Help mijn zoon naar de wintersport

Tot afgelopen jaar ging mijn zoon altijd met mijn Ferrari op wintersport. Hij ging dan samen met een vriend naar Zermatt. Daar had ik een permanent een suite in een goed hotel. Maar de hoge inflatie hakt er ook bij mij in. De suite in Zermatt heb ik opgezegd. Voor wat betreft de Ferrari heb ik voorgesteld dat hij € 4 per km gaat betalen. Dat lijkt mij een alleszins redelijk bedrag.
Nu is mijn zoon boos op mij.
Als oplossing heb ik aangeboden om een Fiat 500 voor hem te huren en een redelijk hotel van drie of vier sterren. De skipas moet hij dan voortaan zelf betalen.
Dat vindt mijn zoon niet redelijk. Ik ga toch niet tussen de speknekken en dikkoppen zitten, zegt hij. Ook wil hij niet steeds op de rechterbaan rijden.
Nu vraag ik me af: hoe komt het dat hij zo’n niet realistisch wereldbeeld heeft?
Ik zou eigenlijk tegen hem willen zeggen: ga als vrijwilliger bij de voedselbank werken of bij een stichting die kinderen helpt die nooit op vakantie kunnen. Of dat er dagelijks kindertjes dood gaan van de honger in Afrika. Maar dat durf ik niet tegen hem te zeggen. Ik ben bang dat hij dan nog kwader wordt.
Vliegen wil hij ook niet, want dat vind hij milieuvervuilend.
Hoe kan ik dit oplossen en zorgen dat mijn zoon toch op wintersport kan?

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 29 mei 2023 22:30: Verplaatst naar Stube

😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣

When life gets too complicated.... SKI

Tot afgelopen jaar ging mijn zoon altijd met mijn Ferrari op wintersport. Hij ging dan samen met een vriend naar Zermatt. Daar had ik een permanent een suite in een goed hotel. Maar de hoge inflatie hakt er ook bij mij in. De suite in Zermatt heb ik opgezegd. Voor wat betreft de Ferrari heb ik voorgesteld dat hij € 4 per km gaat betalen. Dat lijkt mij een alleszins redelijk bedrag.
Nu is mijn zoon boos op mij.
Als oplossing heb ik aangeboden om een Fiat 500 voor hem te huren en een redelijk hotel van drie of vier sterren. De skipas moet hij dan voortaan zelf betalen.
Dat vindt mijn zoon niet redelijk. Ik ga toch niet tussen de speknekken en dikkoppen zitten, zegt hij. Ook wil hij niet steeds op de rechterbaan rijden.
Nu vraag ik me af: hoe komt het dat hij zo’n niet realistisch wereldbeeld heeft?
Ik zou eigenlijk tegen hem willen zeggen: ga als vrijwilliger bij de voedselbank werken of bij een stichting die kinderen helpt die nooit op vakantie kunnen. Of dat er dagelijks kindertjes dood gaan van de honger in Afrika. Maar dat durf ik niet tegen hem te zeggen. Ik ben bang dat hij dan nog kwader wordt.
Vliegen wil hij ook niet, want dat vind hij milieuvervuilend.
Hoe kan ik dit oplossen en zorgen dat mijn zoon toch op wintersport kan?

DrPhil op 28 mei 2023 09:48

Waarom laat je die berg in Flevoland niet bouwen, dan kan je zoon gewoon hier in NL op wintersport. Dan valt die 4 euro per km ook wel mee voor hem.

Peter Pos

Mijn zoon stelde voor om dan maar een gebruikte Porsche voor hem te kopen, Dat klonk mij redelijk in de oren. Dan zou hij in elk geval op wintersport kunnen.
Toen heb ik even gekeken op de Duitse auto sites. Daar zag ik 31 pagina’s met Porsches.
Ik schrok me een hoedje!
De goedkoopste Porsche begon bij € 50.000. Op pagina 3 was het al opgelopen naar € 75.000. En dan moeten er dus nog 28 pagina’s komen. Wie kan dat nog betalen voor zijn zoon? Laat staan mijn zoon zelf, als arme student. Dat is toch niet normaal.
Wat moet hij dan rijden, een Golf of zo?

Porsche moet je voor minder wel kunnen redden. Maargoed dan issie wel wat ouder dan 2 of 3 jaar. Ik snap dat dat wel lastig is. Alsnog betere optie dan zo’n ordinaire Golf natuurlijk.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 28 mei 2023 12:38

Dat waren Porsches zonder wielen, stuur en motor.
Overigens waren het geen 31 pagina’s maar 381 pagina’s!
De Porsches vanaf pagina 3 hadden een stuur.

Tot afgelopen jaar ging mijn zoon altijd met mijn Ferrari op wintersport. Hij ging dan samen met een vriend naar Zermatt. Daar had ik een permanent een suite in een goed hotel. Maar de hoge inflatie hakt er ook bij mij in. De suite in Zermatt heb ik opgezegd. Voor wat betreft de Ferrari heb ik voorgesteld dat hij € 4 per km gaat betalen. Dat lijkt mij een alleszins redelijk bedrag.
Nu is mijn zoon boos op mij.
Als oplossing heb ik aangeboden om een Fiat 500 voor hem te huren en een redelijk hotel van drie of vier sterren. De skipas moet hij dan voortaan zelf betalen.
Dat vindt mijn zoon niet redelijk. Ik ga toch niet tussen de speknekken en dikkoppen zitten, zegt hij. Ook wil hij niet steeds op de rechterbaan rijden.
Nu vraag ik me af: hoe komt het dat hij zo’n niet realistisch wereldbeeld heeft?
Ik zou eigenlijk tegen hem willen zeggen: ga als vrijwilliger bij de voedselbank werken of bij een stichting die kinderen helpt die nooit op vakantie kunnen. Of dat er dagelijks kindertjes dood gaan van de honger in Afrika. Maar dat durf ik niet tegen hem te zeggen. Ik ben bang dat hij dan nog kwader wordt.
Vliegen wil hij ook niet, want dat vind hij milieuvervuilend.
Hoe kan ik dit oplossen en zorgen dat mijn zoon toch op wintersport kan?

DrPhil op 28 mei 2023 09:48

Heb jij deze ochtend al voor 10.00 uur een zonnesteek opgelopen ???

haha

Sterke DrPhil. Wat kan het leven hard zijn. Hou de moed erin!

Dirk - LIVE unITed

Ik heb net afgelopen week mijn Porsche verkocht DrPhil, met stuur en wielen en onder je budget. Gemiste kans, was een perfecte oplossing geweest!

Sterkte aan je zoon trouwens, ben het geheel met hem eens dat de geboden oplossingen niet meer van deze tijd zijn. Straks stel je nog voor dat hij er zelf voor moet gaan werken, moet niet gekker worden🤔

Ik snap je zoon wel. Wat nou inflatie, dan werk je maar wat harder en langer, zodat hij gewoon kan doen wat hij al deed.
Dat vrijwilligerswerk kan je zoon toch ook op een ander moment doen, daar hoeft hij zijn wintersportvakantie toch niet voor op te geven?

Kunnen kinderen zich gewoon zelf aanmelden voor adoptie? Best een nette oplossing en volkomen begrijpelijk met zo’n spel nek als vader 😉

Edwin van Riel

O maar werken is hij wel gewend. Ik verstook een kuub hout per dag. En dat brengt hij elke dag netjes binnen.
Van monumentenzorg mag ik geen zonnepanelen op het kasteel leggen.
Een Tesla valt dus ook af.

O maar werken is hij wel gewend. Ik verstook een kuub hout per dag. En dat brengt hij elke dag netjes binnen.
Van monumentenzorg mag ik geen zonnepanelen op het kasteel leggen.
Een Tesla valt dus ook af.

DrPhil op 28 mei 2023 15:24

Je kunt toch gewoon een diesel generator aanschaffen om die Tesla te laden?

Hilarisch dit, zo zie je maar weer dat de zomer zijn intrede gaat doen, dan heb je niets anders te melden de komende maanden.
Ik kan je zoon wel een zolderkamer aan bieden en hem van het station halen als hij dan milieu vriendelijk met de trein gaat ;)

Dienten Die Alte schule

Wat ben jij een sneue plebejer joh! 😜

Een skipas………pfffff. Ik huur altijd een helikopter voor mijn dochter en haar extinction rebellion vriendinnetjes.

Skiliften zijn nogal slecht voor het milieu namelijk….

Totales Vollidiot

De opvoeding heeft je ex waarschijnlijk gedaan.

Alles sal reg kom.
Het was vandaag Dag van het Kasteel.
Hij is smoorverliefd geworden op een bezoekster!
Met een roze Fiat 500.

Dan kan jij lekker met haar gaan rijden…

Dirk - LIVE unITed

Moraal van dit verhaal.
Er is hoop voor mensen die van ‘t padje zijn.
😉

Alles sal reg kom.
Het was vandaag Dag van het Kasteel.
Hij is smoorverliefd geworden op een bezoekster!
Met een roze Fiat 500.

DrPhil op 29 mei 2023 17:36

Let wel op dat in zo’n Fiat 500 geen volwaardige ski’s passen. Voor dat soort auto’s is de elan Voyager ontwikkeld: https://elanskis.com/eu/voyager

Een amateur is gewoon een liefhebber

Ha, ha. Geestig. :-)

Bla, bla, bla.

Koop een eigen skigebied voor hem en vraag aan Max Verstappen of hij zijn privé jet wil verkopen, dan ben je van het gezeur af.

Sinds @DrPhil zichzelf nieuwe medicijnen heeft voorgeschreven is hij wel een stuk leuker geworden 👍😂

Voor die Porsche is wel een oplossing te bedenken hoor…

En dan kom je toch weer halverwege die Fiat 500 uit :-)

Overigens, we zijn ermee op wintersport geweest. Ski’s op het kofferrek. Veel cooler kun je er niet uitzien!

null

null

*bericht bewerkt door Robert7 op 31 mei 2023 11:29

Plaats een reactie