Voorpret

Wie heeft er ook al plannen voor komende winter en waar wil je heen?

Samen met mij dochter wil ik in de voorjaarsvakantie met estivant naar Niederau.
En misschien nog ergens een last minuten weekendje maar dat hangt van m’n budget en het aanbod af. Dan zou ik graag gaan kijken in omgeving damuls melau.

Vanochtend de plannen net rond gemaakt voor de nieuwjaarsweek. De bedoeling was sneeuwzeker en Oostenrijk. Voorkeur voor Galtür of Kappl, maar dat werd te duur (en te laat gaan zoeken).
Toen tegen een prachtaanbod in de buurt van Les Contamines aangelopen (3 slaapkamers, 2 badkamers en een best mooi huis met bushalte voor de deur. €1000 voor 6 personen). Helaas moest de rest er te lang over nadenken.
Uiteindelijk, tegen alle verwachtingen in geboekt in Campitello di Fassa. Voor best oké prijzen ook. Dus dat compenseert voor die toch wel erg dure skipas (ik reken op boven de 380 komende kerst voor een 6-daagse superskipas).

Nu begint het uitzoekwerk voor de wandelaars in onze groep. En waar we eventueel onderweg kunnen afspreken.

Een extra trip zit er niet in waarschijnlijk. Had met dat huis in Frankrijk wel gekund, want daar had je met de vriendelijke familiekortingregels en voorverkoopkorting een skipas voor minder dan €230 voor het hele gebied (300km+). Brengt het totaal op verblijf en skipas voor één van de duurste weken op net iets meer dan €400pp. Dus denk dat ik daar, of naar Espace Diamant of Massif des Aravis, nog eens heen ga als het budget een rol speelt.

@SuzannaE Ken je One2gethertravel ook?
Die hebben ook 1 ouder skivakantie’s. Ik denk iets voordeliger dan Estivant.
Ikzelf ben aan het kijken naar Cortina d’Ampezzo voor begin februari (om te beginnen)…

Aftellen maar!

Ik ga eens kijken.
Voordeelvan Niederau is dat ik er al geweest ben, bereisbaar, piste op loopafstand en redelijk betaalbaar.
T is de goedkoopste locatie van estivant

Geen idee wat one2gether biedt

Andere optie is met een groep ouders maar dat loopt nog niet zo.

Zojuist de week voor de kerstvakantie
geboekt met vriendengroep naar Val Thorens! Na jaren Oostenrijk en Italië nu de Franse kant ontdekken. Ben benieuwd hoe het qua après-ski is en ski-in en ski-out ervaren.

Maandag gaat de inschrijving bij de Shos open, en dan gelijk boeken.
Appartement in Flachau hebben we al.
Binnenkort maar weer eens een zitski lesje in Nederland boeken, dan gaan we het een en ander uitproberen om de klappen op mijn enkel op te vangen

Ja de heerlijke voorpret!
De vakantie met de kerst is geboekt. Grand Domaine. Dat was wel even zoeken om het betaalbaar te krijgen! En gisteravond hebben we buiten de schoolvakanties om Pila geboekt. Aangevuld met dagtripjes langs de Aosta skigebieden.

sneeuw witje en de 7 bergen

Komende kerstvakantie hebben we net afgelopen week geboekt: Val Cenis. Fijn authentiek gebied dat ook nog eens heel sneeuwzeker en niet duur is. Krokusvakantie hebben we een paar weken geleden al vastgelegd en wordt dit jaar Gaschurn, Montafon.
Een weekendje last minute naar Winterberg verwacht ik ook nog wel komende winter.

*bericht bewerkt door paolie op 17 jun 2023 07:53

Zojuist de week voor de kerstvakantie
geboekt met vriendengroep naar Val Thorens! Na jaren Oostenrijk en Italië nu de Franse kant ontdekken. Ben benieuwd hoe het qua après-ski is en ski-in en ski-out ervaren.

Alex82 op 17 jun 2023 07:31

Ski-in ski-out is daar perfect! Voor de après ski zou ik je een tip willen geven; café snesko
Dit is een Deense kroeg, waar iedere avond een gitarist/zanger internationale meezingers aan elkaar speelt. Kleine maar kei gezellige kroeg

Hier weer geboekt voor Mayrhofen. We komen er al enkele jaren. Ook aankomende winter weer midden in het dorp op 50 meter van de Penkenbahn. Wellicht nog een weekendje ergens tussendoor, maar dat is tot nu toe nog verre van concreet en wij zijn afhankelijk van de schoolvakanties.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Inmiddels 2 weken geboekt:
Zo 28 januari t/m Zo 4 februari 2024 in Silvretta Montafon, samen met 2 vrienden en een zoon.
Skiën in Golm, Gargellen, Brandnertal en Silvretta Montafon zelf natuurlijk. Op de heenweg ook nog ergens een dag skiën en nacht te plannen onderweg. Vertrekken al op zaterdag dan.
Heel betaalbaar hotel halfpension gevonden in Vandans van Zo tot Zo.
Za 9 maart t/m Zo 16 maart 2024 in Obertauern met mijn vrouw samen. Lekker luxe volpensioen, ski-in/ski-out en met uitgebreide welness. We nemen de Lungo skipas, zodat we ook kunnen skiën in Katschberg/Ainek, Grosseck/Speiereck en Fanningberg.
En zodra Winterberg sneeuw heeft ben ik daar ook regelmatig te vinden.
Inderdaad nu al veel voorpret!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Wie heeft er ook al plannen voor komende winter en waar wil je heen?

Samen met mij dochter wil ik in de voorjaarsvakantie met estivant naar Niederau.
En misschien nog ergens een last minuten weekendje maar dat hangt van m’n budget en het aanbod af. Dan zou ik graag gaan kijken in omgeving damuls melau.

SuzannaE op 16 jun 2023 19:51

Damüls-Mellau kan ik je alles over vertellen als we elkaar weer treffen in SnowWorld en/of Winterberg!
Heb je de films van mijn Belgische vriend Dirk van den Bergh op YouTube al gezien?

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Ik dacht eens 3 of 4 weken aan 1 stuk te gaan. 🤔 Verder niks concreet, eerst muziekfestivalseizoen overleven en naar mijn heupen laten kijken. 🤪

*bericht bewerkt door bartvwg op 18 jun 2023 21:07

Bla, bla, bla.

Maandag gaat de inschrijving bij de Shos open, en dan gelijk boeken.
Appartement in Flachau hebben we al.
Binnenkort maar weer eens een zitski lesje in Nederland boeken, dan gaan we het een en ander uitproberen om de klappen op mijn enkel op te vangen

niekniek op 17 jun 2023 07:35

Kreeg vanavond een mail van de Shos
De inschrijving is verplaatst naar 26 juni, dus nog een weekje wachten

En binnenkort weer eens een zitski lesje boeken
Dan een hoop extra materiaal meenemen en kijken wat het lekkerste zit
Een hoofdkussen of opblaas kussen onder mijn been om de klappen op te vangen
Ik ga dat binnenkort uitproberen

Binnenkort eerst maar weer eens een keer naar de indoor vrieskist. Boeken voor komend seizoen zal ik pas ergens eind van dit jaar doen en/of echt last minute. Ben altijd al wel wat mogelijkheden in verschillende skigebieden aan het bekijken.

Voor aankomend seizoen al 2 weken die vast staan. Beiden naar Galtür om te overnachten, maar skipas voor het hele dal om in Ischgl te kunnen skiën.
De eerste week is de kerstweek 23-12 to 30-12, met de familie. De tweede week is 2-3 tot 9-3, met vrienden.
Hopelijk nog een shortski ergens tussen kunnen boeken, maar dat zal een last minute zijn met het oog op goed weer :).

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Wij gaan komend jaar weer in de eerste week na de kerstvakantie op wintersport, zal dus 6-13 januari worden. De bestemming laten we afhangen van hoe de omstandigheden worden. We zijn met z’n tweeën, dus in deze rustige week zal er nog genoeg aanbod zijn.

We denken aan Montafon. Gastein of Schladming is ook een optie. Als daar de omstandigheden niet goed zijn, kunnen we altijd nog uitwijken naar Frankrijk, Zwitserland of Italië.

Wij gaan met oud en nieuw weer naar Val Cenis. Kijk hier alweer enorm naar uit, echt mijn plekje. Appartement aan de piste. Sleepliftje voor de deur en dan sta je zo bij de stoeltjeslift of gondel.

En in februari (krokus) naar Val Gardena.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Heb eind vorige maand alweer geboekt voor de krokusvakantie. Was ff zoeken maar uiteindelijk een appartement gevonden in het centrum van Söll

Voor t 3e jaar naar Morillon (Grand Massif) Bevalt prima met een gezin met meerdere nivo’s.
Weer t zelfde chalet kunnen huren. Perfect voor een groot gezin, met een extra appartement van dezelfde verhuurder. Er gaan nog extra vrienden mee van de oudste kinderen.

Wij vertrekken rond oudjaar een weekje naar Sulden am Ortler. Een droomlocatie, voor ons, aan het kinderland. Weinig tijd kwijt dus met sjouwen. Daarna in februari ons jaarlijks uitje naar Altastenberg en dan ben ik thuis nog de eerste week van de meivakantie aan het promoten dat we naar Tignes kunnen gaan…

Voor t 3e jaar naar Morillon (Grand Massif) Bevalt prima met een gezin met meerdere nivo’s.
Weer t zelfde chalet kunnen huren. Perfect voor een groot gezin, met een extra appartement van dezelfde verhuurder. Er gaan nog extra vrienden mee van de oudste kinderen.

Eliza op 19 jun 2023 12:10 [@Eliza](/profiel/eliza) Dat snap ik wel. Ook goede ervaring daar met gemengde groep. Lekker van de Marvel met zijn allen!
Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Ik dacht eens 3 of 4 weken aan 1 stuk te gaan. 🤔 Verder niks concreet, eerst muziekfestivalseizoen overleven en naar mijn heupen laten kijken. 🤪

bartvwg op 18 jun 2023 21:07

Dat lijkt me ook wel wat @bartvwg , lekker 4 weken achter elkaar op ski safari!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Met Oud&Nieuw naar Les Arcs & la Plagne. Voor het eerst met de elektrische auto dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.
In de eerste week van februari gaan we waarschijnlijk naar Serfaus. Moet daar alleen nog een (betaalbaar) appartement voor 7 volwassenen vinden. Dat is daar best moeilijk.
In februari voor het eerst naar Fins Lapland. Waarschijnlijk maar één dagje skiën en voor de rest allerhande andere sneeuwactiviteiten. Something completely different.

Niks geboekt maar vanaf de Kerst zitten wij heerlijk am Hochkönig tot dat we het zat zijn. Skiën, wandelen, sneeuwschoenwandelen in de verse sneeuw, dit gaat nooit vervelen, terrasje in de zon.

Dienten Die Alte schule

Ik dacht eens 3 of 4 weken aan 1 stuk te gaan. 🤔 Verder niks concreet, eerst muziekfestivalseizoen overleven en naar mijn heupen laten kijken. 🤪

bartvwg op 18 jun 2023 21:07

Dat lijkt me ook wel wat @bartvwg , lekker 4 weken achter elkaar op ski safari!

Nick_Lobé op 19 jun 2023 17:18

Ik zou ook wel zo lang willen, alleen staat de school van mn dochter dat niet toe 😂

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

We gaan van de zomer 3 weken door Noorwegen reizen en we kwamen erachter dat we best wel in de buurt van gletsjers met zomerski gebieden komen… Dus als het uitkomt begint de voorpret in Augustus op een gletsjer in Noorwegen!

Verder nog geen geboekte reizen maar we willen in de kerstvakantie en de voorjaarsvakantie naar de Alpen.

🏂

De dagen worden vanaf nu weer korter en terwijl in de VS nog verse sneeuw valt in de (nog steeds geopende!) skigebieden zitten wij middenin de zoveelste extreem warme zomer. Maar de voorpret kan zeker beginnen!

Begin oktober besteden we de laatste dagen van onze zomervakantie in Oostenrijk waarbij ik hoop de eerste meters van het seizoen te maken op de Kitzsteinhorn of Pitztaler Gletsjer. Komende winter gaan we voor het eerst naar de Dolomieten (Corvara in Badia, eind januari) met aanluitend een week in Scharnitz met vrienden waarbij de nadruk op wandelen ligt maar zeker ook geskied zal worden in Seefeld.

Net als enkelen hier al opgooiden ben ik ook van plan om een langere periode in de Alpen te verblijven maar dan pas in de winter 24/25. Ik denk aan 2 of 3 weken vakantie opnemen en aansluitend 2 of 3 weken “workation” met 4 werkdagen en 3 skidagen. Mochten er meer geinteresseerden zijn dan is het wellicht nuttig om een topic aan te maken. Wat zijn de beste gebieden voor een longstay (voordelige accomodatie, goed internet, groot skigebied, redelijke geprijsde seizoenspas), wat is de beste periode en misschien is het zelfs mogelijk samen een huis of apt te huren.

Zomerse groet,
Chris

*bericht bewerkt door KrisWeer op 21 jun 2023 09:58

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Deze week voor maart een week naar Galtur geboekt. Aan de piste bij de skilift. Met een skipas voor het hele gebied. Voor de 1e x die kant op. Ik ben benieuwd.
Gr. Janette.

*bericht bewerkt door Janette op 09 jul 2023 20:49

Eerste skireis naar Frankrijk geboekt! Val Cenis midden maart met een groep vrienden. Ben erg benieuwd : )

Gang is alles

Plaats een reactie