Nieuwe ski's

Hallo allemaal,

Mijn ski’s zijn op en ik ben gaan shoppen voor nieuwe, helaas zonder succes.
Mij viel op dat de prijzen (ik ben eind mei geweest) zo hoog waren en er nog nauwelijks korting gegeven wordt.
Hebben jullie nog tips/trics waar of wanneer nieuwe ski’s te kopen met leuke korting. Ik ben nu bij DAKA geweest.
Mijn aanstaande vakantie is gepland begin december in Garmisch-Partenkirchen, dus heb ze voordien nodig.
Worden er in het begin van het seizoen nog overjarige ski’s met korting verkocht, of kan ik ze beter toch nu al in Nederland aanschaffen?

Bij voorbaat dank!

*bericht bewerkt door Alex20101990 op 21 jun 2023 05:57

Het loont om online rond te kijken, Daka is sowieso altijd duur vind ik.

Wat zoek je?

In NL kijk en koop ik bij Outdoorxl en Snowcountry en fysiek bij Skishop Nieuwegein.

Sport Robl, Sport Bittl en XSPO zijn Oostenrijkse zaken met leuke prijzen. En Ekosport een Franse.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik zoek doorgaans via Idealo (D, Ö) waar ski’s (of bril of vulzelfmaarin) het bestekoop zijn. Vervolgens contacteer ik dan de Duitse of Oostenrijkse firma.
Daarna (of daarvoor) kijk ik bij de skiverkoper in de buurt. Als die maar een beetje duurder is koop ik het lokaal en anders online.
Mijn ervaring is dat de ski’s online toch minstens 25% goedkoper zijn, tsja.
Link: https://www.idealo.de/ of .at

Bla, bla, bla.

Het is geweldig om te horen dat je je voorbereidt op je skivakantie in Garmisch-Partenkirchen! Dat zal vast een fantastische ervaring worden.

Wat betreft het kopen van nieuwe ski’s, het kan inderdaad lastig zijn om het juiste moment te vinden om te winkelen, vooral als je op zoek bent naar een goede deal. Prijzen voor ski’s kunnen flink variëren afhankelijk van het seizoen en de winkel.

Een goede tip is om online te zoeken naar uitverkopen en kortingen. Veel online sportwinkels bieden seizoensgebonden kortingen aan, dus hou die in de gaten. Je zou ook kunnen overwegen om te kijken naar tweedehands ski’s. Veel skiërs verkopen hun oude gear wanneer ze upgraden, en je kunt vaak goede kwaliteit ski’s vinden voor een fractie van de prijs.

Wat betreft het kopen in het skiseizoen, sommige winkels verkopen inderdaad overjarige modellen met korting aan het begin van het seizoen. Het kan de moeite waard zijn om hier naar te kijken wanneer je op je bestemming aankomt. Echter, als je je comfortabeler voelt met het van tevoren aanschaffen van je ski’s, kan het een goed idee zijn om dit in Nederland te doen.

Ik hoop dat deze tips nuttig zijn en dat je de perfecte ski’s vindt voor je aankomende reis. Veel succes met je zoektocht, en geniet van je skivakantie in Garmisch-Partenkirchen!

Sportieve groeten!

Ik zou eerst eens bepalen welke ski je zoekt, al is het maar om te voorkomen dat “de aanbieding/prijs” te veel invloed op de keuze krijgt. Probeer te komen tot een shortlist van bv 5 types en ga dan gericht daarnaar zoeken.

In zijn algemeenheid heb ik de indruk dat er minder met overjarige modellen gestunt wordt dan in eerdere jaren.

Edwin van Riel

Laat nou net één van de fysieke winkels van Sport Conrad, een grote Duitse online reseller met vaak aantrekkelijke prijsstelling, in Garmisch Partenkirchen gevestigd zijn! ;-) https://www.sport-conrad.com/en/store-garmisch-partenkirchen…

Wellicht levert dit in combinatie met je bestemming een mooi resultaat op.

Das waar ook, hele mooie winkel trouwens!

Edwin van Riel

Het is geweldig om te horen dat je je voorbereidt op je skivakantie in Garmisch-Partenkirchen! Dat zal vast een fantastische ervaring worden.

Wat betreft het kopen van nieuwe ski’s, het kan inderdaad lastig zijn om het juiste moment te vinden om te winkelen, vooral als je op zoek bent naar een goede deal. Prijzen voor ski’s kunnen flink variëren afhankelijk van het seizoen en de winkel.

Een goede tip is om online te zoeken naar uitverkopen en kortingen. Veel online sportwinkels bieden seizoensgebonden kortingen aan, dus hou die in de gaten. Je zou ook kunnen overwegen om te kijken naar tweedehands ski’s. Veel skiërs verkopen hun oude gear wanneer ze upgraden, en je kunt vaak goede kwaliteit ski’s vinden voor een fractie van de prijs.

Wat betreft het kopen in het skiseizoen, sommige winkels verkopen inderdaad overjarige modellen met korting aan het begin van het seizoen. Het kan de moeite waard zijn om hier naar te kijken wanneer je op je bestemming aankomt. Echter, als je je comfortabeler voelt met het van tevoren aanschaffen van je ski’s, kan het een goed idee zijn om dit in Nederland te doen.

Ik hoop dat deze tips nuttig zijn en dat je de perfecte ski’s vindt voor je aankomende reis. Veel succes met je zoektocht, en geniet van je skivakantie in Garmisch-Partenkirchen!

Sportieve groeten!

hansbaanders op 21 jun 2023 10:04

Dit klinkt als een ChatTGP reactie.

Laat nou net één van de fysieke winkels van Sport Conrad, een grote Duitse online reseller met vaak aantrekkelijke prijsstelling, in Garmisch Partenkirchen gevestigd zijn! ;-) https://www.sport-conrad.com/en/store-garmisch-partenkirchen…

Wellicht levert dit in combinatie met je bestemming een mooi resultaat op.

EJEEE op 21 jun 2023 12:18

Bedankt voor alle tips! Ik ga zeker in deze zaak kijken, misschien hebben ze mooie aanbiedingen. Ik heb al wel een beeld wat ik ongeveer wil, neem ik mijn oude ski’s nog 1 keer mee als back up (al zijn deze wel echt op het eind van hun leven).

Kijk eens op goofkensport.be. En dan bij kopje outlet. Niet alle maten, maar kan toch de moeite waard zijn.

Het is geweldig om te horen dat je je voorbereidt op je skivakantie in Garmisch-Partenkirchen! Dat zal vast een fantastische ervaring worden.

Wat betreft het kopen van nieuwe ski’s, het kan inderdaad lastig zijn om het juiste moment te vinden om te winkelen, vooral als je op zoek bent naar een goede deal. Prijzen voor ski’s kunnen flink variëren afhankelijk van het seizoen en de winkel.

Een goede tip is om online te zoeken naar uitverkopen en kortingen. Veel online sportwinkels bieden seizoensgebonden kortingen aan, dus hou die in de gaten. Je zou ook kunnen overwegen om te kijken naar tweedehands ski’s. Veel skiërs verkopen hun oude gear wanneer ze upgraden, en je kunt vaak goede kwaliteit ski’s vinden voor een fractie van de prijs.

Wat betreft het kopen in het skiseizoen, sommige winkels verkopen inderdaad overjarige modellen met korting aan het begin van het seizoen. Het kan de moeite waard zijn om hier naar te kijken wanneer je op je bestemming aankomt. Echter, als je je comfortabeler voelt met het van tevoren aanschaffen van je ski’s, kan het een goed idee zijn om dit in Nederland te doen.

Ik hoop dat deze tips nuttig zijn en dat je de perfecte ski’s vindt voor je aankomende reis. Veel succes met je zoektocht, en geniet van je skivakantie in Garmisch-Partenkirchen!

Sportieve groeten!

hansbaanders op 21 jun 2023 10:04

Dit klinkt als een ChatTGP reactie.

dft2 op 22 jun 2023 08:50

Niet te hopen dat dit normaal wordt :)

Aftellen maar!

Dit klinkt als een ChatTGP reactie.

dft2 op 22 jun 2023 08:50

Niet te hopen dat dit normaal wordt :)

Matthieu op 22 jun 2023 22:52

@Matthieu

Precies, dan krijgen de moderatoren hun handen nog vol ;(

Ik zou zeggen, 1 waarschuwing en dan 3 maanden ban op het account ;)

*bericht bewerkt door evr66 op 23 jun 2023 10:53

Edwin van Riel

Plaats een reactie