Gezocht; chalet / huis voor 13 personen

Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar een chalet / huis / appartement in Oostenrijk geschikt voor 13 personen (8 volwassenen 4 kinderen 1 baby)
Wens is dichtbij de piste (hoeft niet op de piste, maar geen half uur met de auto rijden)
Skigebied moet geschikt zijn voor beginners en het liefst niet te druk in de voorjaarsvakantie.
Geen harde eisen naar het aantal km’s

Periode 17 februari -24 februari 2024 (paar dagen voor na mag ook)

Ik kan natuurlijk de bekende sites afstruinen (heb ik ook al gedaan), maar ik ben vooral op zoek naar goede ervaringen en mogelijk het pareltje welke ik nog niet heb kunnen vinden.

Waar en wat heb je al gevonden en waarom was dat niet goed genoeg?
Ik geloof er geen reet van dat je zelf al gezocht hebt. Het is geen reisbureau hier!

Geraertshoven op 30 jun 2023 07:46

Niet zo moeilijk doen joh, de man vraagt gewoon om wat tips, zoals zo vaak hier wordt gedaan.
@MarsMuziek,
Ik zou in jullie geval de grote bekende skigebieden vermijden. Daar is het het drukst en het duurst, en heeft voor beginners helemaal geen meerwaarde. Een gebied met 30km piste heb je als beginner meer dan voldoende aan.

Niet te druk zul je vooral buiten Tirol en Salzburg moeten zoeken. Hangt natuurlijk wel van je referentiekader af.

Waar en wat heb je al gevonden en waarom was dat niet goed genoeg?
Ik geloof er geen reet van dat je zelf al gezocht hebt. Het is geen reisbureau hier!

Geraertshoven op 30 jun 2023 07:46

Beste @Geraertshoven, bedankt voor je, naar mijn mening, iets zure reactie. Onder andere heb ik al bij diverse websites (booking, Airbnb, Sunweb) wat gevonden. Ik zeg ook niet dat dit niet goed genoeg is, maar ben vooral opzoek naar positieve ervaringen van andere bij een dergelijk onderkomen.
Als je niet gelooft dat ik zelf al gezocht heb, stuur mij dan even een PB, dan stuur ik je met alle liefde de reeds gevonden resultaten.
Je opmerkingen, het is hier geen reisbureau, vind ik zelf erg kortzichtig een forum staat vol met vragen over hoe mensen iets ervaren etc. Dat is naar mijn mening een van de doelen van een forum elkaar voorzien van informatie en het delen van positieve dan wel negatieve ervaringen. Jouw opmerking kan je dan over het hele forum gaan verspreiden, voor onder andere vragen als, welke ski’s zal ik kopen; het is hier geen skiverkoopwinkel, Wat is een handige locatie in het dorp, het is hier geen google maps en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Al met al zou ik zeggen, staat de vraagstelling je niet aan, lees het klik op vorige en ga lekker verder, waarbij je het beantwoorden over laat aan mensen die het wel leuk vinden om hun ervaringen te delen.
Toch bedankt voor je input.

Waar en wat heb je al gevonden en waarom was dat niet goed genoeg?
Ik geloof er geen reet van dat je zelf al gezocht hebt. Het is geen reisbureau hier!

Geraertshoven op 30 jun 2023 07:46

Niet zo moeilijk doen joh, de man vraagt gewoon om wat tips, zoals zo vaak hier wordt gedaan.
@MarsMuziek,
Ik zou in jullie geval de grote bekende skigebieden vermijden. Daar is het het drukst en het duurst, en heeft voor beginners helemaal geen meerwaarde. Een gebied met 30km piste heb je als beginner meer dan voldoende aan.

Yippee op 30 jun 2023 10:19

@Yippee Ik kijk inderdaad nu naar de wat kleinere gebieden, tussen de 20 en 60 km groot. De mening over een groot gebied voor beginners deel ik met je. Ik heb ruime ervaring in de 100 km+ gebieden en daar maakt een beginner inderdaad alleen gebruik van 2 tot 3 pistes. Er moet wel nog wat te doen zijn voor de ervaren skiërs, dus vandaar dat ik de 20-60 km als zoekcriteria gebruik.
Het lastige waar ik vooral tegen aanloop is dat juist in de kleinere gebieden, de door mijn omschreven accommodaties beperkt zijn.

*bericht bewerkt door MarsMuziek op 30 jun 2023 10:51

Niet te druk zul je vooral buiten Tirol en Salzburg moeten zoeken. Hangt natuurlijk wel van je referentiekader af.

Bennie op 30 jun 2023 10:38

Bedankt, Ik heb nu inderdaad ook een optie in Karinthie op mijn lijstje staan. Al zitten er ook wat kleine gebieden in tirol en salzburg op mijn lijstje.

Mijn referentiekader voor druk zijn onder andere kaprun, mayrhofen en Saalbach in de vakantie. En te druk zoals ik het afgelopen jaar in kaprun heb ervaren is dat als je vanaf een leuke blauwe piste naar beneden komt je op een fikse rij van 8 breed stuit bij de lift om weer om hoog te komen.

Bedankt voor je politiek correcte reactie in een mooie hamburgermethode. Complimenten.
Je bent me geen verantwoording verschuldigd, dus een beetje overbodig is het wel.

Het komt gewoon veel te gemakzuchtig over omdat je gewoon te weinig uitgangspunten benoemt.
Bepaal eerst een gebied (dat kan niemand voor jou doen) en als je bij de door jezelf aangegeven websites niet uitkomt kijk je op de websites van de VVV en/of Google Maps.
Kom je er dan niet uit dan heb je m.i. gewoon pech.

Al eens aan Hinterstoder gedacht? Zou wel eens een goede match kunnen zijn.

Bedankt voor je politiek correcte reactie in een mooie hamburgermethode. Complimenten.
Je bent me geen verantwoording verschuldigd, dus een beetje overbodig is het wel.

Het komt gewoon veel te gemakzuchtig over omdat je gewoon te weinig uitgangspunten benoemt.
Bepaal eerst een gebied (dat kan niemand voor jou doen) en als je bij de door jezelf aangegeven websites niet uitkomt kijk je op de websites van de VVV en/of Google Maps.
Kom je er dan niet uit dan heb je m.i. gewoon pech.

De rede dat ik de uitgangspunten beperkt hou, is omdat het aanbod van dit soort accommodaties ook beperkt is. Er is simpelweg meer aanbod in de 4-5 persoons appartementen dan in 13 persoonslocaties.
Normaal zoek ik ook eerst een gebied uit en dan een accommodatie. Alleen zo werkt het mijns inziens niet met de huidige zoektocht.

Geraertshoven op 30 jun 2023 11:08

Al eens aan Hinterstoder gedacht? Zou wel eens een goede match kunnen zijn.

Bennie op 30 jun 2023 11:14

Nog nooit van gehoord, ik ga er eens induiken bedankt!

Gezien de drukke week en het beperkte aanbod zou ik toch eerst een accommodatie zoeken en dan pas een gebied.

Bedenk me ineens dat http://www.apartment-ferienhaus-galtuer.at/en/holiday-home.h… nog vrij was die week een paar weken terug. Vraag eens na.

Dat is inderdaad hoe ik nu zoek. Eerst accommodatie en dan kijken of dit past in de wensen van het gebied. En waar nodig misschien water bij de wijn doen.

Misschien is het gebied ‘Kreischberg’ in Steiermarken iets voor jullie? Wij hebben ons er met een grote groep met behoorlijk niveauverschil goed vermaakt.
Accommodatietip is dan: https://www.olachgut.at/nl/boerderij (en dan het XL vakantiehuis voor 17 pers.)

*bericht bewerkt door ReneV op 03 jul 2023 11:24

How snow can you go?

Plaats een reactie