Skigebied voor 2 dagen in de buurt van Ehrwald

Aankomende krokusvakantie (2024) gaan we weer naar Ehrwald.
Nu hebben onze kinderen (11 jaar met 7 weken skiervaring en 8 jaar met 5 weken skiervaring) de maandag na de krokusvakantie een studiedag.
We zijn van plan om de zaterdag en de zondag nog 2 dagen mee te pakken in een ander skigebied. Omdat we zaterdag het appartement in Ehrwald uit moeten, zoeken we iets in de buurt wat ook geschikt is voor onze kinderen. Mag in de Zugspitzarena, maar ander gebied is ook geen probleem. Wie heeft er leuke tips?
Op zich zou het handig zijn als we vanaf Ehrwald niet al te ver hoeven te rijden (max 1,5 / 2 uur rijden).

Alvast dank voor het meedenken. Ondertussen ga ik zelf ook op zoek.

Maarten

Niet lullen, skiën!!!

Dagje in het Tannheimertal en een dagje Hahnenkamm? Lekker dichtbij en wat minder druk. Of als je iets groter wilt eens naar Garmisch.
Sorry, las te snel. Twee dagen achter elkaar. Kijk dan idd naar het Tannheimertal. Dichtbij, minder druk en met een aantal subgebieden, dus twee delen te verkennen.

*bericht bewerkt door Bennie op 01 jul 2023 08:56

Balderschwang / Ofterschwang.
Zie ook bergfex.com

Dank voor de reacties, ik ga de gebieden eens bekijken en kijken of er voor 2 nachten iets te boeken valt.

Niet lullen, skiën!!!

Zelfde school als wij? Hier ook studiedag op maandag!

Wij hebben 1 dag langer een skipas genomen in de Dolomieten en gaan op de bonnefooi misschien de zondag nog ergens skien. Normaal vertrekken we zaterdagochtend dus lekker al 1 dag langer meegepakt.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Berwang, 20 minuten van Ehrwald
Oetz, uurtje van Ehrwald

Zelfde school als wij? Hier ook studiedag op maandag!

Wij hebben 1 dag langer een skipas genomen in de Dolomieten en gaan op de bonnefooi misschien de zondag nog ergens skien. Normaal vertrekken we zaterdagochtend dus lekker al 1 dag langer meegepakt.

LoveToSki op 01 jul 2023 11:46

Geen idee, zou zomaar kunnen.
Wij vinden het wel leuk om in een voor ons nieuw gebied 2 dagen te kunnen skiën.
Wij vertrekken normaal ook zaterdagochtend. Maar nu willen we dus de zaterdag en zondag meepakken en dan maandagochtend gaan rijden.

Niet lullen, skiën!!!

Berwang, 20 minuten van Ehrwald
Oetz, uurtje van Ehrwald

Hans- op 01 jul 2023 15:12

Is Berwang een beetje kindvriendelijk? We rijden er altijd langs, maar nog nooit geweest, omdat de kinderen in Ehrwald op les zitten.

Niet lullen, skiën!!!

Berwang is een heel mooi dorpje en ook erg kindvriendelijk met leuke pistes. Ca 45 minuten/uurtje rijden van Ehrwald kun je ook naar Hochzeiger bij Jerzens. Dat is aan de andere kant van de fernpas. Mooi en kindvriendelijk gebied waar je je nog prima twee dagen kunt vermaken.

Kleinwalsertal is ook nog een optie. Ook zeer geschikt voor kinderen.

Plaats een reactie