kerstvakantie 23/24

hallo allemaal,
Wij gaan al jaren naar Flachau maar zijn nu wel een beetje uitgekeken in het gebied, we gaan de 2e week van de kerstvakantie en nu zoeken we dus een nieuw gebied…het mag wat groter (>100km) niet te moeilijk of te ver aanrijden en (hopelijk) een beetje sneeuwzeker…vind het erg moeilijk om iets nieuws te vinden, heeft iemand een tip voor ons? ps wij reizen met 5 volwassenen waarvan twee met het vliegtuig komen en die dus opgehaald moeten worden (of er moet een goede treinverbinding zijn…dank jullie alvast voor het meedenken!

Moet het Oosternrijk zijn? In Frankrijk zijn namelijk ook wat mooie opties.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Moet het Oosternrijk zijn? In Frankrijk zijn namelijk ook wat mooie opties.

Biggie op 06 jul 2023 14:56

ja wel Oostenrijk idd

In diezelfde hoek van Flachau zitten een paar gebieden die ik zelf een stuk leuker vond dan Flachau: Schladming, Hochkönig en Bad (hof)gastein. Alle 3 goed aan te rijden, dichtbij Salzburg vliegveld, 100km+ en normaliter sneeuwzeker genoeg met kerst. Schladming en zeker Hochkönig zijn ook net wat rustigere opties met de kerst dan Flachau denk ik.

Verder vallen er genoeg andere gebieden in het Oostenrijkse 100km+ segment zoals: Skiwelt, Kitzski, Montafon, Nassfeld, Saalbach, St Anton, SFL, Obertauern, Ischgl, Sölden, Obergurgl en wellicht ben ik er nog wel iets vergeten. De laatste 4 van deze lijst zijn overigens zeer sneeuwzeker vanwege de hoogte dus doorgaans wat ‘‘zekerdere’’ opties in sneeuwarme jaren, al kan het wel flink koud zijn op hoogte met kerst.

Mocht je nog specifiekere tips willen dan helpt het om aan te geven wat je wel/ niet leuk vond aan Flachau en wat je zoekt in type pistes, hoogte, lengte of soort afdalingen etc. Daarnaast speelt budget wellicht ook een optie, alles is duur met kerst maar bij Ischgl of Lech/ St Anton mag je er nog wat euro’s bovenop tellen.

*bericht bewerkt door Amelm op 06 jul 2023 16:23

Tsja. Sneeuwzeker is relatief (bleek afgelopen jaar).

Maar met je wensen (100 km+, Oostenrijk en niet te ver weg) zijn er enorm veel gebieden van toepassing.

En om eerlijk te zijn zijn de meesten waarschijnlijk leuker qua skiën dan Flachau.

Nog eisen tav budget, drukte etc?

Ischgl is enorm leuk. Maar Saalbach-Hinterglemm ook wel.
Wel druk allebei vrees ik.

Kirchberg vind ik leuk (maar dat is zo gegroeid) en is prima per trein te bereiken.

Totales Vollidiot

Kirchberg IS leuk en idd prima te doen met Vliegtuig+trein. Mayrhofen is ook zo gek nog niet, met genoeg hoogte voor het sneeuwzekere. De andere gebieden in het Zillertal zijn overigens allemaal heel prima, maar ook druk. Net als Flachau, dus dat zal het probleem niet zijn. Wel lastig is dat drie slaapkamers die week al gauw richting de €3000 loopt. Dus dat kan eventueel een dingetje zijn.

Plaats een reactie