Sfeervol skidorp

Ik ben op zoek naar een leuk/sfeervol skidorp voor een weekje vakantie.

  • Leuk dorp met genoeg restaurants en winkeltjes (echte apreski hoeft niet)
  • Dichtbij een skigebied
  • Zwembad, spa of andere activiteiten naast het skieen

Voorheen zijn we naar Seefeld en Zell am See geweest en dit is erg goed bevallen.
Eigenlijk zoek ik dus wat vergelijkbaars in een andere omgeving :)

(Land van bestemming maakt niet heel veel uit; Oostenrijk, Frankrijk of Zwitserland allemaal prima)

Ik hoor graag jullie suggesties!

0

Ik zou zeker eens kijken in de portes du soleil. Alle dorpen in dit gebied zijn eigenlijk prachtig, alle dorpen, met uitzondering van avoriaz, hebben enkel houten chalets. Het hele gebied is top voor tochten en heeft voor ieder wat wils.

Galtur ?

Om er eens een paar te noemen: La Clusaz, Saint-Gervais-les-Bains, Scuol, Bramberg/Neukirchen/Wald im Pinzgau, Bad Gastein, Vella/Lumnezia, Gosau, Ortisei, Canazei, Predazzo, Aosta, Valloire.

Schladming-Dachstein
Voor beginners en wereldkampioenen.
230 km perfecte piste.
77 moderne kabel-stoeltjesliften.
100 traditionele skihutten.
En origineel Schladminger bier.
Je hoeft niet verder te zoeken.

Schladming goede tip, afgelopen april geweest. En schladminger bier inderdaad👌🏻

Gastein lijkt mij inderdaad ook wel wat!

0

Schladming? Ik vond het een stadje met veel verkeer en vooral veel schaduw en nattigheid. Weinig sfeervol dus. Maar goed, tip: Mürren of Grindelwald.

Life is what happens while you were checking your phone

Ik zou zeker eens kijken in de portes du soleil. Alle dorpen in dit gebied zijn eigenlijk prachtig, alle dorpen, met uitzondering van avoriaz, hebben enkel houten chalets. Het hele gebied is top voor tochten en heeft voor ieder wat wils.

Bram_ op 29 jul 2023 13:08

In PDS zou ik ofwel Châtel ofwel Les Gets nemen.
Als het een kleiner gebied mag zijn La Clusaz of Grand Bornand.
Samoens is ook een heel mooi dorp, maar ligt een beetje buiten zijn skigebied

Morzine vind ik nog een betere optie in PDS. Ook Champéry is erg gezellig met zwembad.

Maria-alm.
Kitzbuhel
Madonna di Campiglio

Totales Vollidiot

Bedankt voor de tips allemaal! Zal vast wat geschikst tussen zitten👍🏻

0

Morzine vind ik nog een betere optie in PDS. Ook Champéry is erg gezellig met zwembad.

Tiny-M op 29 jul 2023 23:38

Champery ziet er inderdaad leuk uit, maar is die ligging ten opzichte van het skigebied niet waardeloos?

0

Val Gardena? Wolkenstein/Selva

Morzine vind ik nog een betere optie in PDS. Ook Champéry is erg gezellig met zwembad.

Tiny-M op 29 jul 2023 23:38

Champery ziet er inderdaad leuk uit, maar is die ligging ten opzichte van het skigebied niet waardeloos?

SteFanW op 30 jul 2023 13:58

Zeker niet, als je de telepherique vanuit het dorp omhoog pakt zit je binnen 1 piste en 1 lift op het point de mossettes, het knooppunt van het gebied. Wel moet je rekening houden dat er geen echte dalafdaling is terug naar het dorp. De afdaling naar grand-paradis ligt toch een endje buiten het dorp.
Je zou binnen de PDS ook eens in morgins kunnen kijken, prachtig dorp en het is aan deze kant van het gebied vaak rustiger dan rond avoriaz/les crosets/chatel.

*bericht bewerkt door Bram_ op 30 jul 2023 16:22

Morzine vind ik nog een betere optie in PDS. Ook Champéry is erg gezellig met zwembad.

Tiny-M op 29 jul 2023 23:38

Champery ziet er inderdaad leuk uit, maar is die ligging ten opzichte van het skigebied niet waardeloos?

SteFanW op 30 jul 2023 13:58

Zeker niet, als je de telepherique vanuit het dorp omhoog pakt zit je binnen 1 piste en 1 lift op het point de mossettes, het knooppunt van het gebied. Wel moet je rekening houden dat er geen echte dalafdaling is terug naar het dorp. De afdaling naar grand-paradis ligt toch een endje buiten het dorp.
Je zou binnen de PDS ook eens in morgins kunnen kijken, prachtig dorp en het is aan deze kant van het gebied vaak rustiger dan rond avoriaz/les crosets/chatel.

Bram_ op 30 jul 2023 16:11

Is niet het meest centraal. Dan kun je beter in Morzine zitten. En naar Les Gets is nog wel een eind, maar de rest van het gebied is goed te doen qua afstand. Inderdaad niet echt een dalafdaling, maar dat vind ik persoonlijk geen probleem. Dorpje vind ik wel gewoon erg gezellig.

Plaats een reactie