Tips voor een (betaalbare) skireis

Hoihoi,

Ik weet dat hier een hoop online het één en ander al over te vinden is, maar toch ben ik benieuwd of jullie misschien nog wat specifieke tips hebben;

Ik ben een student die helemaal gek is van skien en het liefst de hele winter ergens in de bergen zit (dat is dan ook zeker mijn plan voor de toekomst, maar komend seizoen nog niet). Ook deze winter ga ik het liefst weer (meerdere keren) naar de bergen, maar ik wil dat graag zo betaalbaar mogelijk houden. De afgelopen jaren ben ik met organisaties als UPCA en Sunweb weggeweest, maar ik denk toch dat ik het nog wat goedkoper aan zou kunnen pakken. Ik besef mij maar al te goed dat een wintersport nou eenmaal duurder is en dat je onder sommige kosten niet uitkomt. Ik ben dus benieuwd of jullie nog tips hebben voor bepaalde gebieden, hostels (het maakt mij niet uit waar ik slaap) etc. waar ik voor een leuke prijs (en met de trein/bus/vliegtuig) heen kan gaan. Ik kom puur om te skien en apres ski of goede restaurants is voor mij dus ook niet belangrijk. Ik zal soms alleen ergens heengaan en soms met een vriend(in). Ik heb niet een specifiek budget, maar afgelopen jaren was ik gemiddeld zo’n 1000,- (excl. eten en drinken) kwijt voor een week in de bergen.

Ik hoor het graag van jullie!

De studentenskiaanbieders en de overige bieden echt wel goedkoper dan dat aan. Rond de 500 euro pp met busreis erbij naar Frankrijk of 600 voor Mayrhofen, Gerlos of Kirchberg is in januari en maart prima te vinden. Enige maar is dat het helpt om met zijn tweeën of meer te gaan.