Skipas prijs

Gemiddeld over een week misschien wel maar dat is geen 6 daagse skipas waar Derhansel over schrijft.

RuudW op 23 sep 2023 09:40

Inderdaad, het gaat echt om een 6-daagse pas. Het addertje onder het gras, is niet dat het geen 6-daagse pas is, dat zou niet eerlijk zijn. Het is overigens een prijs die het hele seizoen geldt, jullie zitten overigens erg warm.

Derhansel op 23 sep 2023 10:00

Je mag alleen skiën van drie uur tot 2 minuten over drie?

DrPhil op 23 sep 2023 19:12

Dan zou ik het geen 6-daagse skipas noemen, maar 6x2 minuten skipas.

Het goede dal wordt al meerdere keren vandaag genoemd…

Derhansel op 23 sep 2023 19:59

Je koopt je skipas in Bessans wat eigenlijk betekent dat je maar 5 skidagen hebt want de 6de dag is dan skiën in Bessans, behalve als je net zo gek bent als ik en je de hele dag vermaakt op 1 piste is deze dag voor vele een no-go!
Waar verblijf je deze week?
Risico aan dit is dat als het weer bar en boos is en je niet wilt/kunt verplaatsen die week je niks hebt…
Kans hierop is klein maar niet uitgesloten.

LA NORMA😍☃️

Ja zoals ik al schreef moet je 1 van die dagen in Bessans skiën, of misschien wel eens een keer langlaufen proberen, daarvoor is het natuurlijk het summum.
We hadden het in dit topic natuurlijk over hoe duur de skipassen alsmaar worden, maar dat is ook hoe gek je het maakt.
En ipv skigebieden in CZ of PL als alternatieven te zien, wilde ik laten zien dat je met een beetje creativiteit wintersport nog zeker betaalbaar kunt houden.

Wanneer je met 2 volwassen en 2 kinderen een beetje avontuurlijk bent ingesteld, en je huurt deze woning in Bramans in de carnavalsweek, dan heb je skipassen en accommodatie voor € 1000,- . Zit je lekker centraal, houd je het weer goed in de gaten, en zorg je dat je elke dag het beste gebied qua weer uitzoekt. Nu ik het zo stel, ga vanavond maar eens kijken of ik het zelf niet ga boeken.

https://www.abritel.fr/location-vacances/p1506828?chkin=2024…

*bericht bewerkt door Derhansel op 23 sep 2023 20:51

Derhansel heeft wel een punt. Idd slim gevonden en zoals hij het zelf beschrijft nog best interessant ook voor sommigen waar het met minder toe moet. Vergeleken met de huidige skipasprijzen die hier op de site staan van Tsjechische skigebieden is dit wel een goedkoper alternatief. Waarbij het mij al jaren opvalt dat die zgn goedkope Tsjechische gebieden helemaal niet zo goedkoop zijn.
Zelf gaan we al jaren naar de Ällgau vanwege de kwaliteit vs prijs. Daar moet je genoegen nemen met minder km’s maar houdt het nog wel de financiële directrice in huis tevreden.

Plaats een reactie