Aanbevelingen skischool met rol piste voor gevorderde skier

Hallo mede-wintersportliefhebbers,

Ik ben op zoek naar advies en aanbevelingen voor een goede skischool met een indoor rolbaan in de regio Amsterdam. Ik ben een gevorderde skiër en ben op zoek naar een skischool waar ik mijn techniek verder kan verbeteren en verfijnen. Daarnaast vind ik het een fijne voorbereiding voorafgaand aan een aantal weken wintersport.

Helaas heb ik in eerdere lessen op de rolpiste ervaren dat er een aanzienlijk niveauverschil was tussen mij en andere deelnemers, wat niet opgelost kon worden door simpelweg van dag of tijd te veranderen. Hierdoor voelde ik mij beperkt in mijn vooruitgang.

Hebben jullie ervaring met goede skischool in Amsterdam of de nabije omgeving die zich richten op gevorderde skiërs? En zijn er bepaalde instructeurs die jullie specifiek aanbevelen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Loreine

Skicentrum Heemskerk

Ik heb afgelopen jaar bij Skicentrum Sassenheim gelesd en ik was als gevorderde erg tevreden. Maar dat verschilt misschien ook per persoon, welke leraar je hebt en welke verwachtingen. Skischool is naast de snelweg A44, dus goed bereikbaar.

Skicentrum Heemskerk. Zou inmiddels wel kunnen dat ze al volgeboekt zitten voor lessen dit seizoen, maar misschien hebben ze nog plekjes op bepaalde tijden! Iig snel aanmelden, mocht je nog les willen.

Als je meer vooruitgang wil boeken zou ik altijd voor privé les gaan, dat kan daar eventueel ook. En anders hebben ze ook altijd groepjes van hetzelfde niveau.

*bericht bewerkt door DaphneK op 23 aug 2023 13:04

Ski-Inn, (in Amsterdam Oud-West)

Als je aan je techniek wilt werken is het niet van belang wat de niveaus zijn van je mede cursisten.

Toch wel hoor Kewi
Het is wel heel fijn als de aandacht van een leraar niet alleen uit gaat naar t gestuntel van de minste in de groep maar dat jij ook uitleg en oefeningen krijgt waar je beter van wordt.

Niets gefrustreerder dan in een groepje zitten met mensen die net in pizzapunt kunnen remmen terwijl jij komt om je net gelukte parallel bochtjes te automatiseren.

SusannaE, ik denk als je aan je techniek wilt werken dit het beste kunt leren privé of met iemand met een lager niveau. Ik ken geen skischool waar ze met zo’n grote niveauverschillen werken.
Aandacht of evt correcties is wel een puntje, maar dat is altijd wel over te praten.
Vraagje: Wanneer ben je of vind je je gevorderd?

Op een rolbaan sta je met twee of drie,dan is het toch wel fijn als die in ieder geval op een iets hoger tempo kan draaien, om techniek ook op snelheid te oefenen. Dus is het wel fijn als degene die samen met jou op de band staat ongeveer een vergelijkbaar niveau heeft. Als het goed is deelt de skischool je niet in bij absolute beginners als je dat aangeeft.
Hou er wel rekening mee dat het voor iemand die nog nooit op de rolbaan heeft gestaan best een les kan duren voordat je netjes parallel kunt skiën.

*bericht bewerkt door Suuski op 24 aug 2023 20:20

Ik wilde niet reageren.
Maar @SusannaE “ gestuntel in de groep “ dat is wel heel erg kort door de bocht.
Die leerlingen moeten het toch ook een keer leren.
Als ze het al zouden kunnen hoeven ze ook niet op les.
Sorry moest ik even kwijt.

Tuurlijk moeten zij t ook leren.
Maar ik schets even de situatie (met frustratie) van mijn 3 ochtenden duur betaalde skiles afgelopen winter.
Nee groep kon niet gesplitst worden dus 2 ochtenden op de oefenpiste gestaan en na aandringen 1 dag op wat blauwe in t gebied. Niets geen km maken en rood oefenen onder begeleiding. Dat was zeer frustrerend voor de 3 in mijn groep die al wel parallel konden skieen.
Hier zaten mensen met 2 uurtjes snowworld (beginners) en mensen die na 3 jaar niet skieen door corona of blessure (intermediate) in 1 groep. Niet fijn.
Of niv 1 en 3 volgens de schaal van skiexperience of 2 en 4/5 volgens gigi. Wat jij wil.
Dus ik snap TO wel. (En ja het was een onstabiele uitspraak gevoed door frustratie)
Zeker op een rollerbaan wil je graag 3 mensen van gelijk niveau. De ruimte is beperkt en je zal alle 3 wel ongeveer dezelfde oefening moeten doen.

*bericht bewerkt door SuzannaE op 24 aug 2023 22:21

Zou privé les doen op de baan.

Skischool Amstelveen en skischool Hoofddorp, beide zeer goede ervaringen. Deze 2 delen je altijd in op niveau. En toen je zei “dat de baan wat sneller draait” moest ik glimlachen, het moeilijkste /zwaarste is juist om perfecte bochtjes te draaien op een langzaam draaiende baan. Dat lukt alleen met perfecte techniek en houding. Hoofddorp kan de baan ook omhoog.

@SuzannaE In jou geval ben je hartstikke verkeerd ingedeeld. Waarschijnlijk ook niet voor geskied. Grote fout van de skischool/ leraar.
Of het standpunt “we rommelen haar wel in die les om financiële redenen”
Ik had mijn geld terug gevraagd. Moet je in een volgend geval zeker doen.
Niet omdat je lastig bent maar gewoon omdat je voor kwaliteit betaald hebt.
Privé les is altijd een goed idee @Tiny-M al moet je maar afwachten of de leraar didactisch “uit de voeten” kan.
En er die dag zin in heeft.
Ook nog een dingetje tegenwoordig 😃
Ik zou zegen:
Ga lekker in de bergen een hele dag privé lessen ( 4 uurtjes) en sluit af met een drankje met vrienden.
Heb je meer aan.

ok nog een dingetje tegenwoordig 😃 Ik zou zegen: Ga lekker in de bergen een hele dag privé lessen ( 4 uurtjes) en sluit af met een drankje met vrienden. Heb je meer aan. § Hooykaas op 25 aug 2023 10:15

Lees: is leuker en gezellig. Maar je leert een stuk minder. Of hetzelfde in veel meer tijd. Ligt gewoon aan je doel is. Beter leren skiën in minder tijd leer je m.i. echt op de rollerbaan. Ook omdat het vaak de beste optie is die je hebt in je directe omgeving. Bij welke berg heb je een skileraar die voor je neus staat en je direct kan corrigeren/helpen? En dat je ook nog eens je eigen houding kan zien in de spiegel? Het is zeker minder leuk als in de sneeuw op een echte berg. Maar wil je sneller beter leren skiën, zonder 1000km te moeten rijden in een bepaald seizoen, de rollerbaan is vaak je enige optie, hier in NL

Skischool Amstelveen en skischool Hoofddorp, beide zeer goede ervaringen. Deze 2 delen je altijd in op niveau. En toen je zei “dat de baan wat sneller draait” moest ik glimlachen, het moeilijkste /zwaarste is juist om perfecte bochtjes te draaien op een langzaam draaiende baan. Dat lukt alleen met perfecte techniek en houding. Hoofddorp kan de baan ook omhoog.

Fransv op 24 aug 2023 23:17

De snelheidopmerking komt van mij, en dat is mijn persoonlijke leerpunt. Ik beheers de techniek op een langzaam draaiende baan prima, maar na een val op een steile zwarte piste ben ik angstig geworden. Ik moet dus het vertrouwen terug krijgen in mijn techniek, juist op snelheid (en als je de diepte in kijkt, maar dat kan alleen in de bergen). En dan is het rete-irritant als de baan om de haverklap stilstaat omdat de beginner met wie ik de baan deel, dreigt te vallen of is gevallen.
Bij mijn laatste lessen op de rollerbaan stond ik er alleen op, maar had ik les op incourante uren. Dat was alleen niet in de buurt van Amsterdam.

Neem even contact op met:

“HI Edwin, Ja hoor daar kunnen we wel wat mee. We hebben meerdere leraren die dit prima aankunnen. Je mag onze gegevens doorgeven info@ski-mere.nl of 0629395894”

Edwin van Riel

Ik ski in Groningen (nee, niet in de buurt van Amsterdam haha) op de baan van september t/m april elke week. Dit is een vaste groep maar hierbij worden ook groepen van 3 per keer per baan (2 banen) gemaakt op niveau.
Ook bij gewone lespakketten delen ze in op niveau. Je vorderingen worden bijgehouden en wordt je dus naargelang hiervan steeds ingedeeld als je een nieuwe cursus boekt het jaar erop.

Zeker ook als gevorderde kan je meer dan prima focussen op techniek en een goeie skileraar geeft iedereen persoonlijke aandacht en leerpunten die vervolgens meteen in praktijk gebracht kunnen worden.

En minder leuk? Nee, anders leuk. Ik vind het gewoon gaaf om aan de techniek te werken (tot in de kleinste details) en daarnaast wekelijks bezig te zijn met de leukste sport die er is :)
En als je dan na al dat zwoegen eindelijk in de sneeuw staat gaat er een wereld voor je open. Pure fun!!

*bericht bewerkt door JeroenS op 05 sep 2023 09:12

Plaats een reactie