Tracking apps

Wat zijn leuke tracking apps?

Mijn fitbit heeft alpine skieen niet als optie helaas en ook skiline is natuurlijk maar beperkt.

Ik zou graag net als met wielrennen kunnen zien waar ik geweest ben en snelheid zou ook leuk zijn

Wellicht is de app Ski Tracks een optie voor je.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Of Strava

iSKI vind ik wel leuk, waarschijnlijk omdat het de enige is die ik gebruik. Al vergeet ik het meestal op te zetten. 🤷‍♂️

*bericht bewerkt door bartvwg op 25 aug 2023 20:09

Bla, bla, bla.

Sportler gebruik ik nu.

Ik gebruik het skiprogramma van mijn Garmin 265. Die ook netjes mijn hartslag bijhoudt.
Waarmee ik mijn lunch betaal…
Die ‘s avonds de baantjes telt in het zwembad in het hotel.
Waarna ik kijk wat de barometer voor morgen zegt, onder het genot van een leuk muziekje.

Weet iemand eigenlijk waarom zoiets een horloge heet? Voor de tijd kan het niet zijn, want die kijk ik op mijn iPhone.

Ik ben natuurkijk nog vergeten om te zeggen dat ik dan live ben te volgen voor de thuisblijvers of voor mijn mede-skiërs. En dat hij ook een noodbericht stuurt als ik weer eens ben gecrasht.

Tip: koop voor 2 tientjes op marktplaats een Garmin 230. Die heeft weliswaar geen skiprogramma en ook geen barometer, maar daar heeft Garmin iets slims op bedacht: Garmin vervangt automatisch de juiste hoogte op bekende plekken, zoals het dalstation van een skilift. Voor de rest kun je gewoon je route terugzien. Hij heeft zelfs live-track.

Skitracks vond ik ook altijd prima.

Ik gebruik slopes, leuk omdat je groepen kunt aanmaken met je vrienden (ook in andere gebieden) en je je stats met elkaar kunt vergelijken.

Ik heb een Garmin 245 Music watch en ben aan het kijken welke van de third party apps goed kunnen werken. Eerder “We Ski” app gebruikt die heerlijk werkt alleen al die GPS tracking apps trekken je telefoon aardig leeg. Zodoende toch aan het kijken of ik mijn Garmin horloge aankomende winter beter kan gebruiken welke ook makkelijk kan doorzetten naar Strava (denk ik zoals nu ook met mijn hardlopen het geval is).

Strava. Zitten ook segmenten in waar je jezelf kan meten aan andere strava wintersporters.

Voor zover ik weet werken alleen Slopes en SkiTracks goed. Met Strava kun je afdalingen tracken maar je hebt geen dagstatistiek omdat je snelheden en afstanden in de lift worden gemengd met je downhill. Zie voorbeeld hieronder van Slopes (boven) en Strava (onder) op dezelfde dag.

Ik had verwacht dat Strava (zeker na de aankoop van Fatmap) met een goede ski-app zou komen maar dat is helaas (nog) niet zo. Nu gebruik ik Slopes op de piste en Strava voor andere sporten.

null

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Mijn man en ik gebruiken ook Slopes, alleen niet vergeten uit te zetten als je je auto weer in stapt. Dat vertekende mijn max snelheid een beetje.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie