Dak Komperdellbahn deels ingestort

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Wie de bouw van de nieuwe Komperdellbahn wat volgt, heeft waarschijnlijk al gezien dat het dak in het dalstation boven de eerste 2 pijlers ingezakt is. Wat er precies gebeurd is, is nog niet duidelijk, maar de beton van dat deel van het dak was nog maar net gegoten. Het blijft afwachten wat de schade is, maar die lijkt al bij al nog mee te vallen. Hoe dan ook, de werken zullen hierdoor vertraging oplopen.

Voor wie de beelden zelf wil zien: https://skiserfaus.at/sks/baustellencams/

There is no bad snow, only bad skiers!

Hier een betere foto https://www.alpinforum.com/forum/download/file.php?id=247175…
sorry…dit werkte niet… Krijg hem niet weg

*bericht bewerkt door ducatif1 op 16 sep 2023 08:23

Foto via het alpin forum

null

Wanneer moet deze in gebruik worden genomen? Komende winter al? Toevallig Serfaus geboekt in januari.

Mr. Slow

Wanneer moet deze in gebruik worden genomen? Komende winter al? Toevallig Serfaus geboekt in januari.

Quick op 16 sep 2023 08:31

Ja, de lift zou bij de seizoensstart operationeel moeten zijn. Als natuurlijk blijkt dat de kabel beschadigd geraakt is (dit is dikwijls niet met het blote oog te zien), zal de lift niet kunnen openen dit seizoen…

There is no bad snow, only bad skiers!

Ik vind het toch megaconstructies zeg! En dan ook nog in de wetenschap dat ze enkel bouwen tussen april en november, en dat het gewoon klaar moet zijn omdat anders zo’n heel seizoen naar de knoppen is, bizar gewoon.
Van de zomer ook weer staan kijken bij een in aanbouw zijnde lift. Hoe ze al die materialen de berg op moeten sleuren, hoe strak de planning is, echt heel erg knap.

Ben erg benieuwd of ze dit klaar krijgen.
Kan er op de site van serfaus fiss ladis weinig van zie kwa vorderingen.

Ben erg benieuwd of ze dit klaar krijgen.
Kan er op de site van serfaus fiss ladis weinig van zie kwa vorderingen.

EmielBos op 25 sep 2023 15:17

Zie de link van de openings post. Webcams van de 3 nieuwe stations in aanbouw.

Men liep achter op schema o.a. als gevolg van de weersomstandigheden. Men is toen in 2 ploegen gaan draaien en medio augustus was de achterstand bijna ingelopen.

Volgens mij is het alweer hersteld als ik de webcam zie

Plaats een reactie