Beginner, waar hotel in functie van meeste blauwe pistes?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Komende Paasvakantie van plan om naar Livigno te gaan. Ik merk dat er heel veel rode pistes zijn en vraag me af waar, in functie van een beginner die zo weinig mogelijk de skibus wilt nemen, best ons hotel gelegen zou moeten zijn (zoveel mogelijk blauwe pistes en privé les en zo weinig mogelijk verplaatsingen te voet/bus).

Livigno is een lintdorp van 5 km lang en de pistes liggen aan twee kanten van het dal dus je ontkomt als beginner (bijna)niet aan de skibus om naar een ander deel van het dal te gaan, Maar goed, skischolen zitten oa bij het ‘centrum’ van Livigno dat zich tussen de lifte Campo di scuolo en de Casana bevindt Dit is het voetgangersgebied.

Life is what happens while you were checking your phone

Als beginner kan je naar mijn mening aan beide kanten uit de voeten. Misschien met een voorkeur aan de Carosello kant omdat je daar toch meer keuze hebt, weliswaar de ene blauwe piste naast de andere. Aan Motolino kant heb je dan weer een langere blauwe afdaling van boven naar beneden die zeker doenbaar is voor de beginner. De skibus werkt zeer goed en is zeer handig om van 1 kant naar de andere te geraken.

al bij al een topgebied, klein maar meer dan genoeg om je op te amuseren.

better to be off piste, then to be pisted off

null

Poging om screenshot toe te voegen van de map. Wim, als je naar de map bij Carosello 3000 kijkt lijkt me dat alles daar rood is toch?

Oh, ik lees nu pas dat je wellicht die kant in het algemeen bedoelt, niet de pistes aan de skilift Carosello 3000.

Zijn die rode pistes moeilijk? “Zij” is een beginner, kon vorig jaar net op een blauwe Franse piste, we proberen er nog enkele uren op de indoor piste in te krijgen dit jaar…

Als je prive les wil vraag dan vooral bij de skischool waar je gaat lessen waar ze willen starten en ga dan opzoek naar een hotel.
Je leraar zal wel weten welke pistes dan geschikt zijn voor je.
Mijn ervaring (in andere gebieden) is dat blauw lang niet altijd makkelijk is en rood niet altijd lastig.

De meeste ski scholen zijn vrij centraal in het (commercieel) centrum van Livigno. Als je doorheen het gebied wil gaan ontkom je moeilijk aan de bus, en zeker niet als beginner.
En hou er rekening mee dat als de sneeuw condities minder zijn er soms toch enkele moeilijkere pistes nodig zijn om het gebied te doorkruisen.
Stond er vroeger nooit bij stil maar vorig jaar met mijn beginnende vriendin toch tot de constatatie gekomen dat Livigno best pittig kan zijn voor een beginnende skiër.

Zelf al verschillende malen in de Paasvakantie geweest. Het dorp zelf (met winkelstraat) ligt aan de Carosello-kant. Allemaal vrij pittige pistes voor beginners, zeker in de Paasvakantie (pap-sneeuw onderaan, buckels, …). Met de skiklassen is men dan meestal bovenaan te vinden bij lift 28. De mooie blauwe piste, ligt er meestal nog goed bij, ideaal voor beginners. Terug naar het dal kan met de lift.
Motollino zijde -> ligt wat verder van het commerciële centrum af, maar ook hier mooie beginnerspiste aan lift 7. De sneeuw blijft aan deze kant wat langer beter, wegens de oriëntering. Het is natuurlijk Paasvakantie, dus tegen het einde van de dag maakt het niet veel uit ;)
Over het algemeen wisselen de skischolen wel eens van kant gedurende de week.
Wijzelf zaten telken aan de Carosello-kant.

Oh, ik lees nu pas dat je wellicht die kant in het algemeen bedoelt, niet de pistes aan de skilift Carosello 3000.

Zijn die rode pistes moeilijk? “Zij” is een beginner, kon vorig jaar net op een blauwe Franse piste, we proberen er nog enkele uren op de indoor piste in te krijgen dit jaar…

jank op 25 sep 2023 15:10

ik bedoelde vooral de pistes beneden aan de carosello kant, dit is een beginnerswijde. Boven is het voor de echt beginner misschien wel wat minder geschikt, helemaal op de zijkant heb je wel een langere blauwe afdaling.

better to be off piste, then to be pisted off

Hoi, ik zou in het centrum aan de Carosello 3000 zijde adviseren. T.h.v. lift 24-25-26-27-28-29-30. Je kan ook heel makkelijk van hieruit met de skibus naar de Mottolino eitjes (andere kant vh dal), waar de makkelijkste rode en blauwe piste (yepi) zijn. In het centrum overnachten heeft ook als voordeel dat je s’avonds nog een wandeling door de winkelstraten kan maken.

Freeski

Plaats een reactie