Hoe maken jullie van een Frans kippenhok een sfeervol verblijf?

Even een topic in het kader van voorpret.

Ik heb een schitterend jaren 80 Frans studiootje geboekt met weinig zonlicht en waarschijnlijk bloemetjesgordijnen (wel voor weinig en aan de piste natuurlijk).

Wat nemen jullie mee om hier iets leuks van te maken?

  • Kleed voor over de slaapbank
  • Kerstlampjes aan de muur hangen
  • Kaarsen
  • etc.

Het geld dat je bespaart met dat kippenhok uitgeven aan dineren in een gezellig restaurant. Het hok dan enkel als slaapplek gebruiken.
Of upgraden naar een wat sfeervoller appartement.

Ik neem altijd gekleurd tape mee op vakantie (oranje). Die kan je over de felle ongezellige spots plakken. Wel alleen als het led lampen zijn natuurlijk vanwege de temperatuur.

Zo min mogelijk in je kippenhok verblijven is ook mijn devies.

Ja, kerstlampjes, wel die gekleurde! En een grote damessjaal met een paar wasknijpers om de verbindende 60watt lamp boven de eettafel om te toveren in sfeervolle verlichting. Hoewel dat laatste meer een ding is voor Oostenrijkse zithoeken, daar hangt bijna altijd verlichting die in een atoomcentrale niet zou misstaan.

Life is what happens while you were checking your phone

Veel wijn en bier erin gieten… dan merk je al een stuk minder van de ongezellige inrichting…

.

*bericht bewerkt door DrPhil op 02 okt 2023 11:55

Leuk gezelschap meenemen.

ivm gebrek aan zonlicht: als de zon schijnt sta je toch op de piste?

Glide on!

Hololens…

Mijn ervaring is dat appartementen en hotelkamers echt in no-time zijn omgetoverd tot kleer- en spullenkasten. Met helmen, sokken, shirts etc die rondslingeren…
Net genoeg ruimte om te slapen en een potje te kaarten incl. biertje en nootjes.

Behalve als ik met mijn vriendin ga. Dan krijg ik dat niet voor elkaar. Helaas. Dan is alles netjes opgeborgen…En dan heb je dus niet de mogelijkheid om het gezelliger te maken door het strategisch neer te plempen van je skirommel.

Totales Vollidiot

Ik neem een handvol waxinelichtjes mee en schuif de meubels zo dat er wat meer loopruimte ontstaat.
Voor de rest zal het me een zorg zijn. Ik kom er om te skiën. Na het ontbijt de deur uit.
Om vijf uur een glas wijn, daarna wat te eten koken en om negen uur liggen we plat.

It is an amazing world

In aanvulling op de kaarsen van @Henrike… vergeet de geur kaars niet…

Led-lightstrips en geurkaarsen. Een goede roomspray doet ook wonderen voor de ambiance. En wij nemen altijd een klein kunstkerstboompje mee.

Vind dit leuk om te lezen. Echt nog nooit aan gedacht om wat mee te nemen voor extra sfeer, zelfs niet in een sfeerloos hok.
Wel een lekker drankje, knabbeltje of lekker buiten de deur gaan inderdaad.

Wijn en kaas.

Te koop zetten op marktplaats en een Oostenrijks hok kopen :-)

Even een topic in het kader van voorpret.

Ik heb een schitterend jaren 80 Frans studiootje geboekt met weinig zonlicht en waarschijnlijk bloemetjesgordijnen (wel voor weinig en aan de piste natuurlijk).

Wat nemen jullie mee om hier iets leuks van te maken?

  • Kleed voor over de slaapbank
  • Kerstlampjes aan de muur hangen
  • Kaarsen
  • etc.
210396 op 02 okt 2023 09:33

Bloemetjesgordijnen? Nog nooit gezien in FR. Rood en witte ruitjes/strepen meestal.

Hier ook kerstlampjes, klein kerstboompje, kek hoedje voor de apres ski met O&N. En dan nog wat slingers en ballonnen 🎈 voor de verjaardag van kind ☺️.

Bedankt allemaal! Kerstboompje gaat mee ook al is het geen kerst :) Verder vooral iets van verlichting dus.

Ik ga er niet heen.
Vergeet niet 5 bussen tegen bedwantsen mee te nemen.
Het gezelligste van die kamer is het idee dat je het jaar daarop weer naar Oostenrijk gaat met lekkere bedden en dikke dekbedden.
S’ochtens de geur van vers gebakken broodjes met diverse soorten beleg inclusief een eitje.
Yoghurt en fruit.
Lekkere koffie zoveel je wilt.
Goede piste bereiding en top apres ski.
En s’avonds prima eten tegen een redelijke prijs.
Wat wil je nog meer.

Ik ga er niet heen.
Vergeet niet 5 bussen tegen bedwantsen mee te nemen.
Het gezelligste van die kamer is het idee dat je het jaar daarop weer naar Oostenrijk gaat met lekkere bedden en dikke dekbedden.
S’ochtens de geur van vers gebakken broodjes met diverse soorten beleg inclusief een eitje.
Yoghurt en fruit.
Lekkere koffie zoveel je wilt.
Goede piste bereiding en top apres ski.
En s’avonds prima eten tegen een redelijke prijs.
Wat wil je nog meer.

Hooykaas op 04 okt 2023 13:57

Je bedoelt denk ik “groene pistes en top après ski”.

Wat nemen jullie mee om hier iets leuks van te maken?

210396 op 02 okt 2023 09:33

Moesten ze het mij ooit flikken ooit in zo’n kot te moeten verblijven: heroïne.

Bla, bla, bla.

Vrienden meenemen

Niet.

Wat een flauwe reacties soms…

Anyways. Meeste is al voorbij gekomen. Ook hier sfeerverlichting, tape, eigen speaker, kaarsen/waxinelichtjes (wel met houder, je wil de boel niet in de hens zetten) spelletjes (cards against humanity bv) en alles niet te serieus nemen. Het is tenslotte vakantie!

Plaats een reactie