Uitleg over pistekaart gevraagd

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sulden (Solda)

De titel zegt het al. Ik begrijp de pistekaart niet goed. Willen jullie met mij meekijken? Ik zie op een paar plekken dat de blauwe piste overgaat in rood of zelfs zwart. Ik wil eigenlijk alleen blauw of hooguit heel licht rood. Als ik op het pistekaartje kijk, zie ik bijvoorbeeld stoeltjeslift F. Dan kan je door naar liftje G om dan de blauwe piste te nemen. Maar hoe kom je dan weer thuis? Want blauw gaat daar over in rood. Ook bijvoorbeeld gondel A en B. Dan kan je naar stoeltjeslift C en dan blauw doen. Maar kan je dan met gondel A en B weer terug naar beneden? Wat blauw wordt dan zwart.
Weet iemand hier meer over? Bedankt vast!

Hoi Sunny

als je alleen blauw of heel licht rood wil doen, denk ik niet dat dit het juiste gebied voor je is. er is een blauwe afdaling vanaf de Kanzel, bij gondel J, maar de overige dal afdalingen zijn rood/zwart. Hoger in het gebied is wel wat blauw, dan zou je met gondel A+B naar het dal moeten.

Kortom, niet optimaal, ik zou een ander gebiedje uitkiezen

Let it snow

Hoi Sunny

als je alleen blauw of heel licht rood wil doen, denk ik niet dat dit het juiste gebied voor je is. er is een blauwe afdaling vanaf de Kanzel, bij gondel J, maar de overige dal afdalingen zijn rood/zwart. Hoger in het gebied is wel wat blauw, dan zou je met gondel A+B naar het dal moeten.

Kortom, niet optimaal, ik zou een ander gebiedje uitkiezen

Dankjewel. Je hebt hiermee mijn vraag beantwoord! Ik vroeg me af of je met gondel A en B ook weer naar beneden kan. Volgens mij zijn er ook gondels die geen dal afvaart hebben. Voor mij is het geen probleem om dan met de gondel naar beneden te gaan als de anderen skiënd gaan.

De zwarte dalafdaling was vorig seizoen, op 1 weekje na, de ganse tijd gesloten.

Verder heeft Sulden heerlijk blauwe pistes, allemaal bereikbaar met stoeltjesliften. 🙂

De gondels gaan allemaal op en af.

*bericht bewerkt door bartvwg op 09 okt 2023 17:26

Bla, bla, bla.

De zwarte dalafdaling was vorig seizoen, op 1 weekje na, de ganse tijd gesloten.

Verder heeft Sulden heerlijk blauwe pistes, allemaal bereikbaar met stoeltjesliften. 🙂

De gondels gaan allemaal op en af.

bartvwg op 09 okt 2023 17:24

Dankjewel

Misschien helpt het om op Fatmap naar de pistes te kijken. Dan kun je als het ware de pistes volgen en je routes uitstippelen. Wel even ‘resort skiing’ aanvinken.

Misschien helpt het om op Fatmap naar de pistes te kijken. Dan kun je als het ware de pistes volgen en je routes uitstippelen. Wel even ‘resort skiing’ aanvinken.

Claire op 09 okt 2023 20:58

Dan is t nog lastig.
Ik kom blauwe pistes tegen waar 26% bij staat maar wat wel een makkelijke piste is (schijnt te zijn)

Overigens heeft eens iemand een reisverslag gemaakt over, onder andere, Sulden. Met info over de pistes en liften, zie: https://www.wintersport.be/forum/topic/528212

Bla, bla, bla.

Wat @Bartvwg zegt. Sulden heeft echt prachtige brede blauwe pistes. Vooral het Madritsch deel (met gondel A+B) is heel fijn met een geweldige en lange piste 1 die je in verschillende varianten kunt skiën, je kunt gewoon met de gondel B+A weer terug, al is het stukje rood die boven bij gondel A uitkomt ook niet heel bijzonder lastig en daar kun je ook instappen om verder met de gondel naar beneden te gaan. Het laatste stuk zwart daar is eigenlijk een pad en niet heel vaak geopend.

Op de Kanzel (gondel K) kun je met een blauwe dalafdaling weer naar beneden. Alleen het gebied Langenstein kun je niet met de lift terug, lift F is een stoeltjeslift, en ben je aangewezen op een rode dalafdaling maar die zou ik als lichtrood bestempelen.

Kortom, ook als je voornamelijk blauw en lichtrood wil skiën is Sulden een leuk gebied waar het ook nog eens relatief rustig is.

Alleen het gebied Langenstein kun je niet met de lift terug, lift F is een stoeltjeslift, en ben je aangewezen op een rode dalafdaling maar die zou ik als lichtrood bestempelen.

franksplinter op 10 okt 2023 09:53

@franksplinter Wanneer je het aan de liftbediende bovenaan Langenstein het vriendelijk vraagt mag je wel met de lift naar beneden. Vraag maar aan de Grote Baas thuis. :-)
Maar de piste is goed te doen op een klein, smal, steil stukje op het laatst na. ;)

Bla, bla, bla.

Bedankt voor alle antwoorden. Bart, leuk om het verslag te lezen en de uitgebreide uitleg over de liften en hoe het skigebied in elkaar zit. Ook Frank bedankt voor de aanvulling. Ik denk dat we een goede keuze gemaakt hebben om naar Sulden te gaan.
Voor tips om te lunchen onderaan de pistes hou ik me graag aanbevolen!

Madritsch Hütte is prima. Zelfbediening, maar wel goed eten.

Mr. Slow

Madritsch, Kanzel, K2 hütte (de berghutten), de gebruikelijke (Zuid-)Tiroolse kost, gewoon goed. Skialm (aan het dalstation van de grote gondel): idem.
Bergstation (grote gondel) vind ik wat minder m.u.v. de schnitsel. (ook zelfbediening)
Pizza: bij Montana zijn ze het allerlekkerst. (via de kinderpiste kan je tot daar skiën)
Burgers ed: bij Nives in het centrum.
Verder kan je in zowat alle hotels ook wel terecht voor een lunch of snack, best even informeren.

Bla, bla, bla.

Genoeg keuze dus! Bedankt!

Pizza: bij Montana zijn ze het allerlekkerst. (via de kinderpiste kan je tot daar skiën)

bartvwg op 10 okt 2023 12:02

Ah, Montana, daar zijn de pizza’s inderdaad super! We hebben een paar keer in Villa Regina en Sulden Mountain Chalets onze skiweek doorgebracht, op steenworp van Montana (Villa Regina er zelfs direct naast). Heerlijk!

Plaats een reactie