Mijn 2 kinderen (17) en ik skien in Oostenrijk, waar??

Persoonlijk vind ik Flachau wat overrated. De apres ski is top, zeker waar. Maar het zijn veel pistes op ongeveer dezelfde helling (om vervolgens in volgorde met spacejet 1,2 en 3 weer omhoog te moeten). Het gebiedje van zauchensee vond ik wel een pareltje.
Flachau is ook echt een stuk verder rijden.

Zoals hierboven genoemde, misschien een idee om je prioriteiten op te schrijven. Wat is een must? (Afstand, apres ski, prijsniveau, sneeuwzekerheid, aanrijtijd, geen pas om te rijden, aan de piste). Welke compromis zou je willen sluiten? (Verder rijden, minder dorp, kleiner gebied, skibus naar de piste etc).

Flachau heeft wat pluspunten. Als je partymachen belangrijk vindt is het echt wel een prima bestemming. De accomedaties zijn in het algemeen ook prima en het geheel is betaalbaar.
Bereikbaarheid is extreem simpel (inderdaad naast de snelweg).

Maar qua skien is het niet heel erg top.

Flachauwinkl (Zauchensee) is al een heel stuk beter inderdaad.

Totales Vollidiot

Het hoeft geen enorme party te zijn, een beetje is wel leuk.
En mbt concessies:
Ga verder rijden, evt in 2 dagen, en ms gaat er nog een vriendin mee. Langere afstand is dus mogelijk.
-Ik heb Gasschurn nog bekekn, maar niet veel mogelijk meer.
-Is Wagrain ook leuk? En ms iets pittoresker dan Flachau?
-Ik dacht ook nog aan Hinterglemm maar ligt vlg mij niet erg hoog.

  • Grossarl?
    Ik vind het iig leuk als het dorp wat sfeer heeft.
  • Mayrhofen? Daar twijfel ik over.

.

Ik zou niet te veel focussen op hoogte.
Voorjaarsvakantie is het bijna overal wel prima.

Kerstvakantie is een gokje. Als het echt slecht is zit je alleen in Ischgl en Solden etc goed.
de verschillen tussen hinterglemm en bijv flachau of serfaus oid zijn in december niet echt groot.

Totales Vollidiot

Wanneer wil je?

Saalbach Hinterglemm is wel zo groot dat je er zeker kan skieen het hele seizoen.

Schladming erg leuk als ik het mocht bepalen.

Hooykaas op 14 okt 2023 18:36

Heerlijk die 4-Bergen Schaukel

Born to run. B.S.

Het centrum van Wagrain vind ik een stuk compacter dan Flachau. Flachau is ook een stuk Nederlandser, Wagrain meer gemixed.

Wil je in Wagrain naar de apres ski dan kan je dit doen bij de Kühberg (onderaan de Grafenberglift) of bij de Kühstall (onderaan de Flying Mozart). De Kühberg is wat knusser dan de Kühstall, daar is het meer feest.

Zoals al gezegd, het ligt niet heel hoog maar wel goede besneeuwing. Wagrain vind ik zelf iets gunstiger te liggen dan Flachau. Vanuit Wagrain kan je sneller kiezen voor de kant Wagrain/Alpendorf Wagrain/Flachau of Wagrain/Kleinarl/Zauchensee.

Thank God summer is over!

T’gaat idd (helaas) om een week in de kerstvakantie. Dus dan alleen Solden/Ischgl? Hmmm trekt me niet zo, denk toch een gokje nemen en iets lager.
Schladming al eerder gekeken en dacht dat het echt een stad was en datgtrok me niet zo. Zal nog eens kijken.
Maar Hinterglem is dus ook een optie?

Of toch Wagrain, dank Lisa. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer zo haha

Zugpitz Arena (Lermoos, Biberwier, Ehrwald en Berwang) is op korte reisafstand en hebben wel wat après-ski (tot +/- 19:00, daarna is het eten en naar bed). Je kan daar met kerst echt prima skiën, no worries. Maar er is zeker een kans op een groen dorp. Een ander nadeel is dat de gebiedjes niet aaneengesloten zijn. Uiteraard rijden er wel skibussen.

Andere optie zou wellicht Serfaus-Fiss-Ladis kunnen zijn. Dat is een stuk sneeuwzekerder en groter. Met de Hexenalm heb je ook een mooie après-ski bar, waar een 17-jarige het gevaarlijk laat zou kunnen maken. Budget-wise wat duurder, maar daar krijg je wel een groot ski gebied voor terug met mooie en niet te moeilijke pistes. Qua accomodatie zou je nog naar Ried kunnen uitwijken, scheelt mogelijk flink in de kosten. De bus brengt je in een kwartier naar de liften.

Salzburger Sportwelt is inderdaad een goed alternatief. Fijn skigebied vind ik dat, wat voor jullie niveau ook goed te doen is. Persoonlijk zou ik dan in Wagrain of Kleinarl gaan zitten. De kant van Flachau vind ik wat saai qua pisteaanbod. De dames op de bar bij de Dampfkessel maken dat dan weer deels goed :p

Sölden, Ischgl en Sankt Anton zou ik je afraden. Dat zijn fantastische bestemmingen voor meer gevorderde skiërs. De pistes zijn vrij pittig (op de Gigijoch en Idalp na), tijdens de vakanties is het mega druk. En de prijzen liggen er significant hoger dan elders in oostenrijk.

Tim, dit helpt, super dank!
Serfaus had ik al naar gekeken en is echt nr 1 (wel eens geweest) ware het niet dat het echt wel duur is. Dan moet ik idd concessies doen aan dorp in de buurt (maar vind ik met de pubers niet zo handig als ze ergens willen blijven hangen). Solden, skt Anton en Ischgl worden het dan inderdaad niet,
Dus ben al stap verder nu😀

Schladming is inderdaad een grote stad, maar mooi gelegen in het gebied 4 Bergen Schaukel.

Rohrmoos is een klein dorpje op 1 van die bergen nl. Hochwurzen, makkelijke en brede pistes met 1 DAL afdaling naar de Planai om Schladming te bereiken .

Born to run. B.S.

Hinterglemm met kerst gaat goed komen. Alleen kan het een groen dorp zijn….
Vorig jaar was dramatisch qua sneeuw, toch kon ik begin januari prima skiën in SHFL.

Stuk leuker dan flachau. Schladming is gaaf, maar best pittig en sportief.
De Tenne is ook best pittig …….:-)
Skiwelt zou ook nog kunnen. Net over de grens bij kufstein.

Totales Vollidiot

Er is trouwens een verschil tussen sneeuw- en skizekerheid hè. De genoemde gebieden in Vorarlberg pakken gemiddeld meer sneeuw dan die van het Salzburgerland. Maar de skizekerheid in die tweede is met kerst veel groter door hun uitgebreidere kunstsneeuwinstallaties. Dus als je zeker wil zijn om een bijna volledig gebied te kunnen skiën moet je richting kanten van saalbach flachau etc

Plaats een reactie