Sneeuwsituatie Winterberg 23/24

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

De eerste sneeuw is gemeld vanaf de toppen van het Sauerland! Kahler Asten, Winterberg (841m)

(Wetteronline.de)

null

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Ook al beelden?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 15 okt 2023 10:35

Ook al beelden?

Tiny-M op 15 okt 2023 10:35

Helaas, dooit meteen weer weg

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Op de Sahnehang was een lichte witte waas te zien van wat natte sneeuw.

null

Born to Ride

Het begin is er! Tuurlijk zal het nog wegdooien maar het begin is er!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik duim voor weer een vroege opening.

Leuk! Laat de grond maar alvast flink afkoelen zodat echte sneeuw van betekenis blijft liggen.

Vorig jaar in begin januari geweest voor één overnachting. Eigenlijk staat dat altijd standaard op het programma alvorens ik naar de Alpen ga.

Toen waren er slechts een handjevol pistes open in combinatie met grote drukte waardoor ik afgezien heb om de latten onder te binden. Hopelijk is dat dit jaar beter!!

Het begin is daar: sneeuwproductie van start!

null

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Het begin is daar: sneeuwproductie van start!

null

HarryvdBerg op 23 okt 2023 17:07

Ongelofelijk in oktober met deze temperaturen, maar heerlijk om te zien!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Heb gelezen dat het om de afstelling gaat van de nieuwe snowmakers. :) Maar alles wat erover blijft is meegenomen uiteraard. Start is voorzien begin december en kan dankzij de snowmakers eigenlijk zo goed als gegarandeerd worden.

De sneeuwkanonnen lijken de testen in ieder geval goed te doorstaan.

null

Born to Ride

Ah, daar is mijn favoriete topic weer :).

null

Hebben ze nou een pijpleiding voor een snowmaker over de piste bij de Kappe gezet?

Ah, daar is mijn favoriete topic weer :).

null

Hebben ze nou een pijpleiding voor een snowmaker over de piste bij de Kappe gezet?

KartorNL op 26 okt 2023 14:57

Naar mijn weten heeft de kappe geen snowmakers, correct me if i’m wrong.

Dit is volgensmij de zipline

Dat is de Zipline inderdaad, die wordt 's winters weggehaald.
https://www.erlebnisbergkappe.de/nl/ausflug-freizeitaktivita…

Blijft toch bizar om die hopen te zien groeien.

null

Op alpinforum is er al iemand gaan kijken, daar nog veel meer foto’s: https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=68775&start…

Zie of hoor niks meer over een snowmaker op de Herrloh oefenweide. Iemand meer info?

null

Lokaal zeer hevige sneeuwval in Winterberg
(Foto Der Brabander)

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Hoeveel van die cocktailijsmakers staan daar ondertussen en vanaf wanneer plannen ze zomerski? 🤓

Bla, bla, bla.

Ik krijg er al wel zin in!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Hoeveel van die cocktailijsmakers staan daar ondertussen en vanaf wanneer plannen ze zomerski? 🤓

bartvwg op 08 nov 2023 17:18

Er staat nu geloof ik 3 extra, dus 11, voor de pistes 5, 6, 7 10a, 12, 22 en mogelijk ook 3 en 4 (waarom zouden ze die extra anders gehaald hebben, maar dat weet ik niet zeker)

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Kunnen ze dus Herrloh en de hele Poppenberg doen. Dat begint al best aardig te worden. Benieuwd wanneer we de eerste op de Bremberg zien opduiken. ;-)

Wat verbruikt zo’n container nou per uur aan stroom?

*bericht bewerkt door Robert7 op 09 nov 2023 11:14

Zie of hoor niks meer over een snowmaker op de Herrloh oefenweide. Iemand meer info?

ChristienB op 03 nov 2023 12:18

Er zit inderdaad nog steeds vertraging op, de uitkomst is nu nog niet duidelijk voor komend seizoen.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

null

Vandaag heel even wat natte sneeuw op de toppen.
Komende donderdag zou er wel eens een verrassing kunnen komen. Verwachting echter zeer onzeker 0-30 cm…

null

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Spannend!! Wij hebben inmiddels een accommodatie geboekt voor 15 december. Ookal is er geen of weinig sneeuw we gaan gewoon lekker genieten.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Spannend!! Wij hebben inmiddels een accommodatie geboekt voor 15 december. Ookal is er geen of weinig sneeuw we gaan gewoon lekker genieten.

LoveToSki op 11 nov 2023 18:13

De pistes 4,6,7,10a en 12 zullen dan vrijwel zeker draaien dankzij de snowfactory’s, maar heel vaak is het hele skigebied dan al open

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Ja was vorig jaar ook! Kijk er naar uit, het is Landal geworden dus lekker bij de Poppenberg. Zitten precies bovenaan de Sürenbergpiste geloof ik.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Spannend!! Wij hebben inmiddels een accommodatie geboekt voor 15 december. Ookal is er geen of weinig sneeuw we gaan gewoon lekker genieten.

LoveToSki op 11 nov 2023 18:13

Komen we elkaar vast weer tegen!
Vorig jaar was het weekend halverwege december helemaal top!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Spannend!! Wij hebben inmiddels een accommodatie geboekt voor 15 december. Ookal is er geen of weinig sneeuw we gaan gewoon lekker genieten.

LoveToSki op 11 nov 2023 18:13

De pistes 4,6,7,10a en 12 zullen dan vrijwel zeker draaien dankzij de snowfactory’s, maar heel vaak is het hele skigebied dan al open

HarryvdBerg op 12 nov 2023 10:56

Ik heb er, als ik zo de voorbereidingen zie, alle vertrouwen in Harry! Kan niet wachten en tel de dagen af.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

En is er een kans dat weekend voor kerst ook in Neuastenberg al pistes open zijn?

En is er een kans dat weekend voor kerst ook in Neuastenberg al pistes open zijn?

Tomba_la_Bomba op 13 nov 2023 12:29

Dat is nu nog absoluut niet te zeggen. Wel dat er een 70% kans is dat het met kerst knap waardeloos is. Het zogeheten Weihnachtstauwetter fenomeen.

Plaats een reactie