Nieuwe skijas, help

Ik ben toe aan een nieuwe skijas. Mijn huidige Tenson softshell kocht ik 14 jaar geleden voor €50 bij Perry ergens in de sale. Na al die jaren beginnen de geplakte naden los te laten.

Tijd voor wat nieuws. Maar wat…? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij een beetje wegwijs maken in welke keuzes ik moet maken.

Budget… heb ik niet echt. Vind 300€ eigenlijk al best duur maar zie ook jassen van tegen de 1000€ 😲

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Mijn vrouw heeft vorig jaar een jas van Montec gekocht. Topkwaliteit zoals je dure jassen mag verwachten, maar tegen een acceptabele prijzen. Montec verkoopt overigens uitsluitend online om de prijzen laag te houden. Duurzaamheid staat bij Montec ook hoog in het vaandel.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Dat ziet er echt goed uit zeg. Dank.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Peak performance, Mammut, Ortovox.

Maar waarom niet weer een Tenson als die goed is bevallen? Genoemde merken zijn allemaal technische merken, Montec is naar mijn idee toch meer modieus. Het is nog maar even zien of die jassen het een beetje volhouden.

Tenson heeft in BataviaStad een best grote collectie hangen

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 15 okt 2023 12:58

May the ski force be with you !!

Set van Montec besteld. Eens kijken of het wat is…

Prijzen IMHO heel redelijk.

*bericht bewerkt door havana op 15 okt 2023 18:24

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Kijk eens bij Revolution Race

Dienten Die Alte schule

Of in de sale van Duijvestein :) in Zoetermeer hangt echt heel veel in de outlet.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Als je op je budget wil/moet letten zou je decathlon kunnen overwegen. Neem niet het goedkoopste bij decathlon, maar voor de rest hebben ze een relatief goede prijs/kwaliteitverhouding.

En anders idd koopjeshoek duyvenstein zoetermeer, wel even mazzel hebben of je maat er nog bij zit

Ook Montec en Dope (zuster merken) gekocht en toch echt wel eerder een mode merk dan een technisch merk (naden die loskomen, kleur verwatert zeer snel, factory waterdichtheid snel verdwenen, snowboard krast heel gemakkelijk in de stof als ik mijn board draag,…) Maar het kost dan natuurlijk ook niet zoveel als een goretex set van peak performance bijvoorbeeld. Dus prijs kwaliteit ok, maar niet duurzaam genoeg voor mij aangezien ik te snel een nieuwe set heb moeten kopen. Zelf ben ik al jaren heel tevreden van de prijs kawiliteit van de ‘Boardriders’ groep (Quiksilver, DC, Billabong,…) en al die merken doen goede kortingen op het einde van het siezoen.

Montec spul is binnen, maar gaat terug.

Kwaliteit lijkt op t eerste gezicht goed maar de jas is veel te lang/baggy.

De zoektocht gaat dus door.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Ik slaag zelf altijd goed bij Protest. Ski-jassen hebben een mooie aansluitende pasvorm. Ook betaalbare 20k (waterdichtheid) kleding.

ik heb er zelf 3 van Dare2b… oubollige naam, maar die tekst staat niet op de jas. zeker de duurdere modellen zijn van een goede kwaliteit tegen een goede prijs. https://www.ekosport.nl/c/eko-C2491-ski-jas/f/gender-man…

Mijn zoons hebben Dare2b jassen… prima kwaliteit… heb zelf een Northface Descendit jas gekocht in de uitverkoop… heerlijke lichte, soepele jas. Gaat dit jaar voor het vijfde jaar mee…

Let op dat je kleding voldoende waterdicht is en ademt voor afvoer van transpiratie vocht. Minimaal 10k, maar 20K is beter.
Waterdichtheid wordt gemeten in “mm Waterkolom”.
Zie onderstaande link voor meer uitleg (De link is van Protest maar geldt voor alle merken): https://www.protest.eu/nl/nl/waterkolom-waterdichtheid-ademe…

Persoonlijk vind ik het niet fijn om mijn capuchon over mijn helm te dragen, maar dit kan bij regen wel nodig zijn en dan is het fijn als de capuchon groot genoeg is.
Een binnenzak en een handig vakje voor je skipas (mijn voorkeur is op de linker pols).
Sneeuwstoppers bij de polsen en rond je heupen voor als je een keer buiten de piste komt.
En meer ruimte in jaszakken is altijd wel handig tenzij je een rugzak draagt.
Mijn jas heeft zowel met een rits afsluitbaare zakken (zodat er niks uitvalt) en makkelijke klitteband zakken waaruit ik de pistekaart kan pakken met mijn handschoenen aan. Zelfs ook een die warm is zodat mijn telefoon langer meegaat.
Verder gewoon kiezen wat lekker zit en wat je mooi vind.

Montec spul is binnen, maar gaat terug.

Kwaliteit lijkt op t eerste gezicht goed maar de jas is veel te lang/baggy.

De zoektocht gaat dus door.

havana op 18 okt 2023 20:26

ZAg het op wp hahaha.

Vorig jaar een fijne BIB (gtx pro met bretels) gescoord bij Bergfreunde.nl Nette prijs, dat het dan een ander merk/kleurtje is dan mijn andere kleding boeit me eigenlijk niet. Was volgens mij najaar, “black friday” of zo, 270 EUR was nog wel te doen voor GTX pro.

Edwin van Riel

Als je niet al teveel wil uitgeven, kan je ook op zoek naar een jas van een gerenommeerd merk, maar dan leuk afgeprijsd. Ikzelf denk dan aan minimaal 40% korting.

Ik heb zelf twee jaar geleden een skijack en skipantalon van Spyder gekocht (beide GTX),
maar beide kledingstukken wél met 60% korting. Ben zeer tevreden over de kwaliteit.

Een merk waar ook af en toe afgeprijsd spul van te vinden is, dat is O’Neill.
Nóg een merk met prima kleding: Rehall.

Plaats een reactie