Te Koop: Salomon S/race Pro GS Ski's van 1.90m met 27m radius

Hierbij biedt ik mijn Salomon S/race ski’s aan. Ik heb ze gekocht als “mooi weer” race ski’s maar ze zijn me iets te heftig. Ik ben overgestapt naar de Head E-speed pro, en dat bevalt beter.
De S/race GS zijn echte FIS ski’s voor de Masters categorie (68 mm breedte onder de schoen). Ze zijn echt knalstijf en daardoor extreem stabiel op hoge snelheden. Krappere bochten vereisen wat meer kracht en techniek, maar de Edge Amplifier techniek in de raceplaat helpt hierbij.
De binding is verschuifbaar op de raceplaat. Hierdoor kun je de schoenpositie enkele cm offset van het midden afstellen, voor meer controle of juist meer snelheid.
Ik heb me laten vertellen dat deze ski’s perfect geschikt voor het reuzenslalom onderdeel van de Oostenijkse Landes skileraar cursus.

Ik heb er max 5 ochtenden op geskiet. (geprepareerde pistes, na ontbijt overstappen op allmountains). Ze zijn vers gewaxed in een soort V-stijl race profiel.
Voor meer info: stuur me een mail. Mijn vraagprijs is 600 euro

Merk: Salomon
Type: S/Race Pro GS 27m
Lengte: 1.90
Radius: 27 m
Profiel: 104-68-89
Bindingen: Salomon X16 Lab Din 8-16

*bericht bewerkt door Remkoski op 15 okt 2023 12:28

hierbij nog wat foto’s

null
null

null
null

Ik wil zakken naar 500

Hierbij biedt ik mijn Salomon S/race ski’s aan. Ik heb ze gekocht als “mooi weer” race ski’s maar ze zijn me iets te heftig. Ik ben overgestapt naar de Head E-speed pro, en dat bevalt beter.
De S/race GS zijn echte FIS ski’s voor de Masters categorie (68 mm breedte onder de schoen). Ze zijn echt knalstijf en daardoor extreem stabiel op hoge snelheden. Krappere bochten vereisen wat meer kracht en techniek, maar de Edge Amplifier techniek in de raceplaat helpt hierbij.
De binding is verschuifbaar op de raceplaat. Hierdoor kun je de schoenpositie enkele cm offset van het midden afstellen, voor meer controle of juist meer snelheid.
Ik heb me laten vertellen dat deze ski’s perfect geschikt voor het reuzenslalom onderdeel van de Oostenijkse Landes skileraar cursus.

Ik heb er max 5 ochtenden op geskiet. (geprepareerde pistes, na ontbijt overstappen op allmountains). Ze zijn vers gewaxed in een soort V-stijl race profiel.
Voor meer info: stuur me een mail. Mijn vraagprijs is 600 euro

Merk: Salomon
Type: S/Race Pro GS 27m
Lengte: 1.90
Radius: 27 m
Profiel: 104-68-89
Bindingen: Salomon X16 Lab Din 8-16

Remkoski op 15 okt 2023 12:26

Hahah, ik denk dat de Nederlanders waarvoor deze ski geschikt is op één, misschien twee handen te tellen is.
Met 27m kom je niet door de piste op een iets drukkere dag.
Misschien inruilen bij een skishop?

Rare opmerking @ronald1691. Hele mooie lat, t is dat ik al iets vergelijkbaars heb uit huize volkl, anders kwam hij zeker in aanmerking. Ken Echt meer dan genoeg skiers die dit kunnen waarderen en handlen.

Neemt niet weg dat je wat ruimtemoet hebben en echt wel pittig moet kunnen skien voor een dergelijke lat, dat geeft TS ook al aan, voor hem een tikkie te veel. Kan gebeuren. Prima als men zich dit realiseert en even een stapje “terug” begint.

Edwin van Riel

Mooie ski voor een Landes 2 ook. Je kunt er wel mee tussen de mensen skien, alleen of dat nou leuk is…

Klopt allemaal, het is echt een high end race ski, daar is ie ook voor bedoeld. Maar een beetje skiër komt er altijd wel een piste mee af. Zolang je niet te gek doet qua snelheid gaat dat best prima. ’
Het meest geschikt is ie voor vrije, geprepareerde pistes in de ochtend, en dus kennelijk voor de Landes reuzenslalom.

GS landes 1 en 2 kun je ook gewoon prima doen op iets van pak m beet 20-22 meterradius, maak je het jezelf een stuk gemakkelijker.

Edwin van Riel

Klopt allemaal, het is echt een high end race ski, daar is ie ook voor bedoeld. Maar een beetje skiër komt er altijd wel een piste mee af. Zolang je niet te gek doet qua snelheid gaat dat best prima. ’
Het meest geschikt is ie voor vrije, geprepareerde pistes in de ochtend, en dus kennelijk voor de Landes reuzenslalom.

Remkoski op 01 dec 2023 14:09

je bedoelt te zeggen dat een beetje skier z’n nek breekt met zo’n ski ;) Alleen een expert skier kan met zo’n ski veilig de berg af, maar dan is het ook wel een vreselijk goede ski. Wie durft het aan…

Loopt nog niet echt storm. Is er iemand geïnteresseerd en zo ja voor welke prijs?

ps: net terug van een weekje skiën in Pila; daar trainen de regionale selecties op GS en snelheidsnummers. gesponsord door Salomon en heb mijn ski’s zodoende verschillende keren voorbij zien komen.

Haha ben al voorzien van iets vergelijkbaars van volkl. Heel wat rondjes mee gemaakt afgelopen week oa in Pila 😉. Niveau van sommige van de trainingsgroepen was indrukwekkend , de gs die ze regelmatig richting couis deux staken was echt wel een stevige pfff.

Edwin van Riel

Plaats een reactie