Vergevingsgezinde ski voor lichtgevorderde skieër

Hallo allemaal,
Ik ben voor mijn moeder op zoek naar een setje ski’s (tot nog toe altijd gehuurd), maar dat is nogal een zoektocht… Heeft iemand tips voor onderstaande:

Een makkelijke te besturen pisteski. Makkelijk wendbaar en vergevingsgezind en die vooral niet te snel gaat en je niet snel de controle verliest.
Qua niveau: kan technisch netjes van blauwe en rode pistes, maar snel bang en onzeker als het wat steiler word of de condities minder. Hoeft niet meer te groeien qua skiniveau.
Prijs maakt niet uit.

Ik hoop dat er mensen zijn met goede tips!
Alvast bedankt!

Ik zou kijken naar de Head Absolute Joy, ik zat in dezelfde omstandigheden en heb echt genoten met die ski’s! Heb de mijne helaas verkocht (ik heb nog wel groei - ben zelf naar Elan Wildcats overgegaan). Maar de Heads hebben mij echt heel erg geholpen!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Salomon S/Max W8 is ook een goede optie.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Ik heb de Fischer RC ONE LITE 68.
Ik vind het een hele fijne ski, ik denk dat mijn skiniveau vergelijkbaar is.

Kijk even naar de skitest op deze site, daar zit vast iets tussen.

Mijn vrouw is heel tevreden met haar Rossignol Famous 6.
Ze heeft een vergelijkbaar skiniveau als waar je naar op zoek bent.

Glide on!

Ik heb de Fischer RC ONE LITE 68.
Ik vind het een hele fijne ski, ik denk dat mijn skiniveau vergelijkbaar is.

Eliza op 16 okt 2023 23:40

Deze heb ik ook - naast mijn Wildcats, maar met slechtere / papperige omstandigheden zijn die lang zo fijn niet, dan wordt het echt hard werken en voor iemand die sneller onzeker is is dat wel echt een mindere ski dan. (Mijn ervaring).

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik denk dat de Wildcats die Lovetoski noemt ook de moeite waard zijn om eens uit te testen.
Je kan eens informeren of ze bij duijvestijn staan om te testen.

Ik zou kijken naar de Head Absolute Joy, ik zat in dezelfde omstandigheden en heb echt genoten met die ski’s! Heb de mijne helaas verkocht (ik heb nog wel groei - ben zelf naar Elan Wildcats overgegaan). Maar de Heads hebben mij echt heel erg geholpen!

LoveToSki op 16 okt 2023 21:54

Ik kan jullie de mijne aanbieden. 4x een week op geskied (ik ga 2x per jaar) en nog piekfijn. Lengte is 163.
Ik heb de afgelopen veel les genomen en nog een stap gezet, maar met dezelfde wens indertijd mijn Head Joy gekocht. Absoluut een topski voor moeders (zegt deze moeder)

Ik heb goede ervaringen met de Rossignol React R6. Makkelijk te draaien voor geslipte bochten en de overgang naar carven gaat ook heel gemakkelijk. Deze ski’s huurde ik (per toeval) tijdens mijn laatste reis en het ging qua techniek voor mij ineens zoveel beter dan eerdere huurski’s vorig seizoen. Heb dit setje nu ook gekocht (te krijgen voor 300-400 euro).

*bericht bewerkt door Gabriel op 18 okt 2023 14:50

Ik heb de Fischer RC ONE LITE 68.
Ik vind het een hele fijne ski, ik denk dat mijn skiniveau vergelijkbaar is.

Eliza op 16 okt 2023 23:40

Deze heb ik ook - naast mijn Wildcats, maar met slechtere / papperige omstandigheden zijn die lang zo fijn niet, dan wordt het echt hard werken en voor iemand die sneller onzeker is is dat wel echt een mindere ski dan. (Mijn ervaring).

LoveToSki op 17 okt 2023 22:42

Bedankt voor je toevoeging!
Zou inderdaad zonde zijn als t minder fijn skiet bij onzekerheid.
Ik heb daar dan waarschijnlijk minder last van ;)

Plaats een reactie