Ski Mojo

ik krijg volgend jaar een knieprothese heeft er iemand ervaring met skiën met een Ski Mojo na een operatie van een knieprothese?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 19 okt 2023 09:09

Dat gelukkig niet. Even afkloppen 🥴

Maar ik heb al enige tijd geleden hele goede berichten gehoord vanuit Oostenrijk.
Je kan blijkbaar veel langer door gaan dan dat je gewend was.
Kost veel minder kracht.
Je kan ze geloof ik ook huren in een sportwinkel.
Zou wel interessant zijn tzt je ervaring te delen.

Het is natuurlijk wel zo dat je je spieren moet blijven trainen ook voor het dagelijks gebruik.

Ik geloof dat Daka Amersfoort een regeling heeft, je koopt ze en als ze niet bevallen nemen ze ze terug en betaal je een vast bedrag voor die week dat je ze gebruikt hebt.

Er is hier al eens een topic over geweest maar kan het zo snel niet vinden. https://www.wintersport.nl/weblog/02/12/2022/ski-mojo-de-e-b…

*bericht bewerkt door Elly3 op 19 okt 2023 00:11

Dienten Die Alte schule

Bij serieuze belangstelling, neem eens contact op met Karina, ski winkel Hoofddorp. Leveren, vaak ook test mogelijk, en in samenwerking met fysio.

Edwin van Riel

Bijna iemand met ervaring…!!
Ik ski al 2 jaar met de Ski-mojo en dat heeft mij ongelofelijk veel geholpen!!! Ik heb/had heel ernstige artrose aan de knie door een bindweefselziekte die instabiliteit van de gewrichten en overmatige spierbelasting met zich meebrengt.
De Mojo heeft alles veranderd!! Sindsdien kan ik terug een hele dag skiën zonder doodmoe te zijn en met veel minder kniepijn. Ik kan eveneens terug off-piste skiën, wat niet meer lukte door te zware belasting.
Helaas… het kon niet blijven duren… kniepijn werd té erg en sinds januari heb ik nu ook een prothese.
Ik ben goed gerevalideerd en ben in november gaat testen op de indoor skipiste, enkele avond uurtjes. Er was slalom training geweest en dus een compleet slechte piste!! Maar wonder bij wonder… een super ervaring!! De Mojo blijf ik uiteraard dragen en het fantastische is dat ik nu zo goed als pijnvrij ben sinds de prothese. Ik merk anders geen verschil op behalve de mega glimlach omdat ik geen pijn meer heb!!! En de Mojo, ja die helpt enorm!!
De andere knie begint ook wat slijtage te vertonen en met de Mojo geen pijn terwijl bij het bergwandelen en fietsen dit vaak wel zo is. Een ander bewijs dat de Mojo werkt. Ook mijn ski-techniek is sindsdien nog veel beter geworden omdat ik niet meer hoef te wringen omwille van de pijn.
Er is maar één nadeel: ik draag die graag onder mijn broek en dan krijg je snel gaatjes door de wrijving. Als je valt, is het ook iets moeilijker rechtstaan als de Mojo geactiveerd is. Een tip: even de beentjes onder jou strekken, de Mojo deactiveren en dan terug recht staan gaat makkelijkst.
Ik weet het, het is een duur ding, maar had ik het maar eerder gekocht!! Doen dus!!

We vertrekken 22 december voor 2 weken skiën en ik ben zelfs zo optimistisch dat ik ineens ook een paar toerski’s heb gekocht ook.
Ik plaats even een foto waar ik de Mojo boven de broek draag. !

(https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2023/12/09/IMG_20220328_135015_2-1702135292841.jpg)

*bericht bewerkt door skistermetartrose op 09 dec 2023 16:24

Beste allen,
Ook wij hebben een zeer positieve ervaring met de ski-mojo. Mijn partner heeft een verlamd bovenbeen maar kan desondanks “gewoon” skiën. Echter na een paar km per dag en met veel rustpauzes ertussen houdt het vaak wel op. Wij zijn al een paar keer in Val Cenis geweest en voor degenen die er wat bekend zijn; het beginners gebied onder de Colomba is ca 1200 mtr lang qua afdaling. Dit konden we ca 4-5 keer per dag afgaan met de nodige rustpauzes erbij.
Gisteren (7-3-2024) naar de top gegaan (2800 mtr). Vervolgens hebben we, wat ons betreft, een zeer zware afdaling gehad. De blauwe pistes waren gewoon slecht, zeer hobbelig en totaal niet van wat we gewend zijn hier. Volgens mijn partner had ze het niet gered zonder de ski-mojo. Vandaag zijn we zonder problemen een keer of 8 de “Colomba” afgegaan, ondanks de zware dag van gisteren. Dus ook wij hebben de ski-mojo aangeschaft en hopen hier nog vele jaren plezier van te hebben. Vooralsnog is de ervaring dus zeer positief. Veel ski plezier.

Misschien ben ik wat te wantrouwig…

Maar beide reageerders hierboven zijnop meerdere plekken in het forum enorm de loftrompet over de skimojo aan het steken.

Verder niet veel activiteit.

Is mijn wantrouwen vergezocht?

Totales Vollidiot

Ik begrijp je wantrouwen, echter, het is wel onterecht voor die mojo.

Vrouwlief skiet erop (ondersteuning na kruisbandscheur/operatie). Dat ding doet het zeer goed en heeft zeker bijgedragen aan mooi skivakanties!
Ikzelf overweeg het ook (na kruisbandoperatie), maar dan preventief om m’n knieën niet voort in de prak te skiën.

Verschillende winkels bieden mogelijkheden om te testen/huren. Sport Janssens in Antwerpen bv ook.

Eén ding wel: de mojo moet goed op je lichaam zijn afgesteld. Je moet ook regelmatig controleren dat alle instellingen gewoon goed zijn blijven staan.

Misschien ben ik wat te wantrouwig…

Maar beide reageerders hierboven zijnop meerdere plekken in het forum enorm de loftrompet over de skimojo aan het steken.

Verder niet veel activiteit.

Is mijn wantrouwen vergezocht?

Kdtl op 08 mrt 2024 17:57

Hoi, wat bedoel je met “niet veel activiteit”

Ik zat er met 1 in de lift. Aangezien mijn knieën ook niet de beste waren. Vroeg ik hem hoe zijn ervaring was. Hij was zelf denk ik diep in de 50jr en zei dat zijn knieën als van een 30 jarige voelden.

Mijn vraag daarop was of hij hem ook in de slaapkamer droeg. Waarbij hij het bij een glimlach hield… ;)

Als het goed is kan je ze huren. Ze hebben per gebied geloof ik winkels die ze hebben een er lees of instructies bij geven.

Ik zou zeggen. Ga naar hun website en check even of jou gebied erbij zit. En test dan voordat je de aankoop doet.

Of inderdaad in een skihal

Succes

Wantrouwen jegens ski mojo wat mij betreft volledig onterecht. Dit jaar gekocht om mijn knie te ontlasten. Heb links geen voorste kruisband meer en ook de meniscus is beschadigd. Met de mojo onbezorgd skiën, veel minder belastend en daardoor ski ik veel meer ontspannen. Het is een investering maar voor iemand met een prothese zeker de investering waard denk ik.

In Olen (België) is er een kinesist (Gert Boeckx) die de Againer Ski verkoopt (en ook laat uittesten).
Ziet er minstens even goed uit als de ski mojo.
https://www.facebook.com/bvbagertboeckx/?locale=nl_NL…

*bericht bewerkt door Vivace op 10 mrt 2024 23:20

Glide on!

Plaats een reactie