5 ontzettend leuke types op de piste

Klaar met het negatieve (zie topic vervelende types op de piste) nu maar eens de zonnige kant benadrukken!

DE BARMHARTIGE SAMERITAAN
Dan ben je net ongelooflijk hard op je plaat gegaan op een ijzige zwarte piste…Beduusd kijk je rond waar je ski’s zijn…En daar komt hij/zij aan met je ski’s in de hand. De helper. Je redding!
Dan wil je zo iemand toch trouwen? Of opnemen in je testament…

DE SCHUIFMAARAAN
“jullie kunnen wel bij ons aan tafel” Het is druk bij die gezellige tent. Je hebt ook echt zin in een goulashsoep oid. Maar natuurlijk geen plek. Als je dan dit hoort vind je die mensen echt heel erg leuk.

DE GENIETSKIER
Heerlijke carvebochten. Bruine kop. Dikke vette grijns. Genieten tot in het oneindige. ALs je zo iemand ziet skien word je toch zelf ook blij?

DE MINISKIER
Dat kleine gepeupel. In pizzapunt hard naar beneden. Kunnen nauwelijks lopen maar al wel skien. Mooi om te zien! Twee jaar later carven ze je als een malle voorbij. Om je even te laten zien dat in de alpen wonen wel wat anders is als daar soms even heengaan.

DE OUDE LOCALS
Mooi om te zien. Een paar lokale oldtimers (75+) die samen krakend en piepend de lift uit gaan en vervolgens mooi vloeiend naar beneden skien. Helemaal mooi als je ze later op de dag samen semi-verliefd in een barretje met een schnapps ziet genieten van de afsluiting van de zoveelste leuke skidag.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 22 okt 2023 17:28

Totales Vollidiot

Ben zelf altijd blij met het ‘samen uit samen thuis’ type

De wintersporter die prima kan skieen of boarden maar ook met de mindere goden op pad gaat.
Dan voel je je als wintersport novice toch een heel stuk minder alleen.

Helpen doe ik graag en regelmatig. Behalve als er al een groep omheen staat.

Ouwe locals zijn inderdaad ook leuk, maar ben er toch vaak jaloers op 😉

Onvermoeibare skijuffen/leraren in het kinderland. Ik vind het knap hoe ze vol enthousiasme die kiddies de hele dag oprapen. Zou het zelf niet kunnen.

De kenner van het skigebied: die de weg weet en alle leuke plekken en goede eettentjes weet te vinden.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 20 okt 2023 12:29

De slierten kinderen op de oefenweides. Als een grote rups naar beneden en als er 1 valt, de rest ook als dominosteentjes omgaan. Aan het einde van de week zo trots als een pauw met een medaille om hun nek weer naar huis.

De pisteurs, de helden van de piste, met een lege banaan volgas van de zwarte buckelpiste gaan alsof ze zonder bagage vanaf de blauwe piste gaan.

Born to Ride

Op 1 staat bij mij Heidi aus Tirol.

Op 1 staat bij mij Heidi aus Tirol.

DrPhil op 20 okt 2023 13:14

terwijl ze je een mooie pul bier brengt?

Totales Vollidiot

Wintersport.nl bezoekers die graag de zonnige kant benadrukken!

Click. Click. Peace

Het liftpersoneel dat nog vlug een extra schep verse sneeuw legt, de verloren ski of stok meegeeft aan het volgende stoeltje, de lift net iets langzamer laat draaien voor de kinderen, je roept als je rugzak nog in de gondel ligt etc.

Skiërs die even een stok aanbieden om een snowboarder het laatste vlakke stuk over te helpen.

Hoewel dit meestal binnen de eigen groep gebeurt komt het ook wel eens voor dat een wildvreemde skiër dit doet, toppers.

Vriendelijke genietende mensen, daar wordt iedereen toch blij van. een gezellig kletspraatje in de lift met een kind uit een klasje wat je meekrijgt, daar geniet ik van

Vriendelijke genietende mensen, daar wordt iedereen toch blij van. een gezellig kletspraatje in de lift met een kind uit een klasje wat je meekrijgt, daar geniet ik van

pimmetje op 20 okt 2023 14:50

In les Arcs een keer naast een Brits ventje van een jaar of 10 gezeten die suggereerde dat de verschillende kleuren stoeltjes in de lift (het was er zo’n eentje met afwisselend zwarte en rode zitjes) mogelijk nog wel eens voort zou kunnen komen uit de tijd van de apartheid waarbij mensen van verschillende rassen op specifieke stoeltjes moesten plaatsnemen. Ik ging stuk van binnen, haha

Klaar met het negatieve (zie topic vervelende types op de piste) nu maar eens de zonnige kant benadrukken!

DE BARMHARTIGE SAMERITAAN
Dan ben je net ongelooflijk hard op je plaat gegaan op een ijzige zwarte piste…Beduusd kijk je rond waar je ski’s zijn…En daar komt hij/zij aan met je ski’s in de hand. De helper. Je redding!
Dan wil je zo iemand toch trouwen? Of opnemen in je testament…

DE SCHUIFMAARAAN
“jullie kunnen wel bij ons aan tafel” Het is druk bij die gezellige tent. Je hebt ook echt zin in een goulashsoep oid. Maar natuurlijk geen plek. Als je dan dit hoort vind je die mensen echt heel erg leuk.

DE GENIETSKIER
Heerlijke carvebochten. Bruine kop. Dikke vette grijns. Genieten tot in het oneindige. ALs je zo iemand ziet skien word je toch zelf ook blij?

DE MINISKIER
Dat kleine gepeupel. In pizzapunt hard naar beneden. Kunnen nauwelijks lopen maar al wel skien. Mooi om te zien! Twee jaar later carven ze je als een malle voorbij. Om je even te laten zien dat in de alpen wonen wel wat anders is als daar soms even heengaan.

DE OUDE LOCALS
Mooi om te zien. Een paar lokale oldtimers (75+) die samen krakend en piepend de lift uit gaan en vervolgens mooi vloeiend naar beneden skien. Helemaal mooi als je ze later op de dag samen semi-verliefd in een barretje met een schnapps ziet genieten van de afsluiting van de zoveelste leuke skidag.

Kdtl op 20 okt 2023 11:56

Deze mensen kom ik veel vaker tegen dan de voorbeelden uit het andere topic. Daarom is wintersport ook zo mooi om te doen.
Nog 54 dagen… en dan mag ik weer :-)

Peter Pos

Op de laatste 2 types na, wegens leeftijd, ben ik ze allemaal. 😎
Al zeg ik het zelf. 😁😂

Bla, bla, bla.

Kan iemand hier ook de ChatGTP -plaatjes bij plaatsen? Was lang geleden dat ik zo heb moeten lachen om een wintersporterstopic ;)

De Snowboard-Jesus - hij is echt alles wat goed gaat in een skigebied, behulpzaam, aardig. Echt zo moeten er meer zijn :) https://instagram.com/snowboard_jesus?igshid=MzRlODBiNWFlZA=…

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Voor mij inderdaad een spontaan en goed gesprek in de skilift, superleuk als dat gebeurt

En als je bij een afdaling staat, iemand staat naast je, je kijkt elkaar aan, tja wie gaat eerst. Een knikje of een handgebaar is genoeg, gewoon lekker rekening houden met elkaar en good vibes

Of je hebt je toch even verslikt in de uitdaging van de piste, er stopt iemand naast je en vraagt of het gaat… helden! Doe ik zelf overigens ook als het kan

Zelfde passie, samen genieten, letten op elkaar

En vergeet af en toe niet even stil te staan (wel op een veilig plek aub 😉) en genieten van het geweldige uitzicht

Geweldige opmerking toen we met onze dochter van 2,5 bovenaan de lift in Westendorf de piste opgingen; Kijk daar, die kan nog niet lopen en die skiet al…

In werkelijkheid liep ze precies op haar 1e verjaardag, maar het was prachtig!!

Inmiddels is ze 18, dit kleine popke en skiet ze overal vanaf. Net als haar iets kleinere zusje.

null

*bericht bewerkt door Robert7 op 20 okt 2023 22:07

Wintersport.nl bezoekers die graag de zonnige kant benadrukken!

Rogier op 20 okt 2023 13:35

En de .BE ‘s natuurlijk ook ☺️

Heerlijke types trouwens… ik doe de ‘verwonderde buurlandbewoner’ er nog bij: oprecht bewonderd voor het feit dat je 1000 km rijdt om 4 dagen te komen skiën in zijn achtertuin en in ruil toffe insidertips lost ☺️

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

De opa en oma

Skiën niet of nauwelijks meer maar staan keurig aan de skiweide te wachten op hun kleinkinderen als ze klaar zijn met de les. Meestal lekker warm ingepakt, zonnebril op de knar. Maken 's morgens tijdens de les een prachtige lange wandeling door de sneeuw.

Genieten. Ik wil ook zo worden.

*bericht bewerkt door havana op 21 okt 2023 08:45

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

De opa en oma

Skiën niet of nauwelijks meer maar staan keurig aan de skiweide te wachten op hun kleinkinderen als ze klaar zijn met de les. Meestal lekker warm ingepakt, zonnebril op de knar. Maken 's morgens tijdens de les een prachtige lange wandeling door de sneeuw.

Genieten. Ik wil ook zo worden.

havana op 21 okt 2023 08:44

Ik wil anders nooit zo worden… niet meer zelf skiën, the horror!

Herken mijzelf gelukkig in veel van de positieve stereotypen (maar ook in een van de negatieve, al snap ik die aversie niet zo…). Vind ook dat het bv echt wel de verantwoordelijkheid is van goede skiërs om te helpen als iemand gevallen is. Of op zijn minst aan te bieden. Ik kan mij echt nog wel herinneren dat ik zelf beginner was en met enige regelmaat op mijn plaat ging en dan is zo’n kleine moeite groot plezier actie wel erg welkom.

Genieten @havana ik dacht het niet.
Opa en Oma zijn gewoon de klos al zijn ze zich dat nog niet bewust.
Zo wil ik later nooit worden.
Verschrikkelijk inderdaad @DSvier
Zo lang mogelijk zelf skiën.

Zelf skiën mag er best aan toegevoegd worden, maakt voor het verhaal niet zoveel uit ;)

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Ik kijk altijd naar die krasse knarren, die met een clubje (meestal) mannen op stap zijn.
Iets gedateerd skipak, bruin verweerde gezichten en die samen een hoop lol hebben.
Die wonen daar heerlijk in het gebied.
Moet je je voorstellen dat je een jaar of 70 bent en dan met je maten een dagje op de berg.
Wat heerlijk is het leven dan!

It is an amazing world

Om niet in herhaling te treden: All the above

En…

Mede-wintersporters die je tegenkomt terwijl het knetterhard sneeuwt en -15gr C. is. In tegenstelling tot mn maten die dan om 11.00u al aan de toog hangen 🤓

Sportieve groet, Luuk

Ik herinner me nog mijn eerste blauwe piste waar ik ferm op mijn gezicht ging. Wanneer iemand dan stopt en vraagt of je ‘ok’ bent: zalig gevoel als je weet dat iemand om je geeft alhoewel het een wildvreemde is. Zo’n types moeten er meer zijn.

Om niet in herhaling te treden: All the above

En…

Mede-wintersporters die je tegenkomt terwijl het knetterhard sneeuwt en -15gr C. is. In tegenstelling tot mn maten die dan om 11.00u al aan de toog hangen 🤓

Luuk3 op 25 okt 2023 22:22

Met recht altijd de zonnige zijde inzien. Bivakje op zeggen wij dan tegen elkaar en altijd de eerste lift omhoog en sporen trekken.
Pistes afgesloten vanwege de hevige sneeuwval, let wel pistes (geen off-piste) wij zien de zonnige zijde en genieten van het feit wij hem kennen en komen altijd wel weer ergens uit waar wij bekend zijn. Het zijn lekkere filmpjes van de eerste en enige sporen. De rust en ruimte icm verse sneeuwval is fantastisch.

Goed in de gaten houden dat liften soms gesloten zijn zoals op onze laatste dag afgelopen jaar 12 maart jl.
Uiteindelijk nog een mooie dag meegemaakt maar rond 15:00uur toch tot de conclusie gekomen dat het in NL al lang code paars was geweest. Wij hebben de dag afgesloten met brede lach en de verstandige keuze gemaakt, alles is heel en zijn gaan inpakken, douchen, auto uitscheppen en rijden. Eerst nog langs Buffalo Grill voor wat eiwitten.

null

Om niet in herhaling te treden: All the above

En…

Mede-wintersporters die je tegenkomt terwijl het knetterhard sneeuwt en -15gr C. is. In tegenstelling tot mn maten die dan om 11.00u al aan de toog hangen 🤓

Luuk3 op 25 okt 2023 22:22

Met recht altijd de zonnige zijde inzien. Bivakje op zeggen wij dan tegen elkaar en altijd de eerste lift omhoog en sporen trekken.
Pistes afgesloten vanwege de hevige sneeuwval, let wel pistes (geen off-piste) wij zien de zonnige zijde en genieten van het feit wij hem kennen en komen altijd wel weer ergens uit waar wij bekend zijn. Het zijn lekkere filmpjes van de eerste en enige sporen. De rust en ruimte icm verse sneeuwval is fantastisch.

Goed in de gaten houden dat liften soms gesloten zijn zoals op onze laatste dag afgelopen jaar 12 maart jl.
Uiteindelijk nog een mooie dag meegemaakt maar rond 15:00uur toch tot de conclusie gekomen dat het in NL al lang code paars was geweest. Wij hebben de dag afgesloten met brede lach en de verstandige keuze gemaakt, alles is heel en zijn gaan inpakken, douchen, auto uitscheppen en rijden. Eerst nog langs Buffalo Grill voor wat eiwitten.

null

Ski79 op 26 okt 2023 13:00

Ze zijn niet voor niets afgesloten en afgesloten pistes gelden daarom gewoon als off piste. Het kan makkelijk dat de piste afgesloten is omdat ze lawines aan het triggeren zijn die over de piste kunnen komen of omdat ze hem aan het preparen zijn en de sleepkabel van de pistenbullie over de piste gaat, vooral onder verse sneeuw is die kabel onzichtbaar…

Born to Ride

@Ski79 afgesloten piste is meestal niet voor niets afgesloten… in dat soort situaties kan het echt gevaarlijk zijn.

Wij zijn ons hele leven al wat tegendraads. Voor de oplettende kijker, dit is onderaan de nog tamelijk nieuwe gondel bij Montalbert.
Dit gebied ligt tussen de bomen en de groene lampjes zijn met name geopende liften. Het gebied kennen wij op ons duimpje en dit was op de vrijdag na een week genieten. 30cm sneeuw op de piste dus dat was fantastisch. De ongeprepareerde bückels worden dan wat lastiger.

Snap jullie gedachtes helemaal echter in goede condities tussen de bomen, off-piste, borden negeren ‘très bon skieurs’ vind ik risicovoller. Lawines op de pistes bij Montalbert zullen meevallen maar wij informeren onszelf vanzelfsprekend. Daarnaast is het zetten van de eerste sporen soms ook wat lastig zeker op pistes. Wij stappen ook niet zomaar over hekken en linten heen.
Wij zien weleens een bordje over het hoofd maar er zijn hier forumleden die altijd overal doorheen knallen en afsnijden.

null

Het viel echt allemaal mee: https://youtube.com/shorts/89V-rmXKqfA

Zonder dat ik nu mensen aanspoor om te kopiëren maar wij zijn altijd met 2.

Ik ga er dan maar vanuit dat jullie je goed geïnformeerd hebben. Kans op lawines over de piste heen kunnen een flink gevaar zijn (heb het meegemaakt vlak voor me op een nog geopende piste, die ging direct erna dicht). Maar het kan ook zijn dat er pistebully’s bezig zijn of andere dingen die aan de hand zijn natuurlijk.

Plaats een reactie