Ski's Aanbeveling

Goedemorgen allen,

Ben opzoek naar een nieuwe / gebruikt setje ski’s. Vanaf mijn 5de al begonnen met skiën dus al aardige ervaring. Skiën doe ik voornamelijk voor de fun en hoeft van mij grotendeels alleen op de blauwe of rode piste’s van Oostenrijk te zijn.

Wat ik voornamelijk zoek is een ski die makkelijk draait en goed en lekker carved. Momenteel in het bezit van Atomic Vario Scandium red (All-Rounder 2010/2011) 164cm.

Ben zelf 1,85cm, 100KG.

Iemand goeie tips? Wellicht iets kortere ski’s? Of ergens anders nog op te letten?

null

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 22 okt 2023 20:05

Ik zou in ieder geval bij jouw lengte voor een langere ski gaan.
Wil je een echte pisteski of meer een allmountain?

Thank God summer is over!

Een lastige dit. De ski die je nu hebt is een eenvoudige beginnersski. Ik kan dat maar moeilijk rijmen met jarenlange ervaring en een gewicht van 100kg.

Mijn advies zou zijn om eens te testen bij Duijvesteijn in Zoetermeer of Landgraaf om te kijken wat voor niveau ski bij je past op dit moment. Of je moet ff een filmpje van jezelf plaatsen, zodat we het skiniveau in kunnen schatten. Ik durf er zo geen zinnig woord over te zeggen. Een kortere ski sowieso niet, eerder 10cm langer.

Je kunt ook kijken naar de Rossignol React-lijn. Ik ben nog wat groter en zwaarder dan jij en heb die vorig jaar gekocht. Draait eenvoudig, kan voldoende hard. Ik heb er veel plezier van gehad. Qua lengte niet te kort, dan worden ze instabiel. Ik zou richting lichaamslengte of iets daaronder gaan. Ik heb lengte -10cm gekocht.

Ik zou idd voor langere skis gaan, 171+ als het even kan

Je vertelt niets over je techniek, wel dat je al langer skiet, maar kan je een schatting geven van aantal weken? Bv vanaf je vijfde elk jaar een week op de piste voor 20 jaar? Of met pauzes er tussen?

Ook, zoek je iets voor op de piste, of ben je ook vaak buiten de piste te vinden? Ik neem aan dat je al kan carven?

Skis testen bij duyvenstein is altijd een goed idee, je kan hen om advies vragen en/of je zelf eerst eens inlezen. Misschien eens kijken naar elan wingman, rossignol hero

Heb een nieuw topic aangemaakt met antwoorden op jullie vragen, deze kan gesloten worden. Daarbij een aantal aanpassingen gedaan.

*bericht bewerkt door nielo77 op 22 okt 2023 15:10

Plaats een reactie