St. Anton vs Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg en Mayrhofen

Beste wintersporters,

Begin februari gaan wij, een bende twintigers, in Oostenrijk skiën. Wij hebben de keuze tussen St. Anton en Mayrhofen (Finkenberg), maar geraken er niet aan uit.

St. Anton, of eerder gezegd Ski Arlberg, is een uitstekend gebied voor de gevorderde skiër, dat staat buiten kijf. Gezien het feit dat begin februari een groot deel van Oostenrijk vakantie heeft, maken we ons enigszins zorgen over de mogelijke drukte. We kunnen ons die beelden van een paar jaar geleden herinneren, toen honderden mensen voor een kleine lift in de wachtrij stonden. Tot slot: St. Anton heeft zeer goede après-ski, maar richt deze zich niet tot een wat ouder publiek?

Mayrhofen lijkt ook een goed gebied te zijn, zij het op mindere hoogte. Misschien biedt het wel wat meer variatie aan, aangezien we dankzij de skipas toegang hebben tot vijf gebieden, waaronder een gletsjer.  Inzake de drukte: geen idee. Après-ski zal in orde zijn, vermoeden we.

Bij voorbaat dank voor jullie input.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 30 okt 2023 17:36: bestemming toegevoegd

Het hangt er vanaf wat je precies zoekt, drukte zal in die periode vergelijkbaar zijn. St Anton/Ski Arlberg is in de basis veel uitgebreider en gevarieerder dan Mayrhofen. Mayrhofen heeft ook geen dalafdaling in het hoofdgebied(Penken) dus als je aan de piste wilt après-ski’en kan dat tot 17.00uur waarna je met de gondel weer terug naar het dorp moet. Daar zijn overigens ook nog après-ski tenten. In st. Anton zijn meerdere barren aan de piste tot 20.00 uur (Mooserwirt, Krazy Kangaroo, Heustadl etc) en verder in het dorp nog genoeg te doen.

Hoogte en drukte lijken me wat rare argumenten om keuze te maken:

  • begin februari speelt hoogte weinig rol
  • beide skigebieden in Oostenrijk, dus qua drukte zal het vergelijkbaar zijn, lijkt me

Verkeerde keuze kan je niet maken.
Je kan zelfs de komende vier skireizen verdelen over beide gebieden (want alles trachten te doen binnen één verlof raad ik niet aan) :

  • Arlberg kant StAnton + kant Lech
  • Zillertal kant Mayrhofen + kant Kaltenbach

StAnton is in mijn ogen zowel op berg als in dorp qua ski en apres-ski voor alle leeftijden.
Finkenberg is wel rustiger dan Mayrhofen zelf, dus als apres-ski belangrijk is, mss eerder voor Mayrhofen dorp opteren.

Nadeel aan Mayrhofen en Finkenberg vind ik het gebrek aan dalafdaling, maar dit is mss maar een detail…
Verder prima skiën daar.
StAnton evenzeer, iets meer gericht op freeriden wel.

@Azna1988
Voor de volledigheid: die ‘beroemde’ foto van gigantische drukte bij een lift (de Arlenmähderbahn) in St.Anton was genomen toen een andere, grote lift, gesloten was in verband met een defect. En die lift (de Schindlergratbahn) is ondertussen vervangen door een nieuwe ;-)

Het klopt dat St.Anton meer geschikt is voor gevorderde skiërs. Nog iets preciezer: Verwacht in St.Anton weinig eindeloze carve afdalingen, maar wel veel off-piste, buckels en pittig steile stukken.

*bericht bewerkt door Liezen op 27 okt 2023 13:30

Het prijsverschil is aanzienlijk. Het verbaast me dat niemand dat genoemd heeft. Mayrhofen is (bij goed zoeken) best betaalbaar en St. Anton betaal je de hoofdprijs. Niet alleen voor de accomodatie; maar skipas, eten en drinken is zomaar 20% duurder dan in andere skigebieden. Voor een weekje St’Anton moet je waarschijnlijk op 500 euro PP meer betalen dan dezelfde week in Mayrhofen.

Finkenberg is inderdaad redelijk doods. Voor echte Apres-ski moet je wel in Mayrhofen zijn.

@Liezen Bedankt voor het compliment.

Mijn “beroemde foto bedoel je zeker”
Volgens mij waren er toen geen liften stuk.
Was gewoon gezellig druk ( grapje)

Voor Carve kan je naar Lech gaan als is het daar ook al aardig druk geworden met die nieuwe lift die niemand wilde hebben.
Sankt Anton duur duur geworden.
De jongens kunnen dan beter een onderkomen zoeken in een plaatsje verderop Sankt Jacob of Flisch voor de helft van de prijs met gratis goede busverbinding.
A no brainer
Sankt Anton /Sankt Christoph/ Zurs/ Lech je moet er toch een keer geweest zijn.

null

Als je ook voor de après-ski gaat, is Finkenberg niet de plek.

Of je doet ze gewoon allebei aan 😄🫣

Het prijsverschil is aanzienlijk. Het verbaast me dat niemand dat genoemd heeft. Mayrhofen is (bij goed zoeken) best betaalbaar en St. Anton betaal je de hoofdprijs. Niet alleen voor de accomodatie; maar skipas, eten en drinken is zomaar 20% duurder dan in andere skigebieden. Voor een weekje St’Anton moet je waarschijnlijk op 500 euro PP meer betalen dan dezelfde week in Mayrhofen.

Finkenberg is inderdaad redelijk doods. Voor echte Apres-ski moet je wel in Mayrhofen zijn.

Daffie op 27 okt 2023 14:14

Bovenstaande klopt.
Finkenberg is een ander dorp dan Mayrhofen dus let even op waar je boekt.

Ben in beide geweest. Vond de apres ski in Mayrhofen beperkter qua aantal kroegen. Qua skiën vond ik St Anton eigenlijk meer naam en faam… Best wat oude liften en geknutselde verbindingen.

Maar in beide ga je je prima vermaken en de andere doe je volgend jaar. Lijkt mij vrij simpel :)

St.Anton is NIET “meer naam en faam”. Het is en blijft een topgebied, mits je een beetje techniek hebt, en van pittig skiën houdt.
Helaas komen er veel mensen op -inderdaad- de roem van St.Anton af, die er echter niets te zoeken hebben. En dan gaan klagen over toch-niet-echt-zo-heel-belangrijke dingen als een ouwe lift…
St.Anton is St.Anton, simple as that. Altijd zo geweest. En de klagers zie ik ook al 30 jaar…

Sorry baas. Ongekend dom van mij dat ik met m’n beperkte techniek iets durf te zeggen van de liften.

Oude liften zijn er niet meer.
Noem er maar één dan.
Allemaal vernieuwde liften.
Zo is dat @Liezen
Dan gaan we er maar voor.

Oude liften zijn er niet meer.
Noem er maar één dan.
Allemaal vernieuwde liften.

Hooykaas op 27 okt 2023 15:41

Ehhh 12x 4 persoons stoeltjesliften & 12x 2 persoons stoeltjesliften van de jaren 80&90 van de VORIGE eeuw noem jij nieuw?

Noem de namen van de liften alsjeblieft
Dit zegt me nu niets.

Ischgl al overwogen? Uitstekend gebied voor de gevorderde skiër, en een apres-ski die zeker niet onder doet voor St Anton en Mayrhofen. Om de kosten te drukken kan je eventueel in een dorpje net buiten Ischgl slapen. De bus verbindingen zijn behoorlijk goed (ook na de apres-ski tot een uur of 20:30).

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Oude liften zijn er niet meer.
Noem er maar één dan.
Allemaal vernieuwde liften.

Hooykaas op 27 okt 2023 15:41

Staat er geen sleeplift als enige verbinding tussen Lech en Zürs?

Een 4 persoons stoeltjeslift. Dat is natuurlijk iets heel verschrikkelijks…

*bericht bewerkt door Liezen op 27 okt 2023 16:34

St anton vond ik zo veel mooier dan Mayrhoven wat betreft het skiën als de Apresski. Naar mijn inziens was Mayrhoven ook veel drukker. Ook vind ik het een groot nadeel dat Mayrhoven niet echt een dalafdaling heeft. Mayrhoven is alleen wel 10 keer zo goedkoop.

Hoe Hoger Hoe Beter

@MiKeZZa
Jij vond St.Anton niet zo leuk. Om wat voor reden dan ook.
Maar is het dan direct ‘maar naam en faam’? Omdat jij het er niet zo leuk vond? Dan vindt je toch vooral jezelf een hele baas…

@MiKeZZa
Jij vond St.Anton niet zo leuk. Om wat voor reden dan ook.
Maar is het dan direct ‘maar naam en faam’? Omdat jij het er niet zo leuk vond? Dan vindt je toch vooral jezelf een hele baas…

Liezen op 27 okt 2023 16:50

Ik vind het daar ook heel erg naam een faam, wat een Pipo’s komen daar wel niet puur omdat het bij Lech is. Nog nooit zo veel arrogante mensen op een plek gezien, trekt wel een bepaald volkje daar aan

Hoe Hoger Hoe Beter

@MiKeZZa
Jij vond St.Anton niet zo leuk. Om wat voor reden dan ook.
Maar is het dan direct ‘maar naam en faam’? Omdat jij het er niet zo leuk vond? Dan vindt je toch vooral jezelf een hele baas…

Liezen op 27 okt 2023 16:50

Ik vond het er super leuk. Heb lekker geskiëd en genoten in wat apres ski tenten tot ik de weg totaal kwijt was. Maar ik beschouw me helemaal niet als baas, maar ik vond het qua liften best wat ouder spul hebben én wat gekunstelde verbindingen. Ik wist niet dat ik daarmee iemand zo tegen de schenen geschopt zou hebben…

Noem de namen van de liften alsjeblieft
Dit zegt me nu niets.

Hooykaas op 27 okt 2023 16:32

De Schlosskopfbahn in Lech lijkt me nu toch niet zo nieuw te zijn ;-)

@koenlam1,
St.Anton is wereldwijd een grotere, bekendere naam dan Lech. Heb je de arrogante mensen ook gesproken overigens?
@MiKeZZa
Helemaal duidelijk!

*bericht bewerkt door Liezen op 27 okt 2023 17:55

@jurgen_t de Schlosskophbahn heeft nieuwe verwarmde stoelen gekregen met overkapping
en 8 zitplaatsen op een rij.
Wat is oud en wat is nieuw hè

Ik zit hier niet om Lech te verdedigen.
De bevolking is vreselijk onaardig…
Alleen in geld geïnvesteerd verder niet.
Zo staan ze ook bekent in de regio.
Ander soort mensen.
Net Zwitsers of dichter bij huis Volendammers 😝 sorry voor de Volendammers onder ons.
Volgens mij is Sankt Anton Tirol
En Lech voralberg.

@hooykaas
Uit mijn hoofd zijn riffle 1 en riffle 2 oude fixed grip liften, net als maass. Verder zijn ook albonagrat en Albona 1 oude fixed grip liften.

Anyway, ik ben groot fan van anton, en als dit problemen zijn voor anderen mogen de mensen weg blijven, is er meer poeder voor mij!

Freeride = Life

@koenlam1 dan ben je nog nooit in Sankt Moritz Zwitserland geweest.
Dat is pas lachen.
Daar zijn de vrouwen net karpers.
Duurste kleding maar kunnen niet skiën als ze überhaupt gaan skiën.
De mannen 2x zo oud als hun vrouwen.

@koenlam1 dan ben je nog nooit in Sankt Moritz Zwitserland geweest.
Dat is pas lachen.
Daar zijn de vrouwen net karpers.
Duurste kleding maar kunnen niet skiën als ze überhaupt gaan skiën.
De mannen 2x zo oud als hun vrouwen.

Hooykaas op 27 okt 2023 21:44

Nou, ik als als een nuchtere jongen uit Twente moet daar dus niet komen 😂😂😂

Hoe Hoger Hoe Beter

Toen ik 20’er was ben ik regelmatig in Skt Anton geweest ook ivm apres ski maar zeker ook ivm skigebied.
5 jaar geleden terug geweest en toen vond ik het apres ski een stuk minder leuk, vooral blauwbekken bij de Mooserwirt. Maar leeftijd is geen ding, vlg mij alle leeftijden daar.
Ook meerdere malen in Mayrhofen geweest en idd dalafdaling ontbreekt. Maar ach… verder goed skiën daar.
Apres ski in zo’n grote tent maar wel supergezellig.

Noem de namen van de liften alsjeblieft
Dit zegt me nu niets.

Hooykaas op 27 okt 2023 16:32

Je weet het donderdsgoed; alleen wil je niet weten van kritiek op jouw geliefde st. anton.

Maar hier een lijst van alle liften: https://www.skiresort.info/ski-resort/st-antonst-christophst…

Hier een lijstje van liften die veelal 30 jaar of ouder zijn. Vergelijk dat maar eens met Zillertal Arena, Saalbach of Ischgl.
Je betaald de hoofdprijs voor een skipas; maar de helft van de tijd denk je dat je in het Oostblok aan t skien bent :)

Rüfikopfbahn 1 (YOC 1957)
60pers. Aerial tramway/Reversible ropeway
Length: 2131 m · Carrying capacity/hour: 500
Manufacturer: Steurer

Rüfikopfbahn 1
Vallugabahn I (YOC 1954)
45pers. Aerial tramway/Reversible ropeway
Length: 2993 m · Carrying capacity/hour: 400
Manufacturer: Steurer

Vallugabahn I
Vallugabahn II (YOC 1955)
5pers. Aerial tramway/Reversible ropeway
Length: 374 m · Carrying capacity/hour: 124
Manufacturer: Pohlig
Steffisalp-Express (YOC 1990)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble and seat heating
Length: 1402 m · Carrying capacity/hour: 2380
Manufacturer: Doppelmayr
Steffisalp-Express

Schlegelkopfbahn 1 (YOC 1990)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble and seat heating
Length: 1334 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: Girak
Schlegelkopfbahn 1

Seekopfbahn (YOC 1987)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble and seat heating
Length: 1548 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: Doppelmayr
Seekopfbahn

St. Christophbahn

Osthangbahn

Gampenbahn (YOC 1990)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble
Length: 1492 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: Doppelmayr
Gampenbahn

Zammermoosbahn (YOC 1990)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble
Length: 1597 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: Doppelmayr

Wannenkopf (YOC 1996)
4pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 368 m · Carrying capacity/hour: 1674
Manufacturer: Doppelmayr
Wannenkopf

Mattunbahn (YOC 1988)
4pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 585 m · Carrying capacity/hour: 1930
Manufacturer: Doppelmayr
Mattunbahn

Schlosskopf (YOC 1998)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1414 m · Carrying capacity/hour: 850
Manufacturer: Girak
Schlosskopf

Maaßbahn (YOC 1998)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1032 m · Carrying capacity/hour: 1440
Manufacturer: Doppelmayr
Maaßbahn

Kuchlbahn (YOC 1993)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 307 m · Carrying capacity/hour: 1430
Manufacturer: Doppelmayr
Kuchlbahn

Karhornbahn (YOC 1993)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 578 m · Carrying capacity/hour: 1435
Manufacturer: Doppelmayr
Karhornbahn

Roter Schrofen (YOC 1993)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1236 m · Carrying capacity/hour: 1438
Manufacturer: Doppelmayr
Roter Schrofen

Riffelbahn 1 (YOC 1988)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1228 m · Carrying capacity/hour: 1440
Manufacturer: Doppelmayr
Riffelbahn 1

Riffelbahn 2 (YOC 1988)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 830 m · Carrying capacity/hour: 1450
Manufacturer: Doppelmayr
Riffelbahn 2

Albonagratbahn (YOC 1985)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 954 m · Carrying capacity/hour: 1440
Manufacturer: Doppelmayr
Albonagratbahn

Schlegelkopfbahn 2 (YOC 1972)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1341 m · Carrying capacity/hour: 1200
Schlegelkopfbahn 2

Hinterwieslift (YOC 1981)
T-bar
Length: 598 m · Carrying capacity/hour: 1186
Manufacturer: Doppelmayr
Hinterwieslift

Schüttbodenlift (YOC 1980)
T-bar
Length: 590 m · Carrying capacity/hour: 1424
Manufacturer: Doppelmayr
Schüttbodenlift

Walchlift (YOC 1972)
T-bar
Length: 461 m · Carrying capacity/hour: 1124
Manufacturer: Doppelmayr
Walchlift

Vallugalift (YOC 1969)
T-bar
Length: 474 m · Carrying capacity/hour: 1120
Manufacturer: Doppelmayr
Vallugalift

Schöngrabenlift
T-bar
Length: 818 m · Carrying capacity/hour: 1430
Manufacturer: Doppelmayr
Schöngrabenlift

Körbliftle (YOC 1995)
J-bar
Length: 206 m · Carrying capacity/hour: 800
Manufacturer: Doppelmayr
Körbliftle

Muldenlift (YOC 1993)
J-bar
Length: 197 m · Carrying capacity/hour: 725
Manufacturer: LEITNER
Muldenlift

Gampenlift 2 (Übungslift) (YOC 1988)
J-bar
Length: 191 m · Carrying capacity/hour: 780
Manufacturer: Doppelmayr
Gampenlift 2 (Übungslift)

Salzbödenlift (YOC 1979)
J-bar
Length: 397 m · Carrying capacity/hour: 1175
Manufacturer: Doppelmayr
Salzbödenlift

Kindlisfeldlift (YOC 1968)
J-bar
Length: 242 m · Carrying capacity/hour: 765
Manufacturer: Doppelmayr
Kindlisfeldlift

Flühenlift (YOC 1964)
J-bar
Length: 404 m · Carrying capacity/hour: 610
Manufacturer: Doppelmayr
Flühenlift

Übungslift Oberlech (YOC 1963)
J-bar
Length: 451 m · Carrying capacity/hour: 800
Manufacturer: Doppelmayr
Übungslift Oberlech

Maienseelift 1 (YOC 1960)
J-bar
Length: 508 m · Carrying capacity/hour: 1260
Manufacturer: Doppelmayr
Maienseelift 1

Maienseelift 2 (YOC 1959)
J-bar
Length: 508 m · Carrying capacity/hour: 1310
Manufacturer: Doppelmayr
Maienseelift 2

Gampenlift 1 (Übungslift) (YOC 1958)
J-bar
Length: 306 m · Carrying capacity/hour: 1180
Manufacturer: Doppelmayr
Gampenlift 1 (Übungslift)

Balmengratlift (YOC 1998)
Rope tow/baby lift with low rope tow
Length: 222 m · Carrying capacity/hour: 1400
Manufacturer: Poma
Balmengratlift

Angerlift (YOC 1982)
Rope tow/baby lift with low rope tow
Length: 222 m · Carrying capacity/hour: 513

*bericht bewerkt door Daffie op 30 okt 2023 09:46

Noem de namen van de liften alsjeblieft
Dit zegt me nu niets.

Hooykaas op 27 okt 2023 16:32

Je weet het donderdsgoed; alleen wil je niet weten van kritiek op jouw geliefde st. anton.

Maar hier een lijst van alle liften: https://www.skiresort.info/ski-resort/st-antonst-christophst…

Hier een lijstje van liften die veelal 30 jaar of ouder zijn. Vergelijk dat maar eens met Zillertal Arena, Saalbach of Ischgl.
Je betaald de hoofdprijs voor een skipas; maar de helft van de tijd denk je dat je in het Oostblok aan t skien bent :)

Rüfikopfbahn 1 (YOC 1957)
60pers. Aerial tramway/Reversible ropeway
Length: 2131 m · Carrying capacity/hour: 500
Manufacturer: Steurer

Rüfikopfbahn 1
Vallugabahn I (YOC 1954)
45pers. Aerial tramway/Reversible ropeway
Length: 2993 m · Carrying capacity/hour: 400
Manufacturer: Steurer

Vallugabahn I
Vallugabahn II (YOC 1955)
5pers. Aerial tramway/Reversible ropeway
Length: 374 m · Carrying capacity/hour: 124
Manufacturer: Pohlig
Steffisalp-Express (YOC 1990)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble and seat heating
Length: 1402 m · Carrying capacity/hour: 2380
Manufacturer: Doppelmayr
Steffisalp-Express

Schlegelkopfbahn 1 (YOC 1990)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble and seat heating
Length: 1334 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: Girak
Schlegelkopfbahn 1

Seekopfbahn (YOC 1987)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble and seat heating
Length: 1548 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: Doppelmayr
Seekopfbahn

St. Christophbahn

Osthangbahn

Gampenbahn (YOC 1990)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble
Length: 1492 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: Doppelmayr
Gampenbahn

Zammermoosbahn (YOC 1990)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble
Length: 1597 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: Doppelmayr

Wannenkopf (YOC 1996)
4pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 368 m · Carrying capacity/hour: 1674
Manufacturer: Doppelmayr
Wannenkopf

Mattunbahn (YOC 1988)
4pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 585 m · Carrying capacity/hour: 1930
Manufacturer: Doppelmayr
Mattunbahn

Schlosskopf (YOC 1998)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1414 m · Carrying capacity/hour: 850
Manufacturer: Girak
Schlosskopf

Maaßbahn (YOC 1998)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1032 m · Carrying capacity/hour: 1440
Manufacturer: Doppelmayr
Maaßbahn

Kuchlbahn (YOC 1993)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 307 m · Carrying capacity/hour: 1430
Manufacturer: Doppelmayr
Kuchlbahn

Karhornbahn (YOC 1993)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 578 m · Carrying capacity/hour: 1435
Manufacturer: Doppelmayr
Karhornbahn

Roter Schrofen (YOC 1993)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1236 m · Carrying capacity/hour: 1438
Manufacturer: Doppelmayr
Roter Schrofen

Riffelbahn 1 (YOC 1988)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1228 m · Carrying capacity/hour: 1440
Manufacturer: Doppelmayr
Riffelbahn 1

Riffelbahn 2 (YOC 1988)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 830 m · Carrying capacity/hour: 1450
Manufacturer: Doppelmayr
Riffelbahn 2

Albonagratbahn (YOC 1985)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 954 m · Carrying capacity/hour: 1440
Manufacturer: Doppelmayr
Albonagratbahn

Schlegelkopfbahn 2 (YOC 1972)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1341 m · Carrying capacity/hour: 1200
Schlegelkopfbahn 2

Hinterwieslift (YOC 1981)
T-bar
Length: 598 m · Carrying capacity/hour: 1186
Manufacturer: Doppelmayr
Hinterwieslift

Schüttbodenlift (YOC 1980)
T-bar
Length: 590 m · Carrying capacity/hour: 1424
Manufacturer: Doppelmayr
Schüttbodenlift

Walchlift (YOC 1972)
T-bar
Length: 461 m · Carrying capacity/hour: 1124
Manufacturer: Doppelmayr
Walchlift

Vallugalift (YOC 1969)
T-bar
Length: 474 m · Carrying capacity/hour: 1120
Manufacturer: Doppelmayr
Vallugalift

Schöngrabenlift
T-bar
Length: 818 m · Carrying capacity/hour: 1430
Manufacturer: Doppelmayr
Schöngrabenlift

Körbliftle (YOC 1995)
J-bar
Length: 206 m · Carrying capacity/hour: 800
Manufacturer: Doppelmayr
Körbliftle

Muldenlift (YOC 1993)
J-bar
Length: 197 m · Carrying capacity/hour: 725
Manufacturer: LEITNER
Muldenlift

Gampenlift 2 (Übungslift) (YOC 1988)
J-bar
Length: 191 m · Carrying capacity/hour: 780
Manufacturer: Doppelmayr
Gampenlift 2 (Übungslift)

Salzbödenlift (YOC 1979)
J-bar
Length: 397 m · Carrying capacity/hour: 1175
Manufacturer: Doppelmayr
Salzbödenlift

Kindlisfeldlift (YOC 1968)
J-bar
Length: 242 m · Carrying capacity/hour: 765
Manufacturer: Doppelmayr
Kindlisfeldlift

Flühenlift (YOC 1964)
J-bar
Length: 404 m · Carrying capacity/hour: 610
Manufacturer: Doppelmayr
Flühenlift

Übungslift Oberlech (YOC 1963)
J-bar
Length: 451 m · Carrying capacity/hour: 800
Manufacturer: Doppelmayr
Übungslift Oberlech

Maienseelift 1 (YOC 1960)
J-bar
Length: 508 m · Carrying capacity/hour: 1260
Manufacturer: Doppelmayr
Maienseelift 1

Maienseelift 2 (YOC 1959)
J-bar
Length: 508 m · Carrying capacity/hour: 1310
Manufacturer: Doppelmayr
Maienseelift 2

Gampenlift 1 (Übungslift) (YOC 1958)
J-bar
Length: 306 m · Carrying capacity/hour: 1180
Manufacturer: Doppelmayr
Gampenlift 1 (Übungslift)

Balmengratlift (YOC 1998)
Rope tow/baby lift with low rope tow
Length: 222 m · Carrying capacity/hour: 1400
Manufacturer: Poma
Balmengratlift

Angerlift (YOC 1982)
Rope tow/baby lift with low rope tow
Length: 222 m · Carrying capacity/hour: 513

Daffie op 30 okt 2023 09:45

eens, mijn is er decennia geleden geweest en toen stonden groten deels van de zelfde liften er al, afgelopen jaar waren we er als gezin en gros van de liften stond er nog. Heb de run of fame gedaan en tal van de liften is gewoon ouwe meuk. Niks oogt hier echt nieuw vergeleken met andere skigebieden in Oostenrijk. Ook richting Lech waar je overal reclame ziet van luxe merken bij de liften terwijl het gemak van de liften hier ver te zoeken is. Qua skiën vond ik het echt heel mooi maar de infrastructuur is er zwaar verouderd en voor een skipas waar je zoveel voor betaald is het eigenlijk ronduit schandalig.

Hoe Hoger Hoe Beter

Plaats een reactie