St. Anton vs Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg en Mayrhofen

Noem de namen van de liften alsjeblieft
Dit zegt me nu niets.

Hooykaas op 27 okt 2023 16:32

Je weet het donderdsgoed; alleen wil je niet weten van kritiek op jouw geliefde st. anton.

Maar hier een lijst van alle liften: https://www.skiresort.info/ski-resort/st-antonst-christophst…

Hier een lijstje van liften die veelal 30 jaar of ouder zijn. Vergelijk dat maar eens met Zillertal Arena, Saalbach of Ischgl.
Je betaald de hoofdprijs voor een skipas; maar de helft van de tijd denk je dat je in het Oostblok aan t skien bent :)

Rüfikopfbahn 1 (YOC 1957)
60pers. Aerial tramway/Reversible ropeway
Length: 2131 m · Carrying capacity/hour: 500
Manufacturer: Steurer

Rüfikopfbahn 1
Vallugabahn I (YOC 1954)
45pers. Aerial tramway/Reversible ropeway
Length: 2993 m · Carrying capacity/hour: 400
Manufacturer: Steurer

Vallugabahn I
Vallugabahn II (YOC 1955)
5pers. Aerial tramway/Reversible ropeway
Length: 374 m · Carrying capacity/hour: 124
Manufacturer: Pohlig
Steffisalp-Express (YOC 1990)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble and seat heating
Length: 1402 m · Carrying capacity/hour: 2380
Manufacturer: Doppelmayr
Steffisalp-Express

Schlegelkopfbahn 1 (YOC 1990)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble and seat heating
Length: 1334 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: Girak
Schlegelkopfbahn 1

Seekopfbahn (YOC 1987)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble and seat heating
Length: 1548 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: Doppelmayr
Seekopfbahn

St. Christophbahn

Osthangbahn

Gampenbahn (YOC 1990)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble
Length: 1492 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: Doppelmayr
Gampenbahn

Zammermoosbahn (YOC 1990)
4pers. High speed chairlift (detachable) with bubble
Length: 1597 m · Carrying capacity/hour: 2400
Manufacturer: Doppelmayr

Wannenkopf (YOC 1996)
4pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 368 m · Carrying capacity/hour: 1674
Manufacturer: Doppelmayr
Wannenkopf

Mattunbahn (YOC 1988)
4pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 585 m · Carrying capacity/hour: 1930
Manufacturer: Doppelmayr
Mattunbahn

Schlosskopf (YOC 1998)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1414 m · Carrying capacity/hour: 850
Manufacturer: Girak
Schlosskopf

Maaßbahn (YOC 1998)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1032 m · Carrying capacity/hour: 1440
Manufacturer: Doppelmayr
Maaßbahn

Kuchlbahn (YOC 1993)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 307 m · Carrying capacity/hour: 1430
Manufacturer: Doppelmayr
Kuchlbahn

Karhornbahn (YOC 1993)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 578 m · Carrying capacity/hour: 1435
Manufacturer: Doppelmayr
Karhornbahn

Roter Schrofen (YOC 1993)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1236 m · Carrying capacity/hour: 1438
Manufacturer: Doppelmayr
Roter Schrofen

Riffelbahn 1 (YOC 1988)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1228 m · Carrying capacity/hour: 1440
Manufacturer: Doppelmayr
Riffelbahn 1

Riffelbahn 2 (YOC 1988)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 830 m · Carrying capacity/hour: 1450
Manufacturer: Doppelmayr
Riffelbahn 2

Albonagratbahn (YOC 1985)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 954 m · Carrying capacity/hour: 1440
Manufacturer: Doppelmayr
Albonagratbahn

Schlegelkopfbahn 2 (YOC 1972)
2pers. Chairlift (fixed-grip)
Length: 1341 m · Carrying capacity/hour: 1200
Schlegelkopfbahn 2

Hinterwieslift (YOC 1981)
T-bar
Length: 598 m · Carrying capacity/hour: 1186
Manufacturer: Doppelmayr
Hinterwieslift

Schüttbodenlift (YOC 1980)
T-bar
Length: 590 m · Carrying capacity/hour: 1424
Manufacturer: Doppelmayr
Schüttbodenlift

Walchlift (YOC 1972)
T-bar
Length: 461 m · Carrying capacity/hour: 1124
Manufacturer: Doppelmayr
Walchlift

Vallugalift (YOC 1969)
T-bar
Length: 474 m · Carrying capacity/hour: 1120
Manufacturer: Doppelmayr
Vallugalift

Schöngrabenlift
T-bar
Length: 818 m · Carrying capacity/hour: 1430
Manufacturer: Doppelmayr
Schöngrabenlift

Körbliftle (YOC 1995)
J-bar
Length: 206 m · Carrying capacity/hour: 800
Manufacturer: Doppelmayr
Körbliftle

Muldenlift (YOC 1993)
J-bar
Length: 197 m · Carrying capacity/hour: 725
Manufacturer: LEITNER
Muldenlift

Gampenlift 2 (Übungslift) (YOC 1988)
J-bar
Length: 191 m · Carrying capacity/hour: 780
Manufacturer: Doppelmayr
Gampenlift 2 (Übungslift)

Salzbödenlift (YOC 1979)
J-bar
Length: 397 m · Carrying capacity/hour: 1175
Manufacturer: Doppelmayr
Salzbödenlift

Kindlisfeldlift (YOC 1968)
J-bar
Length: 242 m · Carrying capacity/hour: 765
Manufacturer: Doppelmayr
Kindlisfeldlift

Flühenlift (YOC 1964)
J-bar
Length: 404 m · Carrying capacity/hour: 610
Manufacturer: Doppelmayr
Flühenlift

Übungslift Oberlech (YOC 1963)
J-bar
Length: 451 m · Carrying capacity/hour: 800
Manufacturer: Doppelmayr
Übungslift Oberlech

Maienseelift 1 (YOC 1960)
J-bar
Length: 508 m · Carrying capacity/hour: 1260
Manufacturer: Doppelmayr
Maienseelift 1

Maienseelift 2 (YOC 1959)
J-bar
Length: 508 m · Carrying capacity/hour: 1310
Manufacturer: Doppelmayr
Maienseelift 2

Gampenlift 1 (Übungslift) (YOC 1958)
J-bar
Length: 306 m · Carrying capacity/hour: 1180
Manufacturer: Doppelmayr
Gampenlift 1 (Übungslift)

Balmengratlift (YOC 1998)
Rope tow/baby lift with low rope tow
Length: 222 m · Carrying capacity/hour: 1400
Manufacturer: Poma
Balmengratlift

Angerlift (YOC 1982)
Rope tow/baby lift with low rope tow
Length: 222 m · Carrying capacity/hour: 513

Daffie op 30 okt 2023 09:45

eens, mijn vader is er decennia geleden geweest en toen stonden groten deels van de zelfde liften er al, afgelopen jaar waren we er als gezin en gros van de liften stond er nog steeds. Heb de run of fame gedaan en tal van de liften is gewoon ouwe meuk. Niks oogt hier echt nieuw vergeleken met andere skigebieden in Oostenrijk. Ook richting Lech waar je overal reclame ziet van luxe merken bij de liften terwijl het gemak van de liften hier ver te zoeken is. Qua skiën vond ik het echt heel mooi maar de infrastructuur is er zwaar verouderd en voor een skipas waar je zoveel voor betaald is het eigenlijk ronduit schandalig.

koenlam1 op 30 okt 2023 09:52
Hoe Hoger Hoe Beter

Dan zet je voor het gemak alle sleepliften voor de oefenweides er bij.
Dat is niet echt representatief toch?
Het verschil tussen een oude en een nieuwe sleeplift merk je toch niet?

Totales Vollidiot

*De skipas van Arlberg is nauwelijks duurder dan de andere grote gebieden van Oostenrijk. (En Arlberg is ruim de grootste)
*In de lijst staan diverse liften die inderdaad al heel oud zijn. (Arlberg had al liften toen ze in Ischgl nog de koeien met de hand molken)
Maar die liften zijn ondertussen volstrekt vernieuwd. Bijvoorbeeld de Rüfikopfbahnen hebben allebei geheel nieuwe systemen en gondels gekregen, zo ook de Vallugabahn, en diverse vierzitters.
*En inderdaad, de overgrote meerderheid van de genoemde liften zijn de kleine oefenliftjes.
*Er zijn totaal 85 liften in Ski Arlberg. Als je de hierboven genoemde punten meeneemt, blijft er van het gezeur weinig over.

Conclusie: het typische, welbekende op weinig gebaseerde cliché-geklaag.
Prima als je Arlberg met Zillertal wilt vergelijken. Maar dan heb je het toch niet helemaal begrepen, of is Arlberg gewoon niet jouw ding. (En, om even terug te keren naar het topic: eigenlijk is de vraag Mayrhofen vs. St.Anton ook geen goede vergelijking…)

*bericht bewerkt door Liezen op 30 okt 2023 10:42

@liezen
Ski Arlberg heeft tal van meuk in het skigebied wat gewoon waar is, persoonlijk niet aan gestoord maar het klopt gewoon. Richting lech en dan nog die 6zitter waar je extreem lang moet wachten omdat men hier gewoon niet capabel genoeg is om een skilift in te kunnen stappen, gaan ze ineens van 6 zitter naar een 4 zitter, dit vaker gehad dezelfde week, en dan te bedenken dat dit wel een nieuwe lift is. Pas is misschien niet gek veel duurder maar de rest wel, drinken is zo 2 keer zo duur.
En wat betreft Ischgl, hier prepareren ze tenminste wel voldoende. Kwaliteit van piste is daar stukken beter.

En waarom valt het niet te vergelijken? De vraag is het een of het ander. Mayrhoven is diverse qua Apresski, veel minder van die nare balletjes. Hier kun je in een week veel meer zien en dan is het ook nog stukken goedkoper.

*bericht bewerkt door koenlam1 op 30 okt 2023 11:03

Hoe Hoger Hoe Beter

*De skipas van Arlberg is nauwelijks duurder dan de andere grote gebieden van Oostenrijk. (En Arlberg is ruim de grootste)
*In de lijst staan diverse liften die inderdaad al heel oud zijn. (Arlberg had al liften toen ze in Ischgl nog de koeien met de hand molken)
Maar die liften zijn ondertussen volstrekt vernieuwd. Bijvoorbeeld de Rüfikopfbahnen hebben allebei geheel nieuwe systemen en gondels gekregen, zo ook de Vallugabahn, en diverse vierzitters.
*En inderdaad, de overgrote meerderheid van de genoemde liften zijn de kleine oefenliftjes.
*Er zijn totaal 85 liften in Ski Arlberg. Als je de hierboven genoemde punten meeneemt, blijft er van het gezeur weinig over.

Conclusie: het typische, welbekende op weinig gebaseerde cliché-geklaag.
Prima als je Arlberg met Zillertal wilt vergelijken. Maar dan heb je het toch niet helemaal begrepen, of is Arlberg gewoon niet jouw ding. (En, om even terug te keren naar het topic: eigenlijk is de vraag Mayrhofen vs. St.Anton ook geen goede vergelijking…)

Liezen op 30 okt 2023 10:28

Cliché geklaag en alles wat je er bij roept… Vergeet even niet dat het allemaal begon met jouw nogal overtrokken reactie op dat ik wat zei over oude liften en aan elkaar geknoopte/geknutselde pistes wat ik een paar jaar terug ervaren heb. Was totaal geen waardeoordeel, maar slechts een constatering waarbij ik concludeerde dat het qua infrastructuur wat mij betreft niet op kan tegen de echte topgebieden. Neemt niet weg dat je er heerlijk kunt skiën enzo, maar je doet nogal overtrokken. Iedereen die niet de loftrompet steekt doet aan ‘cliché geklaag’, ‘hebben er niets te zoeken met hun gebrekkige techniek’ enz. enz…

Neem even een chillpil, tel tot 10 en accepteer dat er mensen zijn die St. Anton een leuke bestemming vinden, maar ook zo hier en daar een kritische noot plaatsen.

@MikeZZa,
Je schreef doodgewoon op ‘meer naam en faam’…En dan was de belangrijkste onderbouwing de oude liften en het slechte prepareren. Sorry, maar dan ben je m.i. met de verkeerde dingen bezig. Of je had moeite met andere dingen, en projecteert dit op zoiets als een oude lift.
Dan zie je niet dat Arlberg -om z’n kwaliteiten- nog steeds met kop en schouders boven de rest van Oostenrijk uitsteekt. Vraag het een gemiddelde Oostenrijker en hij/zij zal het beamen. Het is alleen niet een ‘industrieel’ skigebied als Ischgl of Saalbach.
(Ik sprak onlangs nog een stel uit Salzburg. Die gingen “heus wel 'ns een zaterdag skien in Saalbach”; maar hun vakantieweek ging toch echt standaard naar Lech, ‘Weil schöner gibt es nicht’).
En ja, @koenlam1, de prijzen van acco’s en soms restaurants beamen het ook (maar heeft niets met liften te maken) . Zo werkt het nou eenmaal. Heeft niks met arrogantie te maken. Voor ons ook een probleempje momenteel, want ons stamhotelletje in Lech wordt ook te duur. Maar het blijft toch het mooiste skigebied van Oostenrijk. Veruit!

Klagen en denken dat ze ‘Am Arlberg’ de pistes slecht prepareren: denk nog even door! (tip: het heeft niets met prepareren te maken, maar met sneeuw, temperatuur, zon, drukte, steilte)

*bericht bewerkt door Liezen op 30 okt 2023 12:39

Ik denk dat de vraagsteller enorm geholpen is met deze welles-nietes-discussie :/

@liezen hoho, ik zeg niet dat ze er slecht prepareren, in Ischgl doen ze het alleen beter. De arrogantie gaat puur over het volk wat er komt, over de halsgetrokken imbecielen die alleen maar gezien willen worden, zie je toch echt veel minder in het mooie Zillertal. Wat betreft de prijzen, vind ik dat ze mee moeten concurreren qua conform en infrastructuur, het is gewoon ouwe meuk. In het Zillertal zijn het bijna allemaal high-end liften en zodra dit niet het geval is staat het wel op de planning om het te vervangen.

Hoe Hoger Hoe Beter

Ik geloof dat we beter kunnen stoppen, beter voor je bloeddruk @liezen. Wel grappig om je te realiseren dat de TO zich druk maakte om ‘drukte’… Gevoelsmatig hebben liften toch iets te maken met drukte. Maar goed, ik denk je inmiddels duidelijk hebt gemaakt dat Arlberg ‘kwaliteiten’ heeft waar de ganse wereld slechts van kan dromen. Recent nog beaamt door een Oostenrijks echtpaar, dus wie zijn wij om dat te ontkennen.

Als je de 17 sleepliften uit de lijst haalt (hoewel sommige sleepliften mijns inziens allang vervangen hadden moeten worden door een stoeltjeslift (zoals de schongrabenlift) hou je nog 19 oude vastgeklemde 2- en 4persoons liften over.
Dat ze hier en daar in een uithoek nog staan is prima; maar in je hoofdskigebied zou je toch vooral 6- en 8-persoons liften verwachten; zeker in zo’n druk en duur skigebied als St Anton am Arlberg.

*De skipas van Arlberg is nauwelijks duurder dan de andere grote gebieden van Oostenrijk. (En Arlberg is ruim de grootste)> *De skipas van Arlberg is nauwelijks duurder dan de andere grote gebieden van Oostenrijk. (En Arlberg is ruim de grootste)

Liezen op 30 okt 2023 10:28

Leg het mij even uit.

Skipas Arlberg: 300 km, 400 euro voor 6 dagen
Zillertaler superskipas + wildkogel arena: 530 km, 350 euro voor 6 dagen.
SHLF + ZaS-Kaprun: 410 km, 377 euro voor 6 dagen.
Skiwelt: 270 km, 360 euro voor 6 dagen.
Ski amade: 720 km, 370 euro

Superskicard: 394 euro voor 6 dagen. 2800 km pisten in véél gebieden, waaronder bovenstaande… Zeker dan een plekje vinden in Westendorf of Kirchberg kan flinke (Nederlandse) apres ski opleveren, statistisch gezien nieuwere liften dan in Arlberg ;), en de kilometers van skiwelt en kitzski combineren levert ook meer dan 400 km op.

Waar haal jij ruim de grootste vandaan? Heel veel duurder kan ik nog als relatief zien, maar met die laatste pas heb je potentieel 2400 km meer voor hetzelfde geld 🤷‍♀️. (Al is er geen mens die dat voor elkaar krijgt in een vakantie)

Voor TS: waar ligt je zwaartepunt? Zoals al gezegd: druk om de sneeuw zou ik me niet maken. Wil je voor meer geld in het midden van de apres ski zitten, of wil je eventueel met de bus en geld besparen? Is de naam het je waard (ja, ook ik vind Arlberg een vrij hoog glimmend goldbergh gehalte hebben) om wat meer te betalen op de piste? Is een dalafdaling een must of niet? Wil je de heel week vanaf je huisje de piste op kunnen of ben je oké met een skibus? Beantwoord die vragen en bekijk dan of je op Arlberg of Mayrhofen uit komt.

*bericht bewerkt door Draak op 30 okt 2023 13:27

@Daffie, Het zijn koppelbare vierzitters…
@Draak, 300 km pistes, 200 km skiroutes, alles verbonden, 1.300-2.650 meter, ultiem schneeloch (Arlberg doet niet mee aan de superskipassen…hoeft niet ;-) ) Maar sowieso: De skigebieden die jij noemt zitten in een andere categorie, op verschillende vlakken. Huizen in Wassenaar zijn ook duurder dan die in Finsterwolde…
@koenlam1, Kijk even wat ze de afgelopen 10 jaar gedaan hebben in Arlberg…Warth verbonden, Stuben-Zürs verbonden, nieuwe Schindlergratbahn, nieuwe Madloch+Zugerberg (Zürs-Lech). Nu komende seizoen nieuw: Albonabahn
Hallo?

*bericht bewerkt door Liezen op 30 okt 2023 13:40

@Daffie, Het zijn koppelbare vierzitters…
@Draak, 300 km pistes, 200 km skiroutes, alles verbonden, 1.300-2.650 meter, ultiem schneeloch (Arlberg doet niet mee aan de superskipassen…hoeft niet ;-) )
@koenlam1, Kijk even wat ze de afgelopen 10 jaar gedaan hebben in Arlberg…Warth verbonden, Stuben-Zürs verbonden, nieuwe Schindlergratbahn, nieuwe Madloch+Zugerberg (Zürs-Lech). Nu komende seizoen nieuw: Albonabahn
Hallo?

Liezen op 30 okt 2023 13:34

Sorry, ik zie het nog steeds niet. Wat is precies je uitleg?

@Draak. Geen probleem dat jij het niet ziet. De markt ziet het alleen wel…

@liezen in Wassenaar wil je nog niet dood gevonden, ik neem aan dat je dat bedoelt? Mooi dat dat verbonden is, puur per lift, niet skiënd. Ben je ambassadeur van St. Anton ofzo? Het is een geweldig gebied, maar gros van liften is ouwe meuk wat overigens prima functioneert hoor, maar wel oud. En jouw prachtige St. Anton is makkelijk te zien in een dag, met de super Zillertal card heb je toch echt meerdere dagen nodig om alles te zien, dit voelt dus veel groter aan. Overigens vind ik Ski Arlberg zeker niet vallen in een andere categorie, misschien moet je Zermatt dan maar een keer proberen.

Hoe Hoger Hoe Beter

@Draak. Geen probleem dat jij het niet ziet. De markt ziet het alleen wel…

Liezen op 30 okt 2023 13:45

Ik zeg niet dat het geen mooi gebied is, want dat is het absoluut wel. Ik probeer je alleen duidelijk te maken dat jij alles wel erg eenzijdig door je roze Sankt Anton bril ziet.

Ja, gemiddeld zijn de liften zeker niet zo modern als de liften in andere grote skigebieden in Oostenrijk.
Ja, er zijn vergelijkbare gebieden qua km en uitdaging voor ongeveer eenzelfde prijs. En zeker met die superskipas kun je voor hetzelfde geld iedere dag ergens anders skiën.
Ja, in st Anton en omliggende gebieden is het percentage mensen met goldbergh-kleding of soortgelijk vrij hoog.
Ja, het eten en drinken op de berg (in veelal minder sfeervolle eettenten dan menig uit de kluiten gewassen stal) is duurder dan gemiddeld.

Allemaal weinig mis mee, het is maar net waar je zelf de voorkeur aan geeft en welke afwegingen je maakt. Waarom dan zo fel zijn als mensen een vergelijking of mening geven?

@koenlam1 Ik ken Zermatt goed. Kan zich qua skiën (voor goede skiers) echt niet meten met Arlberg. Niet qua sneeuw, niet qua pistes en niet qua routes. En over de liften in Zermatt: veel trager dan de Gornergrat wordt het niet, en dan heb je nog die enge metro (denk aan Kaprun…) Oh, en de prijzen, daar kunnen ze in Lech nog een puntje aan zuigen…
Zermatt is leuk voor de Matterhorn.
@Draak ik heb geen Goldbergh kleding oid. En misschien belangrijker: ik laat me er niet door afleiden…

Bottom line: Ik ken Arlberg goed. Z’n goede en minder goede kanten. En er wordt teveel onzinnig gekletst over het skigebied. Door mensen die beter naar Ischgl, Saalbach of Zermatt kunnen gaan. Of Zillertal…

*bericht bewerkt door Liezen op 30 okt 2023 14:36

@liezen wellicht dat die mensen daar heen gaan omdat ze het daar beter vinden? niet voor niks dat die skigebieden beter bezocht worden. Ischgl trekt veel meer mensen, net als Saalbach en het Zillertal. Wellicht te maken met het innoveren en er niet liften hebben staan toen er in Ischgl nog koeien werden gemolken met de hand. Ski Arlberg is mijn optiek het meest overschatte skigebied van Oostenrijk, in jouw optiek blijkbaar het beste.

Hoe Hoger Hoe Beter

@koenlam1 dan ben je nog nooit in Sankt Moritz Zwitserland geweest.
Dat is pas lachen.
Daar zijn de vrouwen net karpers.
Duurste kleding maar kunnen niet skiën als ze überhaupt gaan skiën.
De mannen 2x zo oud als hun vrouwen.

Hooykaas op 27 okt 2023 21:44

Haha, echt een aanrader! Als is het maar om ook eens de afdalingen op de Diavolezza gedaan te hebben.

Ik denk dat de vraagsteller enorm geholpen is met deze welles-nietes-discussie :/

Jay op 30 okt 2023 12:39

Mooi toch, hoe we elkaar op het forum allemaal helpen?

Zo. Zullen we het nu eens hebben over Frankrijk vs Oostenrijk ;-)

Ik ben wel benieuwd wat het nu uiteindelijk geworden is. stAnton of Mayerhofen?

Totales Vollidiot

@koenlam1
Toch gek dan dat de hotelprijzen (over de hele linie) in Lech duidelijk hoger liggen dan Ischgl…(en over de rest maar te zwijgen)

@koenlam1
Toch gek dan dat de hotelprijzen (over de hele linie) in Lech duidelijk hoger liggen dan Ischgl…(en over de rest maar te zwijgen)

Liezen op 30 okt 2023 15:09

In welke wereld is dat een voordeel? Dus Lech is in alle opzichten kut bedoel je?

Hoe Hoger Hoe Beter

@forza, wie weet!

Hoe Hoger Hoe Beter

@koenlam1
Toch gek dan dat de hotelprijzen (over de hele linie) in Lech duidelijk hoger liggen dan Ischgl…(en over de rest maar te zwijgen)

Liezen op 30 okt 2023 15:09

Dat is niet gek. Maar heeft niks met de kwaliteit van het skigebied te maken. De bossen bij Blaricum zijn bijvoorbeeld ook niet per definitie mooier dan die bij Hoenderloo.

Ondertussen heb ik mijn popcorn van verleden seizoen terug gevonden, steek een warm kersenpitkussentje achter mijn rug en begin stilletjes aan te genieten van deze nutteloze discussie.🥱

Man, man man wat heb ik weer een boel bijgeleerd.🤨

Born to run. B.S.

@Daffie, Het zijn koppelbare vierzitters…

Liezen op 30 okt 2023 13:34

4 van de 19…; maar in moderne skigebieden zijn deze ook allang weer vervangen door nieuwe liften. Misschien niet altijd perse nodig; maar wel fijn.
St. Anton heeft gewoon veel oude liften, tov moderne skigebieden en vraagt toch de hoofdprijs voor een skipas.
slechte prijs/kwaliteitsverhouding.

Ik gok dat topicstarter huilend in een hoekje zit. De vraag is alleen of het vanwege het niveau is of van het lachen…

Heb nog steeds hoop dat de TS mijn vragen kan beantwoorden naast popcorn eten. Ben ook wel benieuwd.

Doe mij ook de bossen van Hoenderloo maar trouwens.

*bericht bewerkt door Draak op 31 okt 2023 07:25

@Azna1988 Afgelopen jaar ben ik voor het eerst met een groep vrienden naar St Anton geweest. Afgelopen jaren hebben we al veel mooie (feest)bestemmingen bezocht in de Alpen. Van Dutchweek Val Thorens tot Gerlos. Ik kan je vertellen dat je van St. Anton zeker geen spijt gaat krijgen. Wat mij betreft is het toch wel de topper in het lijstje. Stappen is erg divers en St Anton, kortom voor ieder wat wils. Het ouder publiek kan ik voor je ontkrachten. De Crazy Kangeruh voorziet echt in jouw leeftijdscategorie, maar ook in de MooserWirt gaan jullie een toptijd beleven. Qua prijs vond ik het eerlijk gezegd allemaal nog relatief meevallen. Wij zaten iets verder van de lift maar was zeker goed te doen.

Beste wintersporters,

Begin februari gaan wij, een bende twintigers, in Oostenrijk skiën. Wij hebben de keuze tussen St. Anton en Mayrhofen (Finkenberg), maar geraken er niet aan uit.

St. Anton, of eerder gezegd Ski Arlberg, is een uitstekend gebied voor de gevorderde skiër, dat staat buiten kijf. Gezien het feit dat begin februari een groot deel van Oostenrijk vakantie heeft, maken we ons enigszins zorgen over de mogelijke drukte. We kunnen ons die beelden van een paar jaar geleden herinneren, toen honderden mensen voor een kleine lift in de wachtrij stonden. Tot slot: St. Anton heeft zeer goede après-ski, maar richt deze zich niet tot een wat ouder publiek?

Mayrhofen lijkt ook een goed gebied te zijn, zij het op mindere hoogte. Misschien biedt het wel wat meer variatie aan, aangezien we dankzij de skipas toegang hebben tot vijf gebieden, waaronder een gletsjer.  Inzake de drukte: geen idee. Après-ski zal in orde zijn, vermoeden we.

Bij voorbaat dank voor jullie input.

Azna1988 op 27 okt 2023 09:42

Plaats een reactie