St. Anton vs Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg en Mayrhofen

@gerrit91 Hoe heb je de pistes ervaren? Het feesten is op niveau, dat staat buiten kijf, maar het skigebied zelf is het twistpunt.

Pistes vond ik echt top! Vooral het Rendl was geweldig. Meestal is dat vrij rustig vergeleken met de rest van het gebied. Mooie lange diverse afdalingen heb je daar ook. Vanuit St Anton ben je ook zo in de rest van het gebied. Liftinfrastructuur vond ik serieus goed en lange rijen heb ik dan ook niet gehad. Qua pistes staat het denk ik ook wel in mijn top 3 maar vooral qua uitdaging staat het op 1.

@gerrit91 Hoe heb je de pistes ervaren? Het feesten is op niveau, dat staat buiten kijf, maar het skigebied zelf is het twistpunt.

Bennie op 31 okt 2023 09:16

Wow, dit heeft een serieuze discussies uitgelokt… verbaast me niet volledig, aangezien het Zillertal heel populair schijnt te zijn onder de Nederlanders. De hele discussie inzake moderne vs. oudere liften ontgaat mij een beetje. Ik ben het gewoon om in les PDS (Zwitserse deel) te skiën en moet toegeven dat de oude liften, die legio zijn, me nooit hebben gestoord. Meer nog, ik vind de oude sleepliften iets charmants hebben. Het wat koud hebben op een lift, daar deze niet verwarmd is en geen windkap heeft, hoort gewoon bij wintersport & in de bergen vertoeven. Desgevallend, is het natuurlijk wel fijn wanneer de skipasprijzen navenant zijn

We hebben uiteindelijk beslist om naar Mayrhofen, te gaan, waar we gretig gebruik zullen maken van de Zillertaler Superskipass om grote afstanden te kunnen skiën. St. Anton zal voor de volgende keer zijn - maar nu hebben we al tenminste accommodatieadressen. Wel goed om te lezen dat het publiek er zeker ook jeugdig is.

Dan rest er enkel nog te hopen dat deze winter sneeuwrijk en koud zal zijn en liefst in de hele Alpen!

Ik vind beide gewoon goede skigebieden …

Met iets andere insteek maar wel gewoon toptijd gehad in beide …

Fijn dat de keuze is gemaakt @Azna1988, dan rest er voor ons nog maar één vraag: Ben jij de begeleider van de bende twintigers of staat dat getal in je username ergens anders voor?

@Stanro Het getal staat voor iets anders. Ik ben niet van die eeuw…een stukje jonger dus

Plaats een reactie