Te koop: Nordica Enforcer 94 ‘20/’21 – 186 cm

Deze Nordica Enforcer 94 (modeljaar ’20/’21) + binding Marker 11.0 TCX van 186 cm heb ik gekocht in oktober 20221. In totaal is er 3,5 week met plezier op geskied.

Betreft dit type: https://www.snow-online.com/ski/nordica-enforcer-94-2020.htm…

Review van deze site over modeljaar ‘21/’22 (alleen lay-out gewijzigd):
“De testlengte (1,91 m) van de Nordica Enforcer 94 boezemt respect in, maar dat blijkt nergens voor nodig! “Hij is speels, stabiel en makkelijk te beïnvloeden,” zegt Gerke, “hij geeft vertrouwen in het terrein en heeft een fijne float.” Hij vraagt wel om wat techniek, maar op de piste kunnen zijn lange bochten wedijveren met de sportski’s; middellang gaat ook goed, maar kort kost erg veel energie. “Voor deze breedte vind ik hem erg goed carven”, vertelt Niels. De flex is stijf, slippend sturen gaat goed en de overgangen zijn in orde. De float is indrukwekkend, evenals de stabiliteit. Voor vergevorderde en expert skiërs die graag buiten de piste gaan. In deze lengte niet voor lichtgewichten.”

Zelf vond ik het een prettige ski die door de rocker korter aanvoelt. Fijn voor naast de piste, op de piste en in wisselende omstandigheden. Slush is geen probleem.
Gaan weg omdat ik in de vriendengroep helaas alleen sta in mijn ‘poederaspiraties’. Met het gezin ski ik langzaam en korte bochten. Daarom op zoek naar een volledig piste georiënteerde ski (sportcarve).
Het beslag en de kanten zijn nog goed. De bovenzijde is wel krasgevoelig en heeft wat gebruikssporen, zie foto’s. Vraagprijs €350,-.
Ophalen kan in Annen (Drenthe) of Harderwijk (veelal op dinsdagen). Verzenden ook mogelijk (kosten voor koper).

Kortom een top allmountain ski waar je nog jaren plezier van gaat hebben.

(Eerst een verkooppoging via dit forum voor een liefhebber. Staan nog niet op marktplaats of facebook.)

null
null
null
null
null
null
null
null

Op welke BSL is de binding gemonteerd?

De skischoenen zijn erbij gepakt:
maat 29.0/29.5 - 333mm (Head Vector RS din110)

Ski’s zijn verkocht

Plaats een reactie