To the next question...?

Om diegenen die je nog niet kent te leren kennen en diegenen die je al kent nog beter te leren kennen;)

Ik stel een vraag en die beantwoord diegene onder mij. Die stelt dan ook weer een vraag. Beetje zelfde principe als het dit/dat topic.

Dit topic maar eens opnieuw geopend!

Waarheen gaat je 1e skitrip dit seizoen?

Thank God summer is over!

Volgende week vrijdag naar SnowWorld.

En waar gaat de tweede trip heen?

Aftellen maar!

Leuk @Lisa daar gaan we
Naar Dienten, morgen even een weekend uit noodzaak
10 dec een week vakantie .

Ski je of snowboard je?

Dienten Die Alte schule

Ski!
Sneeuwval tijdens vakantie een baaldag of topdag?

Sportieve groet, Luuk

Topdag natuurlijk!

Wat is je lievelingsgebied?

De Alpen….

Wat wil je nog graag leren?

Ik zou graag echt willen leren freeriden, in poeder boarden tussen pistes lukt me wel goed maar ik bedoel meer inclusief goede off piste kennis, vette hikes maken en klimmen met een splitboard met stijgvellen etc. etc. Helaas in mijn kringetje geen medestanders dus dit komt er gewoon nooit van.

Welk land of gebied staat op je bucketlist om te skiën of boarden?

🏂

Monterosa Ski

Huisje/appartement of hotel?

Huisje/ appartementje. Lekker m’n eigen dingen bepalen.

Welk gezelschap ga je het liefst mee op wintersport?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 09 nov 2023 21:01

Liefst enkel met mijn vrouw, 1 vriend of hooguit 1 vriend(in) of koppel erbij. Meer is teveel overleggen/ wachten en verschillende ritmes (ben vroege vogel en haat laat starten).

Wat is je favoriete wintersport maand en waarom?

*bericht bewerkt door Amelm op 09 nov 2023 21:12

Februari dan is t al wat langer licht maar wel grote kans op perfecte omstandigheden.

Hoe oud was je toen je leerde skieen/snowboarden?

9

Ga je nog iets nieuws kopen dit jaar voor de wintersport?

Thank God summer is over!

Een nieuwe helm ws met vizier,

Beoefen je nog een andere wintersport behalve skiën of boarden?

*bericht bewerkt door Elly3 op 09 nov 2023 21:52

Dienten Die Alte schule

Schaatsen op natuurijs

Zelf koken of uit eten op de wintersport?

Uit eten.
Koken moet ik de rest van t jaar al iedere dag.

Wat is jouw ultieme wintersport gerecht?

Gulashsuppe en Germknödel… of in Frankrijk de kaasfondue 😄 kan nooit kiezen als het om eten gaat.

Après-ski of gezelschapsspelletjes in je hotel/appartement? (mag ook best een borreltje bij)

Gezelschapsspelletjes.

Een week lang sneeuw of een week lang zon?

Een week lang zon natuurlijk.

Op de piste of off piste.

*bericht bewerkt door dirkwilmawoord op 09 nov 2023 23:13

Op de piste.

In ben wel benieuwd, heb je ook hobby’s naast wintersport?

Let it snow

Andere dingen in de bergen, het liefst paragliden.
Verder wat rustigere hobbies als koken, lezen, wandelen etc.

Kun je de mooiste wintersportdag die je had omschrijven?

Heel veel mooie dagen mee gemaakt, skisafari in de Dolomieten van hut naar hut was wel super.
En wat is er mooier dan met je kleinzoon van toen 3 te skiën, zoveel plezier. https://fb.watch/od7ZdWY6mp/

Met welk vervoer middel naar je vakantie bestemming en waarom?

*bericht bewerkt door Elly3 op 10 nov 2023 00:18

Dienten Die Alte schule

Met de auto zodat we alles kunnen meenemen.

Wat is je favoriete wintersport activiteit naast skiën/ snowboarden?

Fietsen! Vorig jaar tijdens de wintersport de Sellaronda gefietst, wat een beleving.

Wat is jouw lievelingsgerecht in een berghut?

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Pasta met wildragout

Waarom dragen zoveel mensen felle kleuren met wintersport?

Totales Vollidiot

Om op te vallen of omdat de beste lijn van een kledingmerk nou eenmaal gewoon die kleuren heeft. Maar het is ook wel functioneel, ik had eerst ook een tamelijk opvallende jas en toen ik die had ingeruild voor een wat gematigder exemplaar was de groep een beetje teleurgesteld omdat “het nu niet meer zo makkelijk was om mij te zien en dat ze daardoor niet zo goed wisten waar ze heen moesten gaan”.

Ben je wel eens geblesseerd geraakt? En zo ja, hoe en wat?

2x. Eerste keer bij een val op m’n rug van een relatief kleine kicker. Ribben gekneusd. Tweede keer een heel stomme/ rare val op de lopende band bij het instappen van de lift. Was er 1 van hout, hadden ze net staan bezemen. Ipv dat ik verwachtte nog wat door te glijden, werd het een full stop en kukelde ik over de punt van m’n board. Vermoed dat schouder even iets uit de kom lag, maar terug schoot. Uiteindelijk scheurtje in bovenarmbeen en opgerekte pezen. Kon m’n arm bijna niet meer bewegen. Met veel fysio bijna weer 100% normaal geworden.

Wat vind je de leukste piste?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 10 nov 2023 08:11

Eentje waar ja van de toppen van de berg afzakt naar de geborgen omgeving van besneeuwde bomen.
Heerlijk stil en leeg. Geprepareerd met een vers laagje sneeuw.

Wat was je raarste ‘near miss’? (net niet ongeluk)

De rode Gratabfaht in Hinterglemm. Net genoeg uitdaging, rustig en mooi uitzicht richting Saalbach.

Omschrijf je ultieme wintersport 24 uur.

Lekker ontbijtje met warme croissants en een goede espresso, Kaiserwetter, krakende sneeuw onder je voeten, geen chaos en drukte in skiraum ( vergeet dat maar in het hoogseizoen) gezellig met de kindertjes in de lift, Mooie Rode afdalingen, rond 11 uur ff drankje op een terras in de zon, een keertje de dalafdaling nu ie nog niet kapotgeskied is, lunch, nog een paar mooie afdalingen. Kindjes ophalen uit de les, samen nog een helling af. Warme choco en lekker het zwembad en de wellness in, en dan op naar het heerlijke diner, nog even lezen of een film kijken en rozig bed in.

nieuwe vraag:
Oostenrijk, Frankrijk of Italië?

*bericht bewerkt door Suuski op 10 nov 2023 10:19

Mag Zwitserland ook? Ik vind alle alle Alpenlanden leuk, gebied is voor mij het meest bepalend.

Welk gebied staat nog op je bucketlist?

Plaats een reactie