To the next question...?

Happo-one, japan

Wat is je allerbijzonderste afdaling ooit? En wat maakte het zo bijzonder?

In Monte Rosa. We hadden een huis op de piste. 'S nachts na het prepareren van de pistes, viel nog een halve meter sneeuw. In de ochtend voordat het gebied open ging, de afdaling op verse poeder pakken en afgesloten met een cappuccino bij een café tot de lift open ging. Fantastisch was dat!

Ben je een après-ski ganger en zo ja, wat je is favoriete nummer?

Ik wil heel graag naar noorwegen. Maar dan moet ik iets meer conditie trainen want dan wil ik ook langlaufen. En dat is toch even iets zwaarder.

Over conditie gesproken:

Wat doe jij aan ski/kracht/conditie-training buiten je skivakanties om?

In Monte Rosa. We hadden een huis op de piste. 'S nachts na het prepareren van de pistes, viel nog een halve meter sneeuw. In de ochtend voordat het gebied open ging, de afdaling op verse poeder pakken en afgesloten met een cappuccino bij een café tot de lift open ging. Fantastisch was dat!

Ben je een après-ski ganger en zo ja, wat je is favoriete nummer?

Tiny-M op 10 nov 2023 10:55

Ik vind de après-ski gezellig maar het hoeft niet elke dag. Mijn favo nummer is “Die immer lacht”, mooie herinneringen aan verbonden.

In wat voor lift stap jij het liefst?

Thank God summer is over!

Moderne zetellift zonder kap en zonder poepverwarming

er sinds je begon met skiing al eens een jaartje overgeslagen( wij 1x 🥶)

*bericht bewerkt door dan58 op 10 nov 2023 11:44

Born to run. B.S.

Zeker, pauze gehad toen ik student was een daarna weer opgepakt en tijdens de hele corona periode. Had geen zin in allemaal gedoe met die constant veranderende regels.

Misschien dan nog maar even de vraag herhalen van @SuzannaE wat doe je qua sport/ krachttraining ter voorbereiding?

Fysio ivm mijn nieuwe heupen + 2 keer per week skifit in sportschool.

Privéles ter plaatse of in Nederland les indoor?

Nog nooit les gehad

Zet de volgende aspecten op volgorde van prioriteit:

  • Lopend naar de piste/lift
  • Wit en sneeuwzeker dal
  • Lekker eten op de piste
  • Goeie après-ski
  • Prijsniveau
  • Grootte skigebied

Zet de volgende aspecten op volgorde van prioriteit:
Grootte skigebied
Prijsniveau
Lekker eten op de piste
Lopend naar de piste/lift
Wit en sneeuwzeker dal
Goeie après-ski
Onderste drie/twee zijn niet zo belangrijk. Wel leuk om vlak bij de lift te zitten, maar niet onoverkomelijk, zie prijsniveau.

Als je het koud krijgt, waar op je lijf begint dat dan?

It is an amazing world

De toppen van mijn vingers😭

Alleen gaan skiën of aansluiten bij een onbekende groep

Born to run. B.S.

Goede vraag…. Ik zit nog wel eens te denken aan zo’n techniekreis met allemaal onbekenden. Das toch leuker dan alleen genieten van de sneeuw. Maar ik ken een Bart die er anders over denkt :-)

December of april?

April

Heb je nog een doel voor jezelf tijdens een wintersportvakantie?

Thank God summer is over!

Een paar privelessen nemen om techniek en zelfvertrouwen op steile pistes te verbeteren. Belangrijkste doel is vooraf aan de vakanties: elke dag oefeningen doen om benen en core in conditie te krijgen.

Mueslirepen en waterfles in de lift of uitgebreid lunchen op terras?

*bericht bewerkt door KrisWeer op 10 nov 2023 13:31

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Beide. Zeker ook die repen mee. Bang voor hongerklop ;-)

Sleeen (met kids) of sneeuwwandelen?

Sleeën
Als je accommodatie iets verder van de piste af is, eigen vervoer of skibus?

Skibus, die stopt naast de deur, maar soms auto,
Waar ski/board je liever overheen sneeuwhopen of strak geprepareerd?

*bericht bewerkt door Elly3 op 10 nov 2023 14:20

Dienten Die Alte schule

Ik denk dat de meerderheid - ik in ieder geval wel - toch het liefst een strak geprepareerde piste berijdt.

De vraag wordt lastiger als de keuze is tussen natte, zware sneeuwhopen of ijs.

100% lekkere slushbulten, daar valt als snowboarder echt veel meer mee aan te vangen dan met ijsplaten. Vind het meestal wel leuk juist, maar heb inderdaad ook eens met ski’s daar doorheen proberen te ploeteren en daar was mijn techniek totaal niet toereikend voor. Met mijn gebrekkige ski-ervaring zou ik als skiër toch eerder voor ijs gaan (en dus zorgen voor vlijmscherpe staalkanten).

Hoe rij je naar bestemming voor een week wintersport? Vrijdag al op je gemakje vertrekken met een hotelovernachting tussendoor, juist 's nachts in 1 ruk doorrazen of de file voor lief nemen en het jezelf daarin gemakkelijk maken? Of nog anders?

Op zondag ,in 1 keer op ons gemak .Staan dan meestal zonder file ,binnen de 10 uur in het Zillertal.

Als eerste op de piste, of toch lekker uitslapen.

*bericht bewerkt door ruudsan op 10 nov 2023 15:27

Als eerste op de piste staan natuurlijk. Uitslapen doen we thuis wel.

Nemen jullie ook altijd een grote stekkerdoos mee?

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Als eerste op de piste!

In welk gebied heb jij leren skiën of boarden?

P.S. Laten we erop letten dat het geen dit of dat wordt, daar is een ander topic voor.

Thank God summer is over!

Serfaus Fiss Ladis. Als kind in de skischule Fiss-Ladis gedropt.

Wat was je leukste herinnering aan je kinder(ski)tijd?

Let it snow

Ik skiede nog niet als kind.

Wanneer je maar 1 x kan ( mag) gaan :

Met kleinkids in drukke vakantieperiode?
Met skimaten in minder drukke week?

Born to run. B.S.

Ik heb geen kleinkids maar wel een dochter en zal altijd met haar gaan! Dus de drukke weken.

Wat is het lekkerste dat je ooit at op de piste?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Denk niet dat ik kan kiezen. Verschilt per keer waar ik trek in heb. Wat me nog bijstaat was in Tignes een barbecue. Maar ben ook gek op goede steak tartare, pizza, kaasfondue, käsespätzle, Spinatknödl. Of zoet een tarte au myrtilles, citron, apfelstrudel of Sachertorte. Had ik al gezegd dat ik niet kan kiezen? Meestal ga ik in de avond pas voor meer culinair als we uit eten gaan.

Wat vind jij het meest onmisbaar om mee te hebben op wintersport buiten je ski’s/ board en kledij om?

Pizza bij de prachtige hut waar je om de houtoven heen zit in Civetta. De hele beleving maakte het super.

Van welke ski of board ben je met de grootste grijns afgestapt. Dus waar heb je de meeste lol mee gehad?

Meest onmisbaar: ik heb altijd mijn boek of e-reader mee!

Materiaal met de grootste lach: mijn Elan Wildcats 82, zo heerlijk! Die winnen t nog net van mijn Snowboard.

Wat vind je het leukste aan de autorit / reis naar Wintersport?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Het moment dat je het skigebied inrijdt. De eerste witte toppen worden zichtbaar…

Top!

De rest van de rit kan me gestolen worden 😝

Wat is het eerste wat je doet na een volle dag skiën ?

Dan smaakt een hefe weiss toch wel heel erg lekker.

Wat was jouw eerste eigen ski/board? (En uit welk jaar?)

Een Atomic Cloud D2 73, gekocht voor seizoen 2011/2012.

Wat is je favoriete drankje op de wintersport?

Thank God summer is over!

Plaats een reactie