Kastle MX75

Heeft iemand ervaring met deze skies? Ik vind er niet heel veel reviews over ook niet qua lengte advies.

Zoek een allround ski die zowel op harde pistes in de ochtend als in de slush s middags goed mee kan. Buiten de piste kom ik weinig (verse sneeuw erop is dan wel weer heerlijk 😄).

Ik heb momenteel Nordica Fire Arrow 74 skies en die bevallen prima maar zit soms aan de limiet (vooral carvend op harde piste). Niveau circa 8.

Wellicht al gezien, maar is een review. Oudere versie van de MX ook te vinden via skiessentials.

Zien er uit als een mooie all mountain piste ski. Wel een mooie upgrade tov de Nordica.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 10 nov 2023 19:43

@Jelger Mocht ze nog niet aangeschaft hebben. Ik heb het model van vorig jaar bij sport-conrad voor de helft van de prijs kunnen kopen.
Eerste meters gemaakt op snowworld en dat was even wennen. Precies zoals de reviews aangeven. Op lage snelheid geen ontspannen ski’s en op snelheid moet je ze stevig kanten. Doe je dat dan geven ze wel heel veel terug. Precies wat ik zocht om weer een volgende stap te maken en de techniek te verbeteren; Ski’s die fouten “afstraffen” en goede techniek belonen 😁

Dank! Ik heb ze niet gekocht. Aangezien ik ze wil gebruiken voor het hele seizoen inclusief met de kinderen en ik het voorjaar wordt het toch iets meer allround.

Ik deel graag mijn ervaring nog even na een weekje skien op de MX75’s. Geen volle week want met de verse sneeuw de eerste dagen lekker op de Kanjo’s gespeeld. Vanaf dag 3 prachtig weer en strakke pistes dus in m’n nieuwe ski’s geklikt.
Eerste wat trouwens opviel is hoe soepel de bindingen van Kastle in en uit klikken. Vrijwel geen kracht voor nodig en toch muurvast. Ik dacht in eerste instantie dat ik ze niet goed afgesteld had maar toch wel. Ik heb de ski’s in 172cm en ben zelf 180 en 90kg.
Wat een heerlijk ski’s om naar beneden te knallen. Alle type bochten zijn erg goed te doen en extreme kanthoeken zijn makkelijk haalbaar. Precies waarvoor ik ze gekocht heb en ze gaan me zeker verder brengen. Prima ski’s om mijn techniek te verbeteren.
Als je ze technisch goed skiet krijg je heerlijk rebound in de bocht. De skies hebben op harde en/of ijzige pistes enorm veel grip en voelen zich daar eigenlijk het beste thuis. Met vertrouwen en op hoge snelheid een ijzige piste carven is nieuw voor mij maar stond er eigenlijk pas bij stil toen ik al beneden was. Onderweg te druk met genieten van elke bocht.
De hele dag er op skien is ook geen enkel probleem. Eerder zei ik dat ze erg onrustig waren op lage snelheid maar dat valt wel mee. Ze willen alleen het liefst hard gaan. Korte slalombochten willen ze ook wel maar de middellange bochten voelden het meest natuurlijk aan.
Is er dan (naast de prijs wellicht) niets mis met de Kastle MX75? Jawel, ze maken een hoop herrie op ijzige pistes. De carbon plaat aan de voorkant lijkt als een soort versterker te werken. Beetje storend maar het went en je voorganger hoort je iig aankomen 😂

Het zijn mijn eerste ski’s in dit prijssegment dus vergelijken kan ik ze helaas niet. Dat ze kwalitatief beter aanvoelen dan al mijn vorige goedkopere ski’s kan ik wel stellen.

*bericht bewerkt door Serghino op 26 jan 2024 00:05

Plaats een reactie