Alternatief voor Livigno ? Corvara,...?

Na enkele fijne jaren in Livigno ben ik voor dit jaar op zoek naar een alternatief voor Livigno.
De dolomieten staan al ff op het verlanglijstje en zo kwam ik uit bij Alta Badia/ Corvara.
Mijn vriendin is beginend skiër dus ook een beetje op zoek naar een gebeid waar je met relatief makkelijke pistes toch ook wat verder in het gebied geraakt.

Dus allerhande tips voor Corvara of andere zijn welkom.

Corvara is een fijn uitgangspunt. Drie liften beneden die ieder een andere kant opgaan.
Twee jaar geleden hebben wij Colfosco “ontdekt”.
Voordeel van Colfosco is dat er heel veel accomodaties in de buurt van de pistes liggen. En met de Borest lift ben je snel in Corvara.
Welke tips zou je willen krijgen?

*bericht bewerkt door Noblesse op 13 nov 2023 14:13

Seiseralm is ook een mooi en overzichtelijk gebied voor beginners.

It is an amazing world

Misschien kan ik je wat helpen met mijn blogartikel over Corvara? https://www.ditisanne.nl/anne-reist-travel-blog/europa/itali…

Ik vind Corvara een uitstekend gebied voor een beginner; heel veel pistes zijn hier blauw en prima te doen voor beginners. Zeker een aanrader dus! Wij zitten er komend jaar ook weer omdat we met vrienden gaan die liever ook niet al te uitdagend skiën en dan is Corvara super.

Misschien kan ik je wat helpen met mijn blogartikel over Corvara? https://www.ditisanne.nl/anne-reist-travel-blog/europa/itali…

Ik vind Corvara een uitstekend gebied voor een beginner; heel veel pistes zijn hier blauw en prima te doen voor beginners. Zeker een aanrader dus! Wij zitten er komend jaar ook weer omdat we met vrienden gaan die liever ook niet al te uitdagend skiën en dan is Corvara super.

ankiepankie op 13 nov 2023 15:59

Ok top! die ga ik is grondig doornemen :) !
Bedankt voor de tips.

Wij hebben Alta Badia ook ‘ontdekt’ een paar jaar terug. Mijn vriendin is ook beginnend ‘blauw’ skier. Vanuit San Cassiano en La Villa zijn er ook genoeg instapmogelijkheden om heel het gebied to doorkruisen. Bijna alles is bereikbaar via blauw. Verblijven kan zowat overal en wij namen gewoon even de auto naar de lift.

Pistes 9, 10 en 11 zijn lang en heerlijk voor beginners en gevorderden die lange bochten willen cruisen! Ook de 34 is een heerlijke pistes met een zeer goed restaurantjes onder.

Sommige pistes zijn drukker door de Sella Ronda en daarom lijkt het me leuker om net niet in Corvara of Colfosco te zitten.

Plaats een reactie