Ervaringen met Rossignol Experience 80 HD

Goedenavond,

Als kind ben ik zo’n 15 jaar in de voorjaarsvakantie op wintersport geweest. Daarna ben ik helaas zo’n 10 jaar niet geweest maar sinds twee winters heb ik dat weer opgepakt met mijn vriendin. Het skiën ging me nog goed af, en kom met veel plezier blauw rood of zwart af. De afgelopen twee winters heb ik dat op de goedkoopste huurskies gedaan, maar ik oriënteer me nu ook op een tweedehands eigen setje.

Online kwam ik de Rossignol Experience 80 HD tegen in mijn lengte. Het is een all mountain model, en aangezien ik het leuk vind soms net een paar meter naast de piste te skiën leek me dat een geschikt model. Verder ski ik netjes parallel, afwisselend korte en lange bochten. Echt carven is niet de hoofdmoot, vind wat spielerei naast de piste dus ook minstens zo leuk. Zou dit een set zijn waar ik de komende 3 a 4 winters (een week per winter) van zou kunnen genieten, of zitten ze qua niveau onder wat ik graag zou willen? Heeft iemand ervaring meelt deze skies toevallig?

Groeten Luuk

prima en speelse ski, heb ze een paar jaar gehad. iets minder grip als je hard gaat carven op harde sneeuw, maar dat zal ongetwijfeld ook met mijn eigen techniek te maken hebben. Off piste heb ik ze niet gebruikt. In de nationaleskitest van een aantal jaren geleden zijn ze getest. zoek maar even

*bericht bewerkt door yoguido op 16 nov 2023 18:18

Ik heb er 3 à 4 jaar op geskied. Het zijn relatief speelse ski’s waar je alles mee kunt. Korte bochten, lange bochten, (semi)off piste lukt allemaal.

Ik ben er wel echt uitgegroeid. Wanneer je blijft investeren in je techniek (in mijn geval op de rollerbaan) groei je er op een zeker moment uit. Tot die tijd heb ik er altijd heerlijk mee uit de voeten gekund, licht genoeg om er een beetje mee te kunnen spelen.

Ik heb ze enkele jaren geleden gekocht en heb ze nog steeds. Ze zijn erg licht en dat sprak mij meteen aan, want ik weeg zelf ook niet zoveel. Sturen zeer makkelijk en inderdaad erg speels. Vrijwel altijd goede grip. Alleen wat onstabiel op hogere snelheid, maar ik ben er voorlopig nog tevreden mee. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding destijds, weet niet hoe dat nu is

Overigens ben ik best bereid die van mij te verkopen voor een zachte prijs, dan heb je helemaal een goede deal ;). Stuur maar een berichtje als je interesse hebt.

Superski’s!. Gemakkelijk en speels inderdaad. Ik heb er een paar seizoenen heel erg lekker op geskied. Ski’s 172cm. Ik ben 1.83, 71kg.

Heel leuke ski’s. Makkelijk om mee te vorderen. Ideaal als je al een beetje ervaring hebt en je je techniek nog wat wil verbeteren. Wil je meer spelen naast de pistes? Kies dan voor een iets breder model.

Vorig jaar een dagje deze ski’s onder de voeten gehad.

Het hangt heel erg van je niveau en wensen af of het wat voor je is.
Intermediate cruisen op blauw/rood? Kan prima.
Maar voor steviger racen ligt het plafond te laag. Dat is ook niet vreemd want die ski is daar ook niet voor bedoeld.
Hij is licht en skiet soepel. Dat is een plus voor een licht gevorderde of herintreder om weer op gang te komen. Maar zodra je meer gaat vragen dan kan deze lat niet leveren.

Bedankt voor alle reacties allemaal! Ik ski vooral met ‘nieuwe’ skiërs mee, dus het tempo is wat relaxter op vooral blauw en rood. Ik maak het wat speelser voor mezelf met paadjes net naast de piste. Echt sportief of keihard racen doe ik weinig, hooguit korte stukjes tot ik weer bij de rest aansluit.

Vanmorgen heb ik de skies van VBas (hierboven aangeboden) op mogen halen, dus we gaat het gewoon proberen! Klinkt alsof het de komende jaren voor mij een prima ski zal zijn, upgraden kan daarna altijd nog :)

Plaats een reactie