Advies skischoenen

Goedenavond,

Na jaren te hebben gesnowboard, ga ik weer overstappen op skiën. Ski’s heb ik al gekocht. Schoenen nog niet gelukt. Ik heb erg stevige kuiten en bij veel schoenen krijg ik ze aan de bovenkant niet dicht. Nu ben ik in snowworld Zoetermeer geweest en heb ik daar schoenen gehuurd. Deze gingen zonder enig probleem dicht en zaten ook heel fijn. Ik heb er een foto van gemaakt en ben toen in de winkel daar geweest om te vragen of ze deze schoenen ook te koop hebben. Helaas hadden ze deze niet. De verkoper zei dat ze nog wel online/bij andere winkels te vinden zijn, maar ik kan ze niet vinden op internet. Kan het zijn dat dit oudere schoenen zijn en er nu nieuwere varianten zijn?

Het kan een ouder model zijn, het kan ook zo zijn dat de de schoen speciaal voor verhuur is geproduceerd en daarom online niet te vinden is. Om welke schoen gaat het?

Best is toch schoenen te kopen bij een goede bootfitter. Zeker als je wat buiten model bent.

Sorry, helemaal vergeten erbij te zetten om welke schoen het gaat.

null
null
null

Het is inderdaad een ouder model. Als je googlet op Salomon qst access 70 dan kun je ze nog wel vinden (andere kleur ivm andere jaargang) in een buitenlandse webwinkel. Er bestaat ook een herenmodel, dat is dezelfde schoen maar dan met een net iets andere binnenschoen.

Maar of je schoenen online moet kopen…dat mag je zelf weten ;)

Ik heb ook dikke kuiten en kon ook nooit goede schoenen vinden, maar heb nu achterinstappers van Nordica en dat zit fantastisch.

Het is inderdaad een ouder model. Als je googlet op Salomon qst access 70 dan kun je ze nog wel vinden (andere kleur ivm andere jaargang) in een buitenlandse webwinkel. Er bestaat ook een herenmodel, dat is dezelfde schoen maar dan met een net iets andere binnenschoen.

Maar of je schoenen online moet kopen…dat mag je zelf weten ;)

toetersenbellen op 17 nov 2023 22:03

Bedankt voor de reactie. Was al bang dat ze wat ouder zijn. Online kopen ben ik niet zo van. Wil ze liever passen in een winkel. Waar staan trouwens de R en de W voor? Ik zie nog wel qst access 70 schoenen te koop staan, maar daar staan dan andere letters bij.

Ik heb ook dikke kuiten en kon ook nooit goede schoenen vinden, maar heb nu achterinstappers van Nordica en dat zit fantastisch.

elmo op 17 nov 2023 22:13

Bedankt voor de tip. Ik ga hier eens naar kijken!

R70 staat voor de flex en W voor de damesvariant.

Het beste is om naar een goede bootfitter te gaan. Een schoen alleen passend op de kuit kopen is geen goed idee. De pasvorm van de en enkel moet ook goed zijn.

R70 staat voor de flex en W voor de damesvariant.

Het beste is om naar een goede bootfitter te gaan. Een schoen alleen passend op de kuit kopen is geen goed idee. De pasvorm van de en enkel moet ook goed zijn.

toetersenbellen op 18 nov 2023 08:02

Ik ben van plan om binnenkort naar Skishop Nieuwegein te gaan. Hoop dat ik daar iets kan vinden.

Goede winkel, ze kunnen je vast verder helpen. Wij komen er ook graag. Gewoon je verhaal doen En het komt vast goed!

Success

Het is inderdaad een ouder model. Als je googlet op Salomon qst access 70 dan kun je ze nog wel vinden (andere kleur ivm andere jaargang) in een buitenlandse webwinkel. Er bestaat ook een herenmodel, dat is dezelfde schoen maar dan met een net iets andere binnenschoen.

Maar of je schoenen online moet kopen…dat mag je zelf weten ;)

toetersenbellen op 17 nov 2023 22:03

Vaak is de schacht van herenschoenen ook hoger. Dat geeft bij mijn kuiten altijd problemen. Smalle enkels en eerste stukje van de kuit, daarna wordt m’n kuit wel breed. Voor wat het waard is: ben tevreden over m’n Atomic HawkX prime. Stopt precies waar m’n kuit breed wordt. Maargoed, blijft een kwestie van veel passen.

Ik heb ook voetbalkuiten. Wel man.

Van de week naar MK skiservice in Bilthoven geweest en daar prima geholpen.

Goede uitleg ook gekregen waarom een bepaalde schoen. Uiteindelijk zijn het K2 schoenen geworden.

Zeker aan te raden als je wat andere voeten/benen hebt dan gemiddeld

Is er iemand bekend met het merk Roxa? Ben alleen even snel in de winkel gaan kijken. En daar zeiden ze dat ze van Roxa ook een paar hebben voor mensen met stevige kuiten. Maar het merk zegt mij niets.

Plaats een reactie