Drukte kerst

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertaler Superskipass

Hi,

Ben van plan om 1e week kerst vakantie nog ff naar zillertal te gaan. Daar nog nooit geweest. Iemand enig idee van de drukte daar in die periode?

Niet specifiek daar, maar mijn ervaring is dat het met kerst in de hotels vol zit, maar omdat het vaak hele families zijn met opa’s en oma’s erbij zijn er ook veel bij die niet op de latten gaan.

We zullen n dorpje in de buurt uitzoeken. Vind t niet erg om naar de liften te moeten rijden. Verwacht dus nog wel wat te kunnen vinden.

Niet specifiek met Zillertal maar wel heel wat kerstweekjes in Oostenrijk gezien. Gevoelsmatig wordt het steeds drukker in die vakantie; na Kerst komen de meeste Duitsers pas…

Maar rustig is het natuurlijk niet in een vakantie…

Tot tweede kerstdag is het vaak prima te doen idd. Dan begint het skigebied vol te lopen.

Al ruim 15 jaar met kerst in Gerlos geweest. Tot en met 1e kerstdag is het prima skieen en geen noemenswaardige drukte op de piste/bij de liften. Na kerst wordt het inderdaad drukker vanwege Duitse vakantiegangers.
Het hangt er ook een beetje af van hoe vroeg kerst in de week valt. Dus wellicht dat het dit jaar wel iets drukker is.
Maar vergeleken met de nieuwjaar week is het echt een stuk rustiger. Geen lange wachtrijen bij de liften.

Veel plezier en fijne kerst!

Zoals gezegd: de Duitsers komen pas na de Kerst. Maar behalve dat hangt het ook sterk af van de sneeuwcondities. Is er veel sneeuw, ook in de lagere delen, dan verspreid het zich meer. Is het slecht… dan zijn de hoger gelegen gebieden tjokvol. Want dan rijden alle skiërs uit lager gelegen gebieden naar dat ene gebied boven de 1500m of hoger…

In 2019 zaten wij met kerst bij Kaltenbach.

In Mayrhofen was het extreem druk, terwijl het in Zillertal Arena wel meeviel. dus probeer ook verschillende gebieden.

Van oudsher vieren de Duitsers thuis kerst met familie.
Dat maakt de eerst kerstweek rustiger.
De tweede week loopt het vol.

It is an amazing world

Eenmaal met de 2de week van de kerstvakantie naar het zillertal. Op zich was het zeker een fijne vakantie. Wij zaten in Kaltenbach. Was wel druk in het Hoch Zillertal, ‘minder’ weer, dus alle eetgelegenheden binnenin stampesvol maar met niets te vergelijken met Mayrhofen. Dat was megadruk. Nee uiteindelijk zien ze mij daar met kerst en nieuw niet meer terug. Maar moest ik aan die periode gebonden zijn om op skivakantie te gaan zou ik natuurlijk anders spreken.

In Hochkrimml zit je direct aan de piste. Via www.arena-juwel.at kun je op appartementen zoeken. In de kerstweek afhankelijk van je groepsgrootte nog 1 á 2 appartementen vrij.
Hochkrimml is een toplokatie aan het uiteinde van de Zillertalarena, wij komen er al jaren.
succes, groet Frank

Zoals al gezegd valt het t/m kerst erg mee. Daarna komen de Duitsers. Ook in het hoogseizoen zijn genoeg liften te vinden die niet zo druk zijn zoals de Speedy in Hochkrimml (Gerlos platte) of Möslbahn (in Mösl bij Mayrnhofen) om een rustige start te maken. In het algemeen vind ik dat je niet erg lang hoeft te wachten.

Plaats een reactie