Leuk skigebied gezocht Carnavalsvakantie

Wie weet er een leuk skigebied voor mij en mijn zoon van 17 jaar? Ik ski blauw/rood, zoon ook af en toe zwart. We zoeken een skigebied dat niet al te druk is in de Carnavalsvakantie (als dat bestaat …), sneeuwzeker is en gemoedelijk is, apres-ski heeft geen prioriteit, we komen vooral voor het skien. We zijn geweest in Val Thorens, La Plagne, La Norma, Valfrejus, Les Saissies, Kippl (Zwitserland) en Montafon en Serfaus in Oostenrijk. Heeft iemand suggesties?

*bericht bewerkt door Jules op 25 nov 2023 22:08

La Clusaz en Saint-Gervais-les-Bains zijn me heel goed bevallen. Qua drukte te doen in de vakanties. Als je wars bent van alle après-ski, kun je Obersaxen-Mundaun overwegen. Qua drukte ook te doen vanwege het beperkte aantal gastenbedden en Zwitserland. Maar geen Frankrijk qua skimogelijkheden.

Le Grand Domaine of Valloire/Valmeinier moet ook wel te doen zijn qua drukte.

Top Bennie, dank je!

Iets kleinschaliger dan de reeds bezochte gebieden, maar wij hebben goede ervaringen met enkele skigebieden in Zuid-Oostenrijk tijdens de krokusvakantie. Met name Bad Kleinkirchheim en de reeks skigebieden in Osttirol (Lienz, Kals-Matrei, Sankt Jakob, Sillian), maar in de buurt van deze skigebieden liggen nog meer uitwijkmogelijkheden.
Wachtrijen hebben we zelden ervaren, op het hoogtepunt van de dag soms eens vijf minuten aan de belangrijkste lift.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 25 nov 2023 23:27

Leuk Matthijs, dank je voor je reactie!. Ook deze ga ik eens bekijken, leuk, zo komen we vast op een fijne plek terecht :-).

Er is nog zoveel te ontdekken in Frankrijk, wanneer je verder kijkt dan de platgetreden paden

Vrijwel iedereen gaat naar de Tarantaise (3V etc). Doe eens gek, pak de A43 ipv A30. Niet alleen doorrijden ipv 1 uur file op zaterdag. Maar je komt uit in de Maurienne, ten onrechte enorm ondergewaardeerd.

Voor mij waren Valmeinier en Valcenis een openbaring. En ik ben in vrijwel alle gebieden tussen Portes du Soleil en Serre-Chevalier geweest.

Lees het enorme Valmeinier topic op dit forum. Ik ben niet bepaald de enige die zeer enthousiast is.

En wanneer je door de Frejus tunnel rijdt (nog steeds snelweg) dan kom je bij Bardonecchia en Sauzen d’Oulx. Ook heel mooie gebieden en leuke dorpen. Met als extra voordeel: in Italie is er geen voorjaarsvakantie, dus rustiger en 30% goedkoper dan Frankrijk!

The older I get, the better I was

Hee, dank je Onnem!!! Echt fijn, deze reacties. Italie inderdaad ook een idee vanwege geen voorjaarsvakantie (en ik spreek ook nog eens Italiaans, ook altijd meegenomen). Super. Ik ga lekker weer struinen op deze site :-)

Carezza. Mooi gebied. Niet al te groot, maar genoeg leuke pistes. En zelfs met Fasching is het niet te druk. Wel drukker dan normaal daar, maar het is daar regelmatig zo dat je een kanon af kan schieten door de weeks (in de weekenden wordt er veel door skiclubs getraind en komen de lokalen ook hun meters maken… in de ochtend dan).

Om de hoek ligt Obereggen voor wanneer je afwisseling wil. Daar is het meteen een stuk drukker (maar nog geen Sella Ronda drukte).

Je kan er goed eten. Pistes zijn top verzorgd (mag ook wel met als eigenaar van dat gebied de oprichter van Techno Alpin). Prijstechnisch gunstig.

Bovendien goed aan te rijden. 15 minuten van de snelweg om in het dorp Welschnofen te komen.

(en vanwege Fasching kun je de dinsdagmiddag kiezen tussen opvallend rustige pistes skiën of het bekijken van de optocht in het dorp…)

*bericht bewerkt door DSvier op 26 nov 2023 17:05

Al veel mooie suggesties, ik voeg er nog eentje toe: neem tussen de grote gebieden in de Tarentaise eens een andere afslag en ga naar La Rosière. Prachtig sneeuwzeker gebied met mooie pistes.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Leuk! Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ben al flink aan het onderzoeken en het zijn inderdaad gemoedelijke, leuke gebiedjes waar we naar op zoek zijn. Ik ga lekker weer verder surfen met deze laatste suggesties en laat weten wat het geworden is. We zijn er harstikke blij mee!

Donders, hebben we inderdaad de Aostavallei niet eens genoemd. Monte Rosa bijvoorbeeld. Of Pila icm een paar andere gebieden.

Dank Bennie, Mathijs!, Onnem, DSviet en Snowy1970, be blij met jullie! reacties. Het is Bardonecchia geworden. Heb leuke plaatsen ontdekt en ideeën kunnen opdoen voor andere skivakanties (zoals bv. o.a. Zwitserland). Dank!!

Graag gedaan om te helpen.
Hier alvast wat voorpret http://blog.inmontanis.info/?p=2593%E2%8C%A9=de

Is wel een oud verslag, 2014, inmiddels zijn een paar slepers vervangen door stoeltjesliften. Maar de fotos blijven mooi.

*bericht bewerkt door Onnem op 27 nov 2023 21:46

The older I get, the better I was

Jeetje Onnem, wat ontzettend leuk dat je dit stuurt, wat heb ik er zin in (en zoon ook!).

Graag gedaan.
Die website is sowieso een pareltje. Werkelijk ie-der skigebied in Europa staat erop met een verslag, van de Poolcirkel tot Sierra Nevada, van de Pyreneen tot aan de Kaukasus.

The older I get, the better I was

Oh, dank je voor de tip! Dat maakt het uitzoeken van gebieden weer vollediger!

We zijn terug uit Bardonecchia en het is zeer goed bevallen. Mijn zoon en vriend hebben dankzij vers laagje sneeuw nog heerlijk off-piste kunnen skiën. De pistes werden erg goed geprepareerd, en er waren geen wachtrijen. Alleen zondag met de locals was het druk maar de rest van de week was het heerlijk rustig. De Italianen zijn vriendelijk en weten wat lekker eten is (en goede koffie). We zijn vooral aan Melezet-kant geweest, Campo Smith werd minder door de warmte (ligt lager) maar Melezet (m.u.v. dalafdaling) en Jafferau goede condities! Het gebied is makkelijk bereikbaar met de auto, maar naar ik begrijp ook via vliegtuig (Turijn) en dan trein naar Bardonecchia. Nogmaals dank iedereen voor de tips! De komende jaren gaan we de andere genoemde plaatsen onderzoeken, wat is deze rust en kleinschaligheid goed bevallen!

Plaats een reactie