Appartement winterberg buitenspelen

Ik ben komende week woensdag tm vrijdag in de gelegenheid om met mijn 2 zoontjes (8 en 11) naar winterberg te gaan.

Denk niet dat er al pistes open zijn. Maar als het sneeuwt zouden we dat ook heel leuk vinden. Wie heeft een leuke tip voor een appartement op een rustige locatie (liefst veel natuur), waar je ook goed kunt buitenspelen/sleeën?

Ik ben namelijk pas 1x in Winterberg gewest en heb geen idee meer waar we toen zaten.

Ik ken winterberg niet goed, maar ik vind dit in ieder geval wel een heerlijk idee. Gewoon lekker buiten ravotten in de sneeuw :-)

Click. Click. Peace

Landal GreenParks

Lekker hoor er even tussenuit.
Eigenlijk sta je in Winterberg overal binnen een paar minuten in het bos.
Wil je dicht bij de piste zitten (er tegenover), zoek dan iets am waltenberg. De straat over en je staat op de piste.
Wil je wat meer leven in de tent, kijk dan voor een appartement bij der brabander. Ook dat ligt aan de piste.

*bericht bewerkt door Snowball op 26 nov 2023 11:05

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Ik zit met hetzelfde probleem dat ik niet weet welk hotel ik moet boeken. Ik wilde ook naar Landal met twee kinderen van 6 en 2 jaar. Maar dan zit je vast aan bepaalde dagen. Wij willen op een donderdag aankomen en zo dagavond terug. Vlakbij de opstapplaats van skischool Winterberg. Al veel gekeken maar geen idee wat men bedoelt met 1 km van de skilift. Want is deze skilift de lift voor de kinderen? Ik kom er niet uit welke straat of hotel in het plaatje past.

Ik zit met hetzelfde probleem dat ik niet weet welk hotel ik moet boeken. Ik wilde ook naar Landal met twee kinderen van 6 en 2 jaar. Maar dan zit je vast aan bepaalde dagen. Wij willen op een donderdag aankomen en zo dagavond terug. Vlakbij de opstapplaats van skischool Winterberg. Al veel gekeken maar geen idee wat men bedoelt met 1 km van de skilift. Want is deze skilift de lift voor de kinderen? Ik kom er niet uit welke straat of hotel in het plaatje past.

Anjac op 26 nov 2023 11:06

Als je via google maps kijkt is het vrij overzichtelijk allemaal. Als je verder inzoomt zie je vaak ook de betreffende hotels aangegeven.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Ik zit met hetzelfde probleem dat ik niet weet welk hotel ik moet boeken. Ik wilde ook naar Landal met twee kinderen van 6 en 2 jaar. Maar dan zit je vast aan bepaalde dagen. Wij willen op een donderdag aankomen en zo dagavond terug. Vlakbij de opstapplaats van skischool Winterberg. Al veel gekeken maar geen idee wat men bedoelt met 1 km van de skilift. Want is deze skilift de lift voor de kinderen? Ik kom er niet uit welke straat of hotel in het plaatje past.

Anjac op 26 nov 2023 11:06

Skischool Winterberg zit net als Skischool Der Brabander op de oefenweide achter Hotel Der Brabander.
1 kilometer van de pistes is best ver, maar je kunt kijken of er een bus rijdt naar de pistes of met de auto gaan.

Let wel goed op of je Skischule Winterberg of Neue Skischule Winterberg hebt geboekt. Die laatste zit namelijk onderaan piste 12 (Remmeswiese)

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Landal GreenParks

sandernogwat op 26 nov 2023 11:01

Ja, dacht ik ook aan. Maar die hebben alleen weekend en midweek opties helaas.

Lekker hoor er even tussenuit.
Eigenlijk sta je in Winterberg overal binnen een paar minuten in het bos.
Wil je dicht bij de piste zitten (er tegenover), zoek dan iets am waltenberg. De straat over en je staat op de piste.
Wil je wat meer leven in de tent, kijk dan voor een appartement bij der brabander. Ook dat ligt aan de piste.

Snowball op 26 nov 2023 11:04

Ik zou het heel tof vinden als er vooral ook ruimte is om bij het appartement of hotel een sneeuwpop te maken of de slee te pakken.

We zaten een keer ergens dat platte heette of zo. Alleen was het allerlaatste stukje van de route toen een grote ijsplak. Dat was wel heftig aanrijden…

Lekker hoor er even tussenuit.
Eigenlijk sta je in Winterberg overal binnen een paar minuten in het bos.
Wil je dicht bij de piste zitten (er tegenover), zoek dan iets am waltenberg. De straat over en je staat op de piste.
Wil je wat meer leven in de tent, kijk dan voor een appartement bij der brabander. Ook dat ligt aan de piste.

Snowball op 26 nov 2023 11:04

Ik zou het heel tof vinden als er vooral ook ruimte is om bij het appartement of hotel een sneeuwpop te maken of de slee te pakken.

We zaten een keer ergens dat platte heette of zo. Alleen was het allerlaatste stukje van de route toen een grote ijsplak. Dat was wel heftig aanrijden…

Lotte78 op 26 nov 2023 12:22

Platte… zegt mij niets… misschien bedoel je de kappe?

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Ik zat ooit in Lenneplatze, bij Neuastenberg! Heerlijk rustig gehuchtje bovenop de berg, en overal genoeg ruimte om de huizen heen om in de sneeuw te spelen zover ik me kan herinneren.

Ik ben komende week woensdag tm vrijdag in de gelegenheid om met mijn 2 zoontjes (8 en 11) naar winterberg te gaan.

Denk niet dat er al pistes open zijn. Maar als het sneeuwt zouden we dat ook heel leuk vinden. Wie heeft een leuke tip voor een appartement op een rustige locatie (liefst veel natuur), waar je ook goed kunt buitenspelen/sleeën?

Lotte78 op 25 nov 2023 23:36

Haus am walde.
Jaren geleden enkele keren geweest. Mooie locatie, fantastische gastvrouw,-heer en vlakbij de piste vanaf het huis te bewandelen. www.overnachteninwinterberg.nl

Ik zat ooit in Lenneplatze, bij Neuastenberg! Heerlijk rustig gehuchtje bovenop de berg, en overal genoeg ruimte om de huizen heen om in de sneeuw te spelen zover ik me kan herinneren.

Nuet op 26 nov 2023 13:53

Ja! Dat was het, daar ben ik ooit geweest :-) Het hotel bestaat niet meer zie ik, maar eens kijken wat er wel zit. Het was is de ochtend -24 toen. Ongelooflijk koud, haha.

*bericht bewerkt door Lotte78 op 26 nov 2023 22:58

Lekker hoor er even tussenuit.
Eigenlijk sta je in Winterberg overal binnen een paar minuten in het bos.
Wil je dicht bij de piste zitten (er tegenover), zoek dan iets am waltenberg. De straat over en je staat op de piste.
Wil je wat meer leven in de tent, kijk dan voor een appartement bij der brabander. Ook dat ligt aan de piste.

Snowball op 26 nov 2023 11:04

Am Waltenberg op de hoogte van een rodellift bedoel je?

Am waltenberg is de doorgaande weg, die loopt voor een groot gedeelte langs het skigebied.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Wij zaten ooit in Villa Nordhang en dat was echt perfect. Zie booking.com

Dit voorjaar een lang weekend bij Asten Chalets verbleven. Heerlijk rustig, vrij uitzicht, natuur bij de hand en een heerlijke hottub met uitzicht over de vallei. Huisje is haast nieuw en erg leuk en netjes ingericht. Open haardje erbij en al.
https://www.asten-chalets.de/

Sportieve groet, Luuk

PS. volgeboekt zie ik. sorry niet goed gekeken.

Sportieve groet, Luuk

Plaats een reactie