OFF Piste

Deze topic “OFF Piste” skien is geopend omdat ik aanvoel dat er precies toch wel vraag en niewsgierigheid rond bestaat… de wintersporters die graag hier hun ervaringen willen delen of informatie over willen verzamelen… allemaal welkom.

Mooi topic… wij skiën eigenlijk alleen off-piste met een leraar/gids. Als we het zonder willen doen, waar beginnen we dan? En een beetje suf: maar hoe doen jullie dit met verzekeringen? (De wintersportdekkingen sluiten off-piste zonder gids uit). Is hier voor nog ergens een speciale dekking?

Hier bestaat reeds een volledig uitgewerkte site voor: wepowder.com

Om te beginnen is het aan te raden om kennis te hebben over lawine safety: https://wepowder.com/nl/snowsafety. Paar tientjes en je hebt antwoord op behoorlijk wat ‘eerste’ vragen.

De reisverzekering van de NSkiV of van de NKBV (Nederlandse Klim- en Bergsport Vereniging) dekken off-piste wel.

Het genoemde WePowder.com bevat veel info en een hele academy met (zelf)studiemateriaal.

Een amateur is gewoon een liefhebber

@tand… goed dat je info deelt en informatie geeft over het bestaan van… ik zal zeker eens ernaar uitkijken maar deze topic is voor de mogelijkheid te bieden aan wintersporters hun ervaringen te delen en vragen te stellen ivm off piste skien

trouwens als je zulke info wilt toevoegen dan graag een link van een ‘nog’ bestaand artikel… das vele makkelijker voor iedereen

Een hele playlist met video’s over lawineveiligheid.

*bericht bewerkt door Biggie op 26 nov 2023 15:44

Een amateur is gewoon een liefhebber

@tand… goed dat je info deelt en informatie geeft over het bestaan van… ik zal zeker eens ernaar uitkijken maar deze topic is voor de mogelijkheid te bieden aan wintersporters hun ervaringen te delen en vragen te stellen ivm off piste skien

andy1977 op 26 nov 2023 15:20

Die site is meer dan enkel een leerschool. Ook daar is er, net zoals hier, een forum met mensen die weten waarover ze spreken.

Ik zou daarom ook eerder naar dat forum gaan om je vragen te gaan stellen aan ‘doorgewinterde’ off-piste skiërs, dan aan de gemiddelde piste-skiër hier.

Ervaringen is een andere zaak. Die kan iedereen hebben, onafhankelijk van kennis en kunde.

*bericht bewerkt door Tand op 26 nov 2023 15:59

WePowder is zeker een goed site waar je kennis en kennisen op kan doen. Als je het wat serieuzer aan wilt pakken kan ik de praktijk cursussen bij het Snow Safety Center van harte aanbevelen. Is super leerzaam en je leert er gelijk leuke mensen kennen. Let wel het kan verslavend werken.
Als je geen cursussen wilt doen kan je natuurlijk ook altijd een gids of skiführer huren. Zoals een gids altijd zei: de beste freerider is een oude freerider.

@Biggie… toffe link 👍

admin, topic mag gesloteb worde , thanks 👍

Plaats een reactie