Verzamelpunt skischool St Christina

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hallo,
We zijn de skilessen aan het boeken voor de kinderen tijdens de voorjaarsvakantie. Skischool ST Christina heeft daarbij 2 verzamelpunten. Plan de Tieja en Monte Pana. Ons appartement zit vlakbij de Saslong lift. Weet iemand als je verzamelpunt Plan de Tieja kiest of het daar dan elke dag verzamelen en ophalen is, of is dit alleen de 1e dag voor het proef skiën en gaan ze dan verzamelen bij Col Raiser of ergens anders? Iemand daar ervaring mee?

Plan de tieja is een kinderpiste. Dit is een veldje midden in het dorp en heeft geen verbinding op de andere pistes in het gebied. Je kunt er via treintje en 250m piste komen vanuit saslong.

Monte pana is iets groter en is ideaal voor kinderen die al wat meer ervaring hebben. Deze verbinding vanuit saslong is met de bus en een stoeltjeslift.

Monte pana kan je zelf op de ski vertrekken en terug komen, vanaf onderzijde stoeltjeslift is het een klein stukje naar saslong of dorp/skischool

Ik zit nog te dubben of wij voor les gaan in St Christina, wij zitten in de voorjaarsvakantie van regio midden ook onderaan de Saslong. Onze dochter is goed genoeg om met ons de hele week mee te gaan (sterker nog, ze is de beste van ons drie) en wij willen graag tochten maken wat weer niet zo goed lukt als je halverwege de dag bij de skischool moet staan.

Als wij er voor gaan kies ik ook Monte Pana, ook als ik zelf nog les wil nemen. Vind het alleen erg duur, voor mijn gevoel duurder dan oostenrijk ook.,

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie