9 & 10 december druk weekend in Livigno ?

Ik was van plan om rond het weekend van 9/10 december een short ski te plannen in Livigno. Nu lijkt het daar op basis van de hotel beschikbaarheden héél druk, amper iets beschikbaar.
Iemand hiervoor een verklaring ? Bijkbaar is 8 december wel een feestdag in Italië…

Openingsweekend van het skigebied misschien?

Een amateur is gewoon een liefhebber

Opening was voorzien op 2 december, maar door de goeie condities is er nu al een deel van het gebied open.

Ik was van plan om rond het weekend van 9/10 december een short ski te plannen in Livigno. Nu lijkt het daar op basis van de hotel beschikbaarheden héél druk, amper iets beschikbaar.
Iemand hiervoor een verklaring ? Bijkbaar is 8 december wel een feestdag in Italië…

Benn op 27 nov 2023 21:21

8 december is een vakantie dag in Italie. Maw dit is een lang weekend voor de Italianen en tegelijkertijd de traditionele opening van het winterseizoen. Dus ja dat is een druk weekend.

Ok bedankt,
Toch opvallend dat het zo druk is, er is bijna minder beschikbaarheid qua hotels dan pakweg eind januari, begin februari.

Ok bedankt,
Toch opvallend dat het zo druk is, er is bijna minder beschikbaarheid qua hotels dan pakweg eind januari, begin februari.

Benn op 28 nov 2023 18:08

Vanuit Italiaanse optiek is eind jan/begin feb helemaal geen hoog seizoen. Hoog seizoen is periode rond 8 dec, dan vanaf 23 dec tot en met driekoningen (3 magi/befana). De week na kerst is de drukste week (setimana bianca). Daarna is 't weer even laag seizoen tot Carnaval.

Ik weet wel niet hoe groot het Italiaans aandeel in de drukte in Livigno is, maar als jij aangeeft dat het erg druk is denk ik wel dat dat de reden is.

Plaats een reactie