Ervaringen Head Power Joy of Atomic Cloud Select

Hoi,

Ik ben op zoek naar ski’s en zie even door de bomen het bos niet meer, na veel beschrijvingen etc gelezen te hebben kom ik uiteindelijk uit op de volgende ski’s:

  • Head Power Joy
  • Atomic Cloud Select
  • Atomic Cloud 12

Ik ski al zo’n 20 jaar en ski graag vlot door en maak wel aardig wat kilometers, ben dus voldoende ervaren, maar wil ook graag comfortabel blijven skiën in (pap)sneeuw aan het eind van de dag.
Iemand ervaring met bovenstaande ski’s of een andere aanrader? Ik vraag me een beetje af of bovenstaande misschien niet té sportief zijn… Ik zat zelf te kijken naar een lengte tussen de 164-168. (Ben zelf 1,74m en ongeveer 60 kg)

*bericht bewerkt door maaike_jansen op 28 nov 2023 13:45

Ik heb zelf ook een zoektocht gedaan naar een ski die in de pap ook nog lekker is, maar vond o.a. de cloud 12 te smal (persoonlijk).

Ik wilde liever wat meer drijfvermogen op de slush ipv er dwars doorheen (dit ervaarde ik met mijn Fischers van 68 breed, is gewoon niet zo fun skieen) en ben zelf op een Wildcat uitgekomen van Elan - wil lekker op zijn kanten, wil snel en blijft leuk in de slush. Ik heb zelf de minst stijve van de 2, de Wildcat 82C, maar je zou met jouw ervaring ook naar de CX kunnen kijken. (Ze zijn er ook in 78 en 86) Verder heb je in de cloud series van Atomic ook nog de Q modellen - die zijn ook wat breder.

Verder heb ik geen ervaring met de head power joy maar wel met het zusje de absolut joy - hele fijne ski’s in het algemeen die joy series.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 28 nov 2023 13:58

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Hi Maaike, ski je voornamelijk op de piste dat is de Cloud C14 en Cloud C12 een goede keuze (C14 is wat stijver en zwaarder dan de C12), wil je een ski die wat gemakkelijker door de slush sneeuw gaat dan heeft Atomic de Q14 of Q12. Misschien handig om langs even langs een goede sportzaak te gaan…(je kan de 168m nemen of als je liever korter wilt de 161m). ps die select versie is een oud type…maar tal van andere merken hebben vergelijkbare ski’s…(mijn meiden skiën op een Cloud C14 en Cloud C12)…ski’s zijn wel duurder geworden, een ski die 4 a 5 jaar geleden ca. Eur 750,00 was is nu boven de Eur 1000,00…of kijk naar een model van 1 jaar oud. De nieuwste ski’s hebben tegenwoordig gripwalk bindingen, daar kan je in met skischoenen die vlak zijn aan de onderkant of met een gripwalk (soort hakje onder je schoen waar je gemakkelijker mee kan lopen)…

ik kan alleen iets zeggen over de ervaring van mijn vrouw met de Power Joy en Super Joy. Zij heeft beiden geprobeerd in Oostenrijk bij een shop die we goed kennen, eerst 4 dagen de Super Joy en die was OK maar niet heel veel anders dan haar oude ski’s.
Daarna heeft ze de Power Joy geprobeerd, en dit was de ski voor haar. Zij is iets zwaarder dan jij en de Power Joy is stijver en dat was precies wat ze nodig had om vol vertrouwen de berg af te komen. Dit vertrouwen was gewoon zichtbaar voor mij en vele anderen die haar al langer kennen, de positie op de ski was gewoon veel beter, bochten zijn strakker, snelheid is hoger en het belangrijkst is dat ze gewoon veel meer plezier heeft.
Dit is geen voorkeur voor de een of de andere en Atomic/Fischer en anderen maken allemaal goede ski’s, maar vooral een suggestie om te testen op lokatie, je betaalt misschien iets meer maar je plezier is voor jaren.

Plaats een reactie