Vervoer

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Dag iedereen,

Ik ga al jaren op skivakantie met een busorganisatie, onder andere naar Arabba.
Echter zijn er vanuit Belgie geen busreizen naar Val gardena.
Ik ben 2 jaar geleden naar Les arcs geweest met de thalys (eurostar).
Nu vroeg ik mij af als er nog andere mogelijkheden zijn om in Val gardena te geraken buiten de auto.
(auto kan niet aangezien ik geen winterbanden heb en ik zou solo gaan en zie dat minder goed zitten)

Laat maar weten als iemand tips heeft of ervaring hoe je in Val gardena kan geraken.
Reisperiode zou midden tot eind Januari zijn, ik ben vrij flexibel.

Bedankt van tevoren.

met de bus vanuit NL?
winterliner.nl bv, zelf geen ervaring mee, maar hebben opstapplaatsen in het zuiden van NL (Eindhoven, Weert, Heerlen)

Je kan met de nachttrein vanuit Nederland naar Innsbruck. Daar kom je dan volgens mij rond 9:30 's morgens aan, waarna je een lokale trein naar bijvoorbeeld Brixen of Barbiano in Italië neemt. Vanuit daar kan je het laatste stukje met een taxi of met de bus. Dit zou dit seizoen onze optie zijn, ware het niet dat er op de data dat wij gaan (in maart) vreemd genoeg geen slaapcouchettes beschikbaar zijn op die route.

Winterbanden kun je ook huren.

Anders inderdaad de optie met de trein naar Innsbruck. Of het vliegtuig. Vanaf daar de trein.

Busreis.

Tegenwoordig is ook een vlucht mogelijk op Bolzano (SkyAlps). Dat zou dan mijn keuze zijn eerlijk gezegd als je niet met de auto wil.

Winterbanden kun je ook huren.

Anders inderdaad de optie met de trein naar Innsbruck. Of het vliegtuig. Vanaf daar de trein.

Busreis.

Tegenwoordig is ook een vlucht mogelijk op Bolzano (SkyAlps). Dat zou dan mijn keuze zijn eerlijk gezegd als je niet met de auto wil.

Ik ben eens aan het kijken via skyalps, had er ook al van gehoord.
Van daaruit met taxi zal wel te doen zijn waarschijnlijk?

DSvier op 29 nov 2023 14:32

Kijk eens naar Landscape België

Diverse slaapbussen voor die regio

Born to run. B.S.

Bedankt iedereen, ik heb toch beslist met josk reizen naar Schladming - Dachstein te gaan.
Ik ga op safe spelen met een pakketreis en daarbij is ook skibegeleiding en dat is wel handig meegenomen.

Ik rij vanuit Veenendaal (nl) naar Kronplatz de week van 6 tm 13 jan

Plaats een reactie