Iemand die met mij mee wil kijken

Al 2 jaar geen supper lekkere wintersport gehad en ik denk door mijn gear iemand die echt verstand heeft van schoenen bindingen en boards wil ik graag mee in contact komen

Thanks I will pass it on

Wellicht goed idee om weer wat lessen te nemen.

Bepaald materiaal kan wel veel input vragen, waardoor je sneller vermoeid raakt, maar zou het eerst in techniek zoeken.
Welk materiaal gebruik je nu? Zitten je schoenen goed?

En verder conditie: doet ook een hoop.

Ik voel mijn hak wat loszitten in de schoen als ik in de binding sta vooral toside uphill helemaal los ook lijkt het dat ik de binding veel te strak trek om vast te zitten kun je je schoen opvullen ?

Thanks I will pass it on

Ben gister terug gekomen haal mijn matrieel snel op dan kan ik t laten zien

Thanks I will pass it on

gigi doet (tegen betaling) materiaaladvies geloof ik. zoek maar eens op google

gigi doet (tegen betaling) materiaaladvies geloof ik. zoek maar eens op google

yoguido op 29 nov 2023 22:07

Is dat gigi Rüf

Thanks I will pass it on

gigi doet (tegen betaling) materiaaladvies geloof ik. zoek maar eens op google

yoguido op 29 nov 2023 22:07

Die doet niet aan snowboarden.

Wat betreft schoenen: het is niet de bedoeling dat je hakken loskomen. J of C bars kunnen daarmee helpen. Maar het is ook helemaal geen gek idee naar een bootfitter te gaan.
Heb je eventueel ook filmjes van je techniek? Dan kunnen er wellicht nog wat tips gegeven worden.

gigi doet (tegen betaling) materiaaladvies geloof ik. zoek maar eens op google

yoguido op 29 nov 2023 22:07

Die doet niet aan snowboarden.

Wat betreft schoenen: het is niet de bedoeling dat je hakken loskomen. J of C bars kunnen daarmee helpen. Maar het is ook helemaal geen gek idee naar een bootfitter te gaan.
Heb je eventueel ook filmjes van je techniek? Dan kunnen er wellicht nog wat tips gegeven worden.

Tiny-M op 29 nov 2023 22:13

Hier kom ik op terug als mijn vrienden beeldmateriaal hebben ga even op zoek naar die bars

Thanks I will pass it on

gigi doet (tegen betaling) materiaaladvies geloof ik. zoek maar eens op google

yoguido op 29 nov 2023 22:07

Die doet niet aan snowboarden.

Maar wel aan advies ;-)

*bericht bewerkt door yoguido op 29 nov 2023 22:27

gigi doet (tegen betaling) materiaaladvies geloof ik. zoek maar eens op google

yoguido op 29 nov 2023 22:07

Die doet niet aan snowboarden.

Maar wel aan advies ;-)

yoguido op 29 nov 2023 22:22

Advies op waar ie daadwerkelijk op heeft gestaan in elk geval (en nee, geen snowboards geloof ik). Ook geen skischoenen bijvoorbeeld, omdat de pasvorm veel te persoonlijk is.

Een amateur is gewoon een liefhebber

En wat heb je daaraan als snowboarder?

En wat heb je daaraan als snowboarder?

Tiny-M op 29 nov 2023 23:16

Niets, zoals je zelf ook al had aangegeven. Anderen gaan toch anders om met die eenvoudige constatering. Daar reageerde ik op.

Een amateur is gewoon een liefhebber

Even naar de vakman:
Burnside Deventer.
Downtown Den Bosch.

Als ik je naam interpreteer kom meer uit het zuiden des lands. Ik zou daar bij een wintersport zaak langsgaan en daar kunnen ze je voet meten, niet alleen lengte maar ook de breedte en verschillende modellen passen en dan vooral zorgen dat je hiel en enkel goed gefixeerd zijn.
En verschillende modellen hebben verschillende hakbreedtes.
Passen en proberen met juist advies.

Als ik je naam interpreteer kom meer uit het zuiden des lands. Ik zou daar bij een wintersport zaak langsgaan en daar kunnen ze je voet meten, niet alleen lengte maar ook de breedte en verschillende modellen passen en dan vooral zorgen dat je hiel en enkel goed gefixeerd zijn.
En verschillende modellen hebben verschillende hakbreedtes.
Passen en proberen met juist advies.

PowderBird op 30 nov 2023 12:31

Je hebt gelijk alleen heb ik dit al 2 jaar op rij gedaan bij snowworld duivenstein ik heb naar aanleiding van dit forum al een bootfitter gecontacteerd hoop op een wonder

Thanks I will pass it on

Duijvestein is geen bootfitter. Die kunnen wel je voeten opmeten, maar behalve dat niet veel meer.
Niet in het zuiden kun je ook naar MK ski / Frosty snowboarding in Bilthoven.

Skishop Nieuwegein is ook een goede voor advies.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

@limboarder je bent nu in Oostenrijk toch? Waarom loop je daar niet binnen bij een shop dan?

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

In het zuiden heb je altijd nog Kustomaid in Berlicum (bij 's-Hertogenbosch). Dat is een prima bootfitter. En als je je eigen ski’s wil bouwen kan dat ook bij hem.

@limboarder je bent nu in Oostenrijk toch? Waarom loop je daar niet binnen bij een shop dan?

Snowball op 30 nov 2023 18:11

Nope was net terug nu een paar maanden de tijd om t in orde te maken

Thanks I will pass it on

Super alle adviezen over welke winkels te bezoeken voor een goed advies, daar zit zeker een goede tussen. Het beste advies staat misschien wel in de eerste reactie, even nog een paar lessen nemen. Jouw euvel klinkt naar " op de tenenstaan" om druk te geven, probleem naar bergzijde niet naar dal. Neemt niet weg dat je goed passende schoenen nodig hebt en een goede verhouding stijfheid schoen met binding.

*bericht bewerkt door sge op 01 dec 2023 19:00

Super alle adviezen over welke winkels te bezoeken voor een goed advies, daar zit zeker een goede tussen. Het beste advies staat misschien wel in de eerste reactie, even nog een paar lessen nemen. Jouw euvel klinkt naar " op de tenenstaan" om druk te geven, probleem naar bergzijde niet naar dal. Neemt niet weg dat je goed passende schoenen nodig hebt en een goede verhouding stijfheid schoen met binding.

sge op 01 dec 2023 18:59

Helemaal eens met jou ik wil nu dus indd zorgen dat alles goed is en dan lessen te gaan nemen ben aan het denken om om de week een les te nemen

Thanks I will pass it on

Goed vandaag dus bij een boot fitter geweest die indd constateerde dat ik een maat te groot had hij past de hele binneschoen aan alsook de zolen hij gaf ook advies om ipv in Landgraaf de sneeuw te lessen dat op de roller baan te gaan doen in Nederweert

Thanks I will pass it on

Dan gaat de techniek er wel goed in! 1e keer zal flink tegenvallen, maar daarna leer je echt veel!

Dan gaat de techniek er wel goed in! 1e keer zal flink tegenvallen, maar daarna leer je echt veel!

Tiny-M op 03 dec 2023 19:57

Thnx tiny-m

Thanks I will pass it on

Ik wil heel graag een video van mijn snowboarden posten maar lukt me niet

Thanks I will pass it on

Op youtube zetten en dan hier een link daar naar toe

Edwin van Riel

Op youtube zetten en dan hier een link daar naar toe

evr66 op 28 dec 2023 06:37

Dat meen je niet moet ik dat openbaar zetten 🙀

Thanks I will pass it on

Hier zie je duidelijk dat ik het bord totaal niet op de kant krijg https://youtube.com/@royph1983?si=eu8RsDrizKa9oBt3

Thanks I will pass it on

Op youtube zetten en dan hier een link daar naar toe

evr66 op 28 dec 2023 06:37

Dat meen je niet moet ik dat openbaar zetten 🙀

Limboarder op 28 dec 2023 20:02

Volgens mij kun je dat wel een beetje beperken op yt 😂

Edwin van Riel

Zie niks met sneeuw ?

null

Edwin van Riel

Plaats een reactie