Iemand die met mij mee wil kijken

Denk ook verkeerde linkje?

Denk ook verkeerde linkje?

Tiny-M op 28 dec 2023 20:34

Wasal bang dat ik qua boarden heel erg achter loop (wat ook wel zo is natuurlijk)

Edwin van Riel

Thanks I will pass it on

Denk ook verkeerde linkje?

Tiny-M op 28 dec 2023 20:34

Het is eindelijk gelukt ✌🏻

Thanks I will pass it on

Ben geen leraar en heb er waarschijnlijk ook geen verstand van, maar doe toch een poging.

Het lijkt erop dat je enkel je achterste been aan het omschoppen bent en met je lichaam bijna stil blijft staan in dezelfde houding. Dus niet mee bewegen met je board.

Denk dat een simpele tip als centraler op je board proberen te staan en je schouders parallel houden met je board al veel zal schelen.
Op sec 3 zie je precies wat ik bedoel. Je bent namelijk aan het contrasturen. Je achterste schouder beweegt in tegenovergestelde richting dan je snowboard. Dit moet altijd samen in dezelfde lijn gaan.

*bericht bewerkt door Jeroen999 op 29 dec 2023 14:38

Dit is inderdaad het board omschoppen. Denk dat naast les nemen het voor jou ook interessant kan zijn om eens Malcom Moore op te zoeken op YouTube. Hij legt heel goed in kleine stappen allelei techniek uit wat betreft snowboarden.

Wat tiny/jeroen zeggen…

Maar: Ik heb veel opgestoken van soortgelijke youtube filmpjes, toch blijft het het beste om een paar lessen te nemen. Iemand kan je dan corrigeren en je goed inschatten/leren wat je op dat moment nodig hebt.

Zeker als je nog relatief onervaren bent is het lastig om de technieken die in zon filmpje worden besproken goed te begrijpen en toe te passen. Ze kunnen nooit alles behandelen in één filmpje.

Wat ik nog mee kan geven, probeer mooie ronde bochten te maken, je gooit nu inderdaad vooral je achterbeen er in. Met de ‘platte’ bochten die je nu maakt kost draaien meer kracht en het is minder efficient dus heb je minder controle op je snelheid op stijlere stukken.

Dit is inderdaad het board omschoppen. Denk dat naast les nemen het voor jou ook interessant kan zijn om eens Malcom Moore op te zoeken op YouTube. Hij legt heel goed in kleine stappen allelei techniek uit wat betreft snowboarden.

Tiny-M op 29 dec 2023 17:23.

Die filmpjes ken ik allemaal al kan het zijn dat omdat mijn bord wide is ik dit doe ???

Thanks I will pass it on

Wat tiny/jeroen zeggen…

Maar: Ik heb veel opgestoken van soortgelijke youtube filmpjes, toch blijft het het beste om een paar lessen te nemen. Iemand kan je dan corrigeren en je goed inschatten/leren wat je op dat moment nodig hebt.

Zeker als je nog relatief onervaren bent is het lastig om de technieken die in zon filmpje worden besproken goed te begrijpen en toe te passen. Ze kunnen nooit alles behandelen in één filmpje.

Wat ik nog mee kan geven, probeer mooie ronde bochten te maken, je gooit nu inderdaad vooral je achterbeen er in. Met de ‘platte’ bochten die je nu maakt kost draaien meer kracht en het is minder efficient dus heb je minder controle op je snelheid op stijlere stukken.

LoveToBoard op 29 dec 2023 18:36

Dankjewel voor je reactie maar vroeger kon ik dus wel alles schans springen geen probleem zwarte piste geen probleem nu kan ik niks meer en ja ik ga zeker lessen nemen maar ik ben zo bang dat ik gewoon verkeerd materiaal aan heb en op de borstel baan les je met een ander bord en Landgraaf zonde geld als ik met verkeerd martiaal les

Thanks I will pass it on

Het kan het wel wat moeilijker maken op een breder board, maar dit is zeker niet nodig. Met m’n maat 39 kan ik ook gewoon carven op wide snowboards. Kost wat meer input en voor een hele dag vind ik het teveel van het goede, maar kan prima.
Ik zou echt investeren in lessen.

Wat tiny/jeroen zeggen…

Maar: Ik heb veel opgestoken van soortgelijke youtube filmpjes, toch blijft het het beste om een paar lessen te nemen. Iemand kan je dan corrigeren en je goed inschatten/leren wat je op dat moment nodig hebt.

Zeker als je nog relatief onervaren bent is het lastig om de technieken die in zon filmpje worden besproken goed te begrijpen en toe te passen. Ze kunnen nooit alles behandelen in één filmpje.

Wat ik nog mee kan geven, probeer mooie ronde bochten te maken, je gooit nu inderdaad vooral je achterbeen er in. Met de ‘platte’ bochten die je nu maakt kost draaien meer kracht en het is minder efficient dus heb je minder controle op je snelheid op stijlere stukken.

LoveToBoard op 29 dec 2023 18:36

Dankjewel voor je reactie maar vroeger kon ik dus wel alles schans springen geen probleem zwarte piste geen probleem nu kan ik niks meer en ja ik ga zeker lessen nemen maar ik ben zo bang dat ik gewoon verkeerd materiaal aan heb en op de borstel baan les je met een ander bord en Landgraaf zonde geld als ik met verkeerd martiaal les

Limboarder op 29 dec 2023 19:58

Materiaal kan uitmaken. Als je geen vertrouwen hebt in je materiaal dan zie je dat meteen terug.

Schoenen is een ander verhaal maar je man gemakkelijk board en bindingen uitproberen bij duiyvenstein.

Ik stond een keer op een board van een maat en ik weet niet wat het was, maar dat ding was niet vooruit te branden. Alsof ik op een plak schuurpapier stond. Niet te doen. Het was een tweedehands head snowboard ik weet niet meer welk type. Je zag er verder niets aan, was gewaxed etc.

Het kan het wel wat moeilijker maken op een breder board, maar dit is zeker niet nodig. Met m’n maat 39 kan ik ook gewoon carven op wide snowboards. Kost wat meer input en voor een hele dag vind ik het teveel van het goede, maar kan prima.
Ik zou echt investeren in lessen.

Tiny-M op 29 dec 2023 20:19 ga ik zeker weten doen
Thanks I will pass it on

@LoveToBoard was die niet gewoon slecht gewaxt? Maat zou niet uit moeten maken. En gezien een board van Head, grote kans een standaard verhuur plankje?

Dapper dat je een filmpje durft te posten! Hiermee stel je je erg kwetsbaar op.

Wat het boarden betreft: Eigenlijk gaat bijna alles mis. Het lijkt erop alsof je totaal zonder zelfvertrouwen op je board staat. Iets wat je zelf ook aangaf. Misschien heb je wat aan deze tips:

  • probeer losser, veel meer ontspannen te staan
  • je staat veel te rechtop, zak lekker door die knieën (zonder een poephouding aan te nemen)
  • positie schouders is al benoemd
  • gebruik je staalkanten, die zitten niet voor niets op je board!
  • eerst kijken waar je heen wilt, dan pas de bocht inzetten. Where your eyes go, your body must follow!
  • probeer dynamischer te boarden (hoog-laag beweging in de bochten)
  • maak je bochten netjes af, dus kanten, board vlak en dan weer kanten. Probeer de transitie kanten-board vlak-kanten vloeiend te laten verlopen. Wees niet bang om je board te lang vlak te laten staan, neem je tijd!
  • maak je bochten veel langer. Gebruik de breedte van de piste.

Succes! En twijfel niet over je materiaal, daar ligt het volgens mij echt niet aan.

Dapper dat je een filmpje durft te posten! Hiermee stel je je erg kwetsbaar op.

Wat het boarden betreft: Eigenlijk gaat bijna alles mis. Het lijkt erop alsof je totaal zonder zelfvertrouwen op je board staat. Iets wat je zelf ook aangaf. Misschien heb je wat aan deze tips:

  • probeer losser, veel meer ontspannen te staan
  • je staat veel te rechtop, zak lekker door die knieën (zonder een poephouding aan te nemen)
  • positie schouders is al benoemd
  • gebruik je staalkanten, die zitten niet voor niets op je board!
  • eerst kijken waar je heen wilt, dan pas de bocht inzetten. Where your eyes go, your body must follow!
  • probeer dynamischer te boarden (hoog-laag beweging in de bochten)
  • maak je bochten netjes af, dus kanten, board vlak en dan weer kanten. Probeer de transitie kanten-board vlak-kanten vloeiend te laten verlopen. Wees niet bang om je board te lang vlak te laten staan, neem je tijd!
  • maak je bochten veel langer. Gebruik de breedte van de piste.

Succes! En twijfel niet over je materiaal, daar ligt het volgens mij echt niet aan.

CF230 op 29 dec 2023 23:08

Mooie reactie, sluit mij hier helemaal op aan. Ik was stiekem benieuwd hoe je voorkomt dat je bij hogere snelheid snel in die poephouding komt. Ik probeer mezelf, om vol gas te gaan, kleiner te maken, maar het valt mij op dat het dan wat op de poephouding gaat lijken…je zakt door je knieën en daardoor krijg je een beetje die houding, kan dat minder worden door je highback meer te kantelen?

Plaats een reactie