Prijzen ski's enorm verschillend online?

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag. Na een zoektocht online kwam ik erachter dat de ski waarin ik interesse heb (k2 disruption 76x) veel goedkoper is bij de ene winkel dan bij de ander. Het gaat om een nieuw model voor seizoen 2023/2024. In NL lopen de prijzen uiteen van 499 tot 409 euro. Nu is dat nog enigzins te overzien qua verschil, maar kijk ik vervolgens over de grens bij sport-robl dan zie ik dezelfde ski voor 299 euro?! Weten jullie of dit vaker voorkomt en hoe dat mogelijk is?

Ja dat komt heel vaak voor. In Duitsland en Oostenrijk zijn ski’s doorgaans goedkoper. Althans, de adviesprijs is hetzelfde, maar daar geven ze veel meer korting op overjarige modellen.

Overigens moet je bij Robl nog 40 a 50 euro verzendkosten naar NL betalen.

Vorig jaar was dat nog 30.— verzendkosten.
Vriendelijke en kundige lui btw bij robl.

Totales Vollidiot

Ja dat komt heel vaak voor. In Duitsland en Oostenrijk zijn ski’s doorgaans goedkoper. Althans, de adviesprijs is hetzelfde, maar daar geven ze veel meer korting op overjarige modellen.

Overigens moet je bij Robl nog 40 a 50 euro verzendkosten naar NL betalen.

toetersenbellen op 05 dec 2023 01:11

Op overjarige modellen snap ik het volledig, maar dit gaat dus om een ski voor seizoen 23/24. 499 in NL, 299 in oostenrijk vind ik best apart voor een nieuw model. Aarzel daarom een beetje of dit wel zuivere koffie is, maar Robl staat hier dermate goed bekend dat ik me afvraag of de NL prijzen niet gewoon veel te hoog zijn.

Heb trouwens bericht van Robl dat zij willen verzenden voor 39,90 inderdaad.

*bericht bewerkt door Seb135 op 05 dec 2023 08:23

Ro l kun je gewoon doen, goede ervaringen mee (trouwens ook bij bv bittl, Conrad, Glisshop,xspo, bergzeit). Altijd prima en snel geholpen.

Edwin van Riel

Zelfde goede ervaring hier met sport-Robl.

Probeer ook even uit te zoeken of hetzelfde model uit een eerder modeljaar niet hetzelfde is, bijvoorbeeld de huidige K2 Disruption MTi is hetzelfde als die van het vorige modeljaar op de print na. Kan nog meer geld schelen.

dat ik me afvraag of de NL prijzen niet gewoon veel te hoog zijn.

Seb135 op 05 dec 2023 08:23

Dat is zeker iets ja.

*bericht bewerkt door Biggie op 05 dec 2023 08:47

Een amateur is gewoon een liefhebber

Ook een prima punt, ski’s van 1 of 2 seizoenen terug mankeert niks aan, check wel even of er grote wijzigingen geweest zijn (vaak niet dus)

Edwin van Riel

1 ding: bij hele lage prijzen even de site checken op fraude. Want dat komt ook voor… recent zag ik voor 100 dollar de Völkl GS Master. Nou is dat zo’n idioot lage prijs dat je wel een enorme plaat voor je kop moet hebben om daar ongezien te bestellen, maar er zijn ook ‘webwinkels’ waar men gewoon scherp gaat zitten en je ook niets krijgt en dan kun je beter bij zo’n idioot lage prijs bestellen. ;)

Je kunt altijd (hier) evt vragen naar ervaringen. Zie ook kort (en onvolledig) lijstje in mijn post van 08:29, gewoon betrouwbare bedrijven in mijn ervaring

Edwin van Riel

Je kunt altijd (hier) evt vragen naar ervaringen. Zie ook kort (en onvolledig) lijstje in mijn post van 08:29, gewoon betrouwbare bedrijven in mijn ervaring

evr66 op 05 dec 2023 08:54

Dank je. Heb even contact gehad via de mail met robl. Het gaat om deze advertentie: https://www.sport-robl.at/de/ski-sets/k2/k2-disruption-76-ti…

Behalve dat de naam van de ski in de url niet klopt ziet het er prima uit. Begrijp alleen nog steeds niet hoe het kan dat een nieuwe ski die in NL 499 kost daar 299 kan zijn, maar het zal wel :)
Als dit betrouwbaar is ga ik hem daar gewoon bestellen.

*bericht bewerkt door Seb135 op 05 dec 2023 09:08

1 ding: bij hele lage prijzen even de site checken op fraude. Want dat komt ook voor… recent zag ik voor 100 dollar de Völkl GS Master. Nou is dat zo’n idioot lage prijs dat je wel een enorme plaat voor je kop moet hebben om daar ongezien te bestellen, maar er zijn ook ‘webwinkels’ waar men gewoon scherp gaat zitten en je ook niets krijgt en dan kun je beter bij zo’n idioot lage prijs bestellen. ;)

DSvier op 05 dec 2023 08:50

Dank voor de tip. Ben sowieso van plan alleen bij webshops te kopen die hier aangeraden worden. Vind het al spannend zat.

Ro l kun je gewoon doen, goede ervaringen mee (trouwens ook bij bv bittl, Conrad, Glisshop,xspo, bergzeit). Altijd prima en snel geholpen.

evr66 op 05 dec 2023 08:29

Voeg hier 3s-ski en ski-andmore (beide Duits) maar aan toe. :)

Bla, bla, bla.

Je kunt altijd (hier) evt vragen naar ervaringen. Zie ook kort (en onvolledig) lijstje in mijn post van 08:29, gewoon betrouwbare bedrijven in mijn ervaring

evr66 op 05 dec 2023 08:54

Dank je. Heb even contact gehad via de mail met robl. Het gaat om deze advertentie: https://www.sport-robl.at/de/ski-sets/k2/k2-disruption-76-ti…

Behalve dat de naam van de ski in de url niet klopt ziet het er prima uit. Begrijp alleen nog steeds niet hoe het kan dat een nieuwe ski die in NL 499 kost daar 299 kan zijn, maar het zal wel :)
Als dit betrouwbaar is ga ik hem daar gewoon bestellen.

Seb135 op 05 dec 2023 09:04

Ze zijn daar bereid flink in te leveren qua marge op het product. Waarschijnlijk liggen de volumes dusdanig veel hoger dan in Nederland dat het uiteindelijk toch uit kan. Dat laat ook zien hoe veel marge er op een ski zit in de retail…

Een amateur is gewoon een liefhebber

Zelfde goede ervaring hier met sport-Robl.

Probeer ook even uit te zoeken of hetzelfde model uit een eerder modeljaar niet hetzelfde is, bijvoorbeeld de huidige K2 Disruption MTi is hetzelfde als die van het vorige modeljaar op de print na. Kan nog meer geld schelen.

RoccoH op 05 dec 2023 08:42

Had het idee dat het model van de 76x dit jaar niet hetzelfde is als die van vorig jaar, maar zeker weten doe ik het niet. Zie wel dat model van vorig jaar van de 76x in NL te koop is voor 399, dus alsnog 100 euro duurder dan nieuw in oostenrijk.

Vriendelijke en kundige lui btw bij robl.

Kdtl op 05 dec 2023 04:53

Qua verkoop wel, tot je een probleem hebt met je nieuwe skies, dan reageren ze gewoon niet(al had ik mijn skies gekocht net voor Covid dus zou het daar ook deels aan kunnen liggen). Een jaar lang geprobeerd een reactie te krijgen maar 0 respons gehad.

Wel iets om in het achterhoofd te houden bij het bestellen daar. Risico dat er iets mis is met nieuwe ski’s is niet groot maar je opties zijn beperkt als je genegeerd wordt door de verkoper.

enige waar ik ooit gebruik van garantie heb gemaakt (niet op ski’s, maar op piepers) was bij bittl. Volkomen probleemloos geholpen buiten de formele garantieperiode. Verder op dit gebied gelukkig geen ervaring.

Edwin van Riel

Vorig jaar was dat nog 30.— verzendkosten.
Vriendelijke en kundige lui btw bij robl.

Kdtl op 05 dec 2023 04:53

Op de website staat dat ze in principe verzenden naar Duitsland en Oostenrijk maar in overleg mogelijk ook naar andere landen binnen de EU. Ik heb drie weken geleden een quote opgevraagd voor verzending naar NL maar heb geen reactie ontvangen.

Aanvulling: zojuist dezelfde email verstuurd maar dan in het Duits ipv Engels en kreeg nu direct respons.

*bericht bewerkt door KrisWeer op 05 dec 2023 14:28

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Via Idealo.de vind je vaak goede prijzen bij (tot nu toe) altijd betrouwbare shops, op die manier voor mijzelf en voor mijn vrouw ski’s gekocht, ja verzendkosten zijn vaak enkele tientjes en komen erop, maar als de ski 200 euro goedkoper is dan in Nederland is het de moeite waard.

enige waar ik ooit gebruik van garantie heb gemaakt (niet op ski’s, maar op piepers) was bij bittl. Volkomen probleemloos geholpen buiten de formele garantieperiode. Verder op dit gebied gelukkig geen ervaring.

evr66 op 05 dec 2023 14:03

Durf zelf het risico op moeilijke garantieclaims ook nog steeds aan, maar het verschil moet wel de moeite zijn. Voor 100 euro kun je nog eens wat risico nemen, maar voor minder dan 50 zou ik altijd een NL (web)shop kiezen.

Heb mijn nieuwe ski’s ook gewoon op internet besteld, dit keer iets dichterbij(Sport Conrad). Bij Robl waren ze iets goedkoper maar die gun ik niks meer. Uiteindelijk is die schade(loslatende laag) toen op vakantie gelijmd door een skishop en heb ik er daarna nog jaren zonder problemen op doorgeskied, maar iets van een reactie van Robl was wel netjes geweest, vooral omdat ze als je voor verkoop mailt je binnen een paar uur reactie hebt.

Ik hanteer als regel dat als ik niet met Amex of Paypal (ook Amex in de praktijk) kan betalen, dat ik dan niet bij een webshop in het buitenland koop. Dat scheelt ellende. Begin dit jaar veel gezeik gehad met SnowInn en een klacht bij Amex heeft ertoe geleid dat ik mijn geld heb terug gekregen en SnowInn naar hun geld kan fluiten (en dan nog niets laten horen, wat iets zegt over de chaos daar).

haha, snowinn wilde ik eigenlijk nog bij het lijstje met goede ervaringen zette, zo zie je maar weer. Sowieso alles wat om een beetje bedragen gaat betaal ik met creditcard, niet alleen hierom, maar is het spul ook meteen een jaar verzekerd mocht er wat gebeuren

Edwin van Riel

haha, snowinn wilde ik eigenlijk nog bij het lijstje met goede ervaringen zette, zo zie je maar weer. Sowieso alles wat om een beetje bedragen gaat betaal ik met creditcard, niet alleen hierom, maar is het spul ook meteen een jaar verzekerd mocht er wat gebeuren

evr66 op 05 dec 2023 15:35

Een jaar nog wel… Dat is flink. Ik heb slechts 240 dagen. Maar dat is voldoende voor mij.

Met SnowInn heb ik ook wel goede ervaringen hoor. Maar als het mis gaat, dan kom je er ook gewoon niet meer uit met ze.

(uiteindelijk heeft het geresulteerd in het blij maken van iemand anders met een mooie set ski’s, nadat ik SnowInn echt alle kansen heb gegeven om de ski’s zelf op te halen)

haha, snowinn wilde ik eigenlijk nog bij het lijstje met goede ervaringen zette, zo zie je maar weer. Sowieso alles wat om een beetje bedragen gaat betaal ik met creditcard, niet alleen hierom, maar is het spul ook meteen een jaar verzekerd mocht er wat gebeuren

evr66 op 05 dec 2023 15:35

Een jaar nog wel… Dat is flink. Ik heb slechts 240 dagen. Maar dat is voldoende voor mij.

Met SnowInn heb ik ook wel goede ervaringen hoor. Maar als het mis gaat, dan kom je er ook gewoon niet meer uit met ze.

(uiteindelijk heeft het geresulteerd in het blij maken van iemand anders met een mooie set ski’s, nadat ik SnowInn echt alle kansen heb gegeven om de ski’s zelf op te halen)

DSvier op 05 dec 2023 15:53

met 240 dagen kom je ook de winter wel door en 's zomers gebeurt er niks mee, dus dat zou me eigenlijk niet kunnen schelen voor wintersport zooi. heb ooit wat terugfgestuurd en was geen enkel probleem.

*bericht bewerkt door evr66 op 05 dec 2023 16:22

Edwin van Riel

Hier ook goede ervaringen met Sport Robl, maar ook met EKOSPORT en TradeInn/SnowInn.

Voordeel van Robl is dat je, zeker als je ook in Oostenrijik op wintersport gaat, allicht gewoon langs kan gaan als je problemen hebt. (Uur van Murau, uur + kwartier vanaf Schladming bijv.) Wat sowieso helpt is (al dan niet met google translate) contact opnemen via mail in de taal van de winkel zelf. Dan gaan er altijd een hoop deuren open.

Maar EKOSPORT bijvoorbeeld heeft ook fysieke winkels in Frankrijk redelijk in de buurt van skigebieden. En TradeInn zit ook fysiek in een vakantiegebied (wel zomer) waar veel Nederlanders heen gaan. Ik kijk daar toch vaak wel naar - zeker met garantiezaken of ik er in een zomer of wintervakantie makkelijk zou kunnen komen als ik problemen mocht hebben.

En idd, ik doe alles internationaal ook met de VISA of paypal ivm de aanvullende garantie. En daarnaast een goede rechtsbijstandsverzekering voor (Europees) consumentenrecht.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 05 dec 2023 16:36

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

sport conrad heeft trouwens ook een hele mooie winkel om af te halen. oa in Garmisch, mooie shop, veel keuze en bijzonder kundig personeel.

Edwin van Riel

Hier ook goede ervaringen met Sport Robl, maar ook met EKOSPORT en TradeInn/SnowInn.

Wat sowieso helpt is (al dan niet met google translate) contact opnemen via mail in de taal van de winkel zelf. Dan gaan er altijd een hoop deuren open.

LoveToSki op 05 dec 2023 16:35

Mijn ervaring was ook prima tot ze niet meer reageerden. Heb alles toen wel op tijd ontvangen en transport en communicatie daar over was gewoon goed.

Lees nu 2x dat het mogelijk ook aan de taal kan liggen, maar bij de aankoop van de ski’s werd gewoon in het engels terug gereageerd op mijn Engelse mail met duitse vertaling er onder. Toen was dat blijkbaar geen probleem.

*bericht bewerkt door Thehenk op 05 dec 2023 16:53

Mooi prijsje hoor, en sport-robl is een prima zaak. Het scheelde in mijn geval ook een bak geld.

Je moet nog wel een adresje zoeken om ze op je schoenen af te laten stellen, maar is meestal wel te combineren met een eerste waxbeurtje

Schoenen afstellen doen ze ook bij sport robl. Ze doen alleen niets aan de DIN instellingen. Daarvoor dus even naar de ski (onderhoud) speciaalzaak om ze machinaal in te stellen.

*bericht bewerkt door Dix0r op 05 dec 2023 21:20

Dank voor alle antwoorden en tips! Zojuist de betaling gedaan bij Sport-Rob. Bestelling is via de mail gegaan (in het Duits). Zodra ze de betaling binnen hebben gaan ze verzenden. Verzendkosten naar NL 39,90. Beetje fingers crossed dat alles goed gaat, maar heb er wel vertrouwen in gezien de ervaringen hier. Communicatie tot nu toe gaat prima.

*bericht bewerkt door Seb135 op 06 dec 2023 11:51

Veel plezier er mee!

Plaats een reactie