Advies voor twee/drietal dagen einde december

Dag allemaal

Mogelijks kan ik nog wat vrij krijgen en dan zou ik gaan profiteren van de sneeuw voor een dag of twee/drie. Mogelijks met 's nachts afreizen enzovoort maar ik ben vooral op zoek naar een kwalitatief skigebied voor gevorderde skiërs, mogelijks wat off-piste mogelijkheden (maar die vinden we zelf ook wel, hoeft er daarom niet bekend voor te staan) en wat ook geen 1000km rijden is vanuit Brussel.

Uiteraard is het kerst en accomodaties zullen schaars & duur zijn, maar alle tips qua skigebied zijn zeker welkom. Als er maar sneeuw ligt om te gaan spelen - maar dat wachten we af met het weerbericht. Nu al een idee krijgen van de opties zou fijn zijn.

Ik heb uiteraard de website gecheckt en zie daar ook opties, maar ik zoek dus persoonlijke aanraders.
Bedankt!

*bericht bewerkt door Hendrik5 op 06 dec 2023 09:16

Het is o zo hard genieten.

Ik speel zelf ook met de gedacht om van 29-12 tot 2-1 weg te gaan, maar de opties zijn inderdaad schaars of echt heel erg duur. Ik heb een aantal aanvragen gedaan maar na 36 uur nog geen reactie. Denk ook niet dat ze zitten te wachten op weekendgangers i.p.v. volle weekgangers.
Ik lees wel even mee.

Qua Oostenrijk is Vorarlberg volgens mij het snelst aan te rijden vanuit Brussel, ik dacht hierbij aan Montafon. Via montafon.at kan je makkelijk een accommodatie zoeken.
In Frankrijk zijn Portes du Soleil en Grand Massif ook vlot en snel aan te rijden.

Ik zou ook zeggen Vorarlberg. De Silvesterweek is (althans in Oostenrijk) echter wel een van de drukste weken van het jaar. Met name de Duitsers komen dan in groten getale een week. Dus of je dan voor enkele dagen terecht kan is maar de vraag.

Engelberg!!! Prachtig gebied voor de gevorderde skiër, CHECK. Niet ver rijden, CHECK. Off-Piste, DUBBEL CHECK! Sneeuwzeker, CHECK!

FULL SEND

Engelberg!!! Prachtig gebied voor de gevorderde skiër, CHECK. Niet ver rijden, CHECK. Off-Piste, DUBBEL CHECK! Sneeuwzeker, CHECK!

Gillesski op 06 dec 2023 11:44

Alleen maar 3 onderkomens beschikbaar voor mijn periode waarvan de goedkoopste 1600 CHF is (2p met ontbijt). Toch iets te gortig voor mij. De andere is 3564CHF en de andere 7244CHF…

Montafon. Check St.Josefsheim in Schruns. Basic, maar wel beschikbaar!

Dank. Inderdaad beschikbaar.
Heb toch wel wat eisen en dat is voor dit tripje een keuken en sowieso eigen badkamer. Gaat hem voor nu niet worden.

Evasion mont blanc, makkelijk aan te rijden, relatief goedkoop en veel variatie.

Born to Ride

Kleinwalsertal is misschien ook een goede optie die goed aan te rijden is

Ik ben wel eens vanuit Brussel voor paar daagjes naar Bichlbach bij Zugspitz Arena geweest. In mijn herinnering waren we om 4 uur 's ochtend vertrokken en stonden we om 10 uur bij de lift, maar als ik nu google maps kijk heb ik dat mooier onthouden dan het is. Maar toch minder dan 800 km en als sneeuw tegenvalt kun je de gletscher op. Check vooral de kleinere dorpjes in dat gebied op booking even, misschien staat er iets leuk tussen.

Ik ben wel eens vanuit Brussel voor paar daagjes naar Bichlbach bij Zugspitz Arena geweest. In mijn herinnering waren we om 4 uur 's ochtend vertrokken en stonden we om 10 uur bij de lift, maar als ik nu google maps kijk heb ik dat mooier onthouden dan het is. Maar toch minder dan 800 km en als sneeuw tegenvalt kun je de gletscher op. Check vooral de kleinere dorpjes in dat gebied op booking even, misschien staat er iets leuk tussen.

Ruth_dg op 07 dec 2023 17:37

Inderdaad een aanrader, wij gaan volgend weekend al een week die kant op, weliswaar naar Ehrwald, maar in hetzelfde gebied. Voor de gevorderde skiër niet enorm uitdagend, maar voor een aantal dagen erg leuk. Vanuit Brabant in 7 uurtjes aan te rijden.

Vorige week een pension geboekt met ontbijt net buiten Reutte. Kosten tweepersoons kamer 349€ voor 4 nachten in de kerst week. Zien wel waar we gaan skiën als we er zijn. De week erop zijn we in SkiWelt.

May the ski force be with you !!

Kleinwalsertal is misschien ook een goede optie die goed aan te rijden is

Alex20101990 op 07 dec 2023 17:05

Geen accomodatie beschikbaar in het gehele Kleinwalsertal in mijn aangegeven periode, behoudens wellicht hele dure hotels.

Evasion mont blanc, makkelijk aan te rijden, relatief goedkoop en veel variatie.

Matthias123 op 07 dec 2023 15:32

“Te” ver rijden, vind ik. Ook niet echt accommodatie beschikbaar in lijn met mijn eisen (lees: eisen van mijn vrouw).
Thanks voor de tip.

Ik ben wel eens vanuit Brussel voor paar daagjes naar Bichlbach bij Zugspitz Arena geweest. In mijn herinnering waren we om 4 uur 's ochtend vertrokken en stonden we om 10 uur bij de lift, maar als ik nu google maps kijk heb ik dat mooier onthouden dan het is. Maar toch minder dan 800 km en als sneeuw tegenvalt kun je de gletscher op. Check vooral de kleinere dorpjes in dat gebied op booking even, misschien staat er iets leuk tussen.

Ruth_dg op 07 dec 2023 17:37

Hier had ik dus een aanvraag gedaan (Ehrwald): geen beschikbaarheid. Wel wat ontbijtpensionnetjes “beschikbaar”.

Kort samengevat:
2 tot 3 weken van te voren boeken in een ultimate vakantieperiode betekent of geen beschikbaarheid, of heel duur, of toch maar de eisen aanpassen.
NB. Eis in mijn geval is een appartementje met keuken omdat ik verwacht dat alle restaurant vol zitten zodat we nog een gelegenheid tot zelf koken hebben.
Wellicht komt er nog iets leuks voorbij last minute als iemand moet annuleren.

Plaats een reactie