Nieuwe ski's

Ik zit er over na te denken mijzelf een paar nieuwe ski’s te kopen, ik had altijd fischer progressor f19 van 177cm. Nu wil ik toch eens kijken naar een iets kortere/meer wendbare ski.

Heeft iemand van jullie de gouden tip qua wat voor soort slalomski en welke lengte goed zou kunnen zijn? Mijn lengte is 180cm, gewicht ongeveer 85kg en ben inmiddels redelijk ervaren. Kom eigenlijk alle pistes wel af maar vind rood het fijnst skiën. Ik ski sowieso altijd op de piste en houd er wel van om met een redelijk tempo naar beneden te gaan.

Als jullie een tip hebben hoor ik het graag!

Heel flauw…De F19 een maatje korter?

Ik zou me eens richten op wat middenradius skien. Dus iets van L170 oid en R14 oid.
Dan nog even denken of je wat meer allround wilt (beetje breedte) of niet.

Uiteindelijk nog niveau en of stijfheid in acht nemen. Vind je de F19 ok of juist wat te “moeilijk en stug”.

Je leest veel positieve berichten over de Volkl Deacon 72.
(om gigiski en nog wat reviews)

Dat zou zomaar wat kunnen zijn.

Totales Vollidiot

Heel flauw…De F19 een maatje korter?

Ik zou me eens richten op wat middenradius skien. Dus iets van L170 oid en R14 oid.
Dan nog even denken of je wat meer allround wilt (beetje breedte) of niet.

Uiteindelijk nog niveau en of stijfheid in acht nemen. Vind je de F19 ok of juist wat te “moeilijk en stug”.

Je leest veel positieve berichten over de Volkl Deacon 72.
(om gigiski en nog wat reviews)

Dat zou zomaar wat kunnen zijn.

Kdtl op 06 dec 2023 14:22

Haha ja dat kan ook natuurlijk. Ik heb vooral het idee bij buggels dat ik soms wat minder wendbaar ben doordat mijn ski’s naar verhouding redelijk lang zijn(al kan dat ook mijn onkunde zijn). Op strak geprepareerde pistes is het verder altijd top en een fijne ski. Ik doe hem ook zeker niet weg, maar af en toe nieuw speelgoed kopen voor jezelf is wel leuk.

Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken!

Elan Primetime 55 plus is ook een leuke optie. In 172 cm een radius van 14 meter, kan je aardig op door skiën.

Aangezien je aangeeft dat je de f19 niet weg doet. Zoek je dan een ski echt voor erbij? Zo ja, wat voor soort ski zoek je. Kortere/langere radius? Breder/smaller? Meer allmountain / off piste ?

Fischer RC4 SC 165 cm & Black Crows Camox

T is dat ze verkocht zijn, anders was mijn Volkl racetiger sl leuk voor je geweest voor erbij. Het schijnt dat een zekere Rudi ze aanbiedt voor een goede 400 eur @piefke weet wel waar die kerel zit volgens mij

Edwin van Riel

De Fischer F18 wellicht in 167? De nieuwe variant heet geloof ik RC One 18 oid.

Die ski is iig meer voor het kortere werk.

k heb vooral het idee bij buggels dat ik soms wat minder wendbaar ben doordat mijn ski's naar verhouding redelijk lang zijn(al kan dat ook mijn onkunde zijn). Op strak geprepareerde pistes is het verder altijd top en een fijne ski. Ik doe hem ook zeker niet weg, maar af en toe nieuw speelgoed kopen voor jezelf is wel leuk. § hansiehans op 06 dec 2023 14:52

Dat gevoel had ik bij mijn F18’s (174) ook. Wat ski’s getest en ze vervangen door de RC One 82 GT (173).
Heerlijke pisteski die veel vlotter door de losse hopen skiet. Korte bochten zijn ook makkelijker te nemen.
De RC One 78 GT heb ik toen ook getest, ook een prima pisteski.

Ben ongeveer even lang en zwaar als jij. ;)

Bla, bla, bla.

T is dat ze verkocht zijn, anders was mijn Volkl racetiger sl leuk voor je geweest voor erbij. Het schijnt dat een zekere Rudi ze aanbiedt voor een goede 400 eur @piefke weet wel waar die kerel zit volgens mij

evr66 op 07 dec 2023 06:51

Ach, wie wil die oude meuk nu nog skieën? Veels te duur :)

Tsja, die van mij gaan voor duidelijk minder weg, maar zijn al toegezegd aan iemand. Inmiddels zelfs voor opgeboden door anderen, maar ze gaan gewoon volgens afspraak naar de jonge gast waar ik ze aan beloofd heb.

Edwin van Riel

top initiatief!

Jazeker @evr66 frieterie Rudi heeft ook nog een gezellige apresski hut ernaast staan dus je kan er ski’s kopen, je buikje vullen en een drankje doen! Je moet er eens geweest zijn, zelfs jij kan er slagen☃️
En een gratis parking ernaast waar jij je dubbeldekker kan parkeren🥶 https://www.goofkensport.be/

null
null

*bericht bewerkt door Piefke op 07 dec 2023 08:35

LA NORMA😍☃️

En lekkere broodjes btw :)

Maar wel niet goedkoop :)

Haha @piefke, frieterie, echt? Dacht dat je een geintje maakte zondag. Patattekes met rocker profiel, allemaal met een verse hot-wax (staat boven de rivieren bekend als frituurvet)

Goodkens wel eerder voorbij zien komen, wist niet van de link met fritten-rudi 😂😂

Edwin van Riel

Haha, je ziet wel dat ik serieus was! Ik kraam veel onzin uit op een dag, dat weet ik🗣️😁 maar dit was nou net dat ene serieuze momentje van de dag…😜
Post straks maar een pica dat je er bent want ik weet dat je nu in de auto gesprongen bent om het zelf te beleven⛷️😋🍻

LA NORMA😍☃️

sorry @piefke, ff geen tijd. vandaag klanten en morgen ff oude ski’s afleveren en nieuwe ophalen (helaas niet bij @Rudi, die was te duur hahaha)

Edwin van Riel

hihi 't zit diep :)

Ik ben al lang blij dat ik ski’s aan Robl/Bittl prijzen lokaal een ski kan kopen :)

YMMV :)

hihi 't zit diep :)

Nee hoor, @piefke en ik hebben hier zondag al uitgebreid om zitten lachen.

Even terug naar het topic, want hier schiet ts natuurlijk niets mee op. Die zoekt gewoon nog steeds een consumenten slalomlat van pak m best 165-175 voor een nette prijs.

Edwin van Riel

hihi 't zit diep :)

Nee hoor, @piefke en ik hebben hier zondag al uitgebreid om zitten lachen.

Even terug naar het topic, want hier schiet ts natuurlijk niets mee op. Die zoekt gewoon nog steeds een consumenten slalomlat van pak m best 165-175 voor een nette prijs.

evr66 op 07 dec 2023 09:37

hehehe, awel, ik weet een goede eetgelenheid daarvoor :)
grapje :)

zou eens naar de head e xsr (korte to middengrote slalom) of de gsr serie kijken. :)

Plaats een reactie