Ski bril

Wat is de beste ski bril en welk vizier voor alle omstandigheden.

persoonlijk heb ik meer de voorkeur voor een losse skibril dan een vizier;

qua skibrillen heb je enorm veel keuze en mogelijkheden (en met verschillende opzet lenzen), zie bijvoorbeeld lens fabrikanten Carl Zeiss en Sigma die lenzen maken voor Giro, Smith, Spy en Salomon etc;
https://www.zeiss.nl/vision-care/beter-zien/sport-vrije-tijd…
https://www.salomon.com/en-nl/shop-emea/sports/snowboarding/…
https://www.giro.com/c/mens-ski-and-snowboard-goggles/…

null

voor alle omstandigheden inclusief lawines

voor dikke poeder perfect Phil, alleen geen UV bescherming😂

Ik vind de allerbeste skibril die ik ooit had de Anon M4 toric. Niet normaal wat een breed zicht je daarmee hebt.
Ik was vroeger altijd tegen goggles en gebruikte altijd een sportbril maar sinds ik de anon heb wow, ik ben er volledig weg van.

Voor dit jaar heb ik de anon m5 gekocht die nog iets beter is. Kostte mij 288 euro bij as adventure.

Als je een bril wil met breed zicht en alles erop en eraan die van lenzen kan wisselen in een paar seconden dan zou ik voor de anon m5 gaan.
Je krijgt trouwens 2 lenzen, 1tje voor zonnig weer en 1tje voor bewolkt.
De lenzen wisselen met uiterst krachtige magneten.
Hieronder ilustraties ervan.
Ik hoop je hiermee mijn favoriet te kunnen aanraden.
Veel succes!

null

null

Link naar de anon m5. Bij as adventure heb je de beste prijs.
https://www.asadventure.com/nl/p/anon-skibril-m5-bonus-lens-…

Wat is de beste ski bril en welk vizier voor alle omstandigheden.

Rudi100 op 07 dec 2023 23:08

Je wil een lens die er van binnen rood uit ziet. En vaak adviseren mensen een aparte bril voor zonnig weer, en eentje voor mist etc. Echter…een bril maakt met het beschikbare licht meer contrast door frequenties uit te filteren. Dus een bril voor slecht weer (omdat de lichttransmissie veel hoger is) filtert bijna niets uit, en geeft daardoor ook minder contrast.

Ik heb heel veel lenzen geprobeerd, maar tegenwoordig gebruik ik nog maar 1 lens: de blauwe van Oakley (en rood van binnen). Volgens mij noemen ze hem Sapphire Iridium en ze maken em voor verschillende modellen. Die is met de S2 rating voor vrij zonnig weer, en zolang je je bril op houdt in de lift etc bij slecht weer zodat je ogen wennen aan het lage lichtniveau, zie ik met die bril veruit het meeste in de mist of in de sneeuw. En op een vol zonnige dag nooit last, tenzij je recht in de zon gaat staan staren.

De oranje/rode variant van Oakley is een goede tweede. Die was vorig jaar in de mist eigenlijk ook prima.
Ik heb de rode en roze en rosé lenzen ook allemaal geprobeerd van Oakley, maar ik merk oprecht geen voordelen.

Mn vriendin heeft een groen/paarse Giro lens… en die is vergelijkbaar met de oakley opties. Ook bijzonder goed contrast in slechte condities, en ook een S2 rating zodat je em de hele dag op kan houden. We hebben ook Smith en Salomon getest, maar die waren beduidend minder bij slecht zicht.

Ik vind de allerbeste skibril die ik ooit had de Anon M4 toric. Niet normaal wat een breed zicht je daarmee hebt.

JonasM op 08 dec 2023 14:47

Idem hier, 4 (perceive) lenzen ondertussen. Zeer tevreden van. 👍
Wel wordt dat meegeleverd masker ook nat aan de binnenkant na een uurtje, misschien een extra masker aanschaffen, want het is het beste wat ik ooit op m’n neus had tegen de kou. 🤔

Bla, bla, bla.

Vandaag IRL de ms4 van anon getest met masker: echt fantastisch. Was al weg blij met m’n wm1, maar deze is nog een stap verbeterd.

Je wil een lens die er van binnen rood uit ziet. En vaak adviseren mensen een aparte bril voor zonnig weer, en eentje voor mist etc. Echter…een bril maakt met het beschikbare licht meer contrast door frequenties uit te filteren. Dus een bril voor slecht weer (omdat de lichttransmissie veel hoger is) filtert bijna niets uit, en geeft daardoor ook minder contrast.

Ik heb heel veel lenzen geprobeerd, maar tegenwoordig gebruik ik nog maar 1 lens: de blauwe van Oakley (en rood van binnen). Volgens mij noemen ze hem Sapphire Iridium en ze maken em voor verschillende modellen. Die is met de S2 rating voor vrij zonnig weer, en zolang je je bril op houdt in de lift etc bij slecht weer zodat je ogen wennen aan het lage lichtniveau, zie ik met die bril veruit het meeste in de mist of in de sneeuw. En op een vol zonnige dag nooit last, tenzij je recht in de zon gaat staan staren.

De oranje/rode variant van Oakley is een goede tweede. Die was vorig jaar in de mist eigenlijk ook prima.
Ik heb de rode en roze en rosé lenzen ook allemaal geprobeerd van Oakley, maar ik merk oprecht geen voordelen.

tss68nl op 08 dec 2023 16:24

Ik heb zelf de Hi Pink en de Sapphire en merk toch wel een heel duidelijk verschil.

Ik heb zelf de Hi Pink en de Sapphire en merk toch wel een heel duidelijk verschil.

DSvier op 09 dec 2023 16:30

Echt? Ik heb ze namelijk ook allebei en ondanks dat de tint anders is, en de lichtdoorlatendheid… merk ik helemaal geen enkel verschil meer als ik de een of de ander een half uur op heb. Qua… hoeveel contrast en hoogteverschil ik zie in de sneeuw?

Voor mij lijkt het alsof mn ogen wennen aan de kleurzweem, en aan de lichtdoorlatendheid. Ik kan oprecht niet zeggen dat ik de ene beter vind dan de andere? Wat merk jij dan aan verschil?

Het ligt er aan wat je wilt besteden en wat je er van verwacht. Sinner heeft leuk sets, bril met 2 lenzen (zon en bewolkt) voor ca. € 150,00. Wil je meer en beter dan zal je daar voor moeten betalen. Ik heb een Sinner set vorig jaar uit nood gekocht, prima set.

Echt? Ik heb ze namelijk ook allebei en ondanks dat de tint anders is, en de lichtdoorlatendheid… merk ik helemaal geen enkel verschil meer als ik de een of de ander een half uur op heb. Qua… hoeveel contrast en hoogteverschil ik zie in de sneeuw?

Voor mij lijkt het alsof mn ogen wennen aan de kleurzweem, en aan de lichtdoorlatendheid. Ik kan oprecht niet zeggen dat ik de ene beter vind dan de andere? Wat merk jij dan aan verschil?

tss68nl op 09 dec 2023 21:15

Ik zie in de mist toch echt wel wat meer relief. En er komt gewoon meer licht binnen natuurlijk. Het is geen verschil van dag en nacht, dat ben ik met je eens. Maar ik ben toch blij met mijn hi pinkies…

Ski al bijna 30 jaar met verschillende Goggles van Smith.
Misschien niet helemaal objectief maar zijn mij altijd zeer goed bevallen…

*bericht bewerkt door dubbleD op 09 dec 2023 21:50

Ik heb Sapphire en Prizm Rose en zelfs tussen die 2 zie ik veel verschil. De Rose is rozer van tint dan de Sapphire, helderder en meer lichtdoorlatend. En die kun je nog dragen als het weer opknapt. De Hi pink vond ik daar dan net te licht voor.

Heb dus lang geleden al besloten dat 1 meekleurende lens net niks was.

Hier een Giro Agent (maar dan de dames variant, heeft net een andere naam) met de rode ondertint lenzen. Een S1, S3 en S4 - de infrared, rose en onyx.

En sinds kort ook een 0-4 skydome van Julbo erbij. Die is tot nu toe indoor helemaal transparant en dat vind ik straks voor buiten ook wel lekker. Ook met rode ondertoon. Ben benieuwd hoe die buiten is.

Heb ook nog een blauwe 1-2 liggen van Alpina, maar die is alleen lekker met zon.

Voordeel van 2 brillen afwisselen vind ik dat ze om en om lekker kunnen drogen :)

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik zie in de mist toch echt wel wat meer relief. En er komt gewoon meer licht binnen natuurlijk. Het is geen verschil van dag en nacht, dat ben ik met je eens. Maar ik ben toch blij met mijn hi pinkies…

DSvier op 09 dec 2023 21:36

Thanks, dat maakt me toch weer nieuwsgierig. Ik zal volgende week als ik slecht zicht kan vinden weer eens de roze proberen!

Ben het met je eens dat het absoluut een goede lens is.

Vandaag IRL de ms4 van anon getest met masker: echt fantastisch. Was al weg blij met m’n wm1, maar deze is nog een stap verbeterd.

Tiny-M op 09 dec 2023 16:24 [@Tiny-M](/profiel/tiny-m)

Wat vind jij de verbeteringen?
Heb zelf een WM1, dus ben even benieuwd.

Thank God summer is over!

Contrast met deze lenzen is nog een stukje beter en je perifere zicht is nog beter.
Ook de buff met magneet is erg fijn.

Plaats een reactie