Advies gevraagd

Hallo wintersporters,

Ik ben op zoek naar een betaalbare accommodatie in de voorjaarsvakantie 17-24 februari 2024 voor ons gezin met 2 volwassenen en 3 kinderen van 7, 5 en 3. Liefst een familie kamer of appartement in een hotel met half pension in een klein kind vriendelijk gebied. Bij voorkeur in Oostenrijk en anders Frankrijk. Mag best op een stukje rijden van de piste omdat dit waarschijnlijk scheelt in de prijs. Idealiter inclusief skipas en ik hoop op 2400-2850 euro, maar misschien droom ik want ik heb veel gezocht maar begin te denken dat dit onmogelijk is. Wie heeft de gouden tip?

Denk dat de crux zit in HP, dat beperkt je keuze behoorlijk. Heb je al bij Sunweb en Snowtrex gezocht? Anders kan je het nog proberen via https://www.feratel.com/en/book-online/loc/RG/f180ffd5-4fbf-… - dat is de aanbieder van de meeste VVV-zoekmachines in Oostenrijk. En als je een idee hebt naar welke regio je wilt, kun je ook die VVV een verzoek sturen. Veel is online vind- en boekbaar, maar lang niet alles.

In de voorjaarsvakantie voor ong. 500 euro HP lijkt me inderdaad onmogelijk. In Italië heb je voor mijn gevoel vaker HP, maar ik vrees dat je sowieso iets aan je budget moet doen. Je bent ook aan de late kant.

Om maar een gok te wagen, Brandnertal, Montafon, Bregenzerwald (Damuls - Mellau), Galtur, Zillertal? Voor Zillertal kan je goed kiezen voor een hotel HP verder van de piste af, Fugen, Hochfugen en Kaltenbach.

Buiten Brandnertal en Montafon heb jij in de buurt van de andere genoemde plaatsen grotere gebieden liggen maar kan je het ook klein en lokaal houden.

Is Zwitserland ook een optie? Op Snowtrex.nl zie ik een vakantie in Saas-grund (hotel Bargsunnu) voor 2674 euro (familiekamer met 5 personen). Dit is incl skipas en halfpension. Hotel is aan de piste.

Plaats een reactie