Alternatief ma-di Ischgl?

Ha allen,

Vannacht hopen we met een groep vrienden te gaan rijden naar Ischgl om daar van maandag t/m woensdag te gaan skiën. Alleen is het weer zeker op maandag en misschien ook dinsdag met veel sneeuw maar zeker ook veel wind best beroerd. Grote kans dat de liften vanwege de wind gewoon uitstaan? Nu overwegen we om bijv voor de maandag naar een ander gebied te gaan waar we hopelijk minder last hebben van slecht weer. Evt een paar uur rijden naar Ischgl maandag einde dag is geen probleem. We zitten helaas echt aan de maandag tm woensdag qua skidagen vast.
Welke tips hebben jullie voor mij? Is uitwijken een optie voor het weer en waarheen dan?

Ik zou de Noordalpen de komende dagen sowieso links laten liggen. Het weer wordt tamelijk hopeloos, en dat kan zomaar tot in de woensdag duren (inclusief lawinegevaar).
Je moet m.i. over de Brenner (Dolomieten dus) zijn, ook al zijn de sneeuwcondities daar minder

*bericht bewerkt door Liezen op 10 dec 2023 13:57

De keuze voor Ischgl is al gemaakt begrijp ik? Anders zou ik inderdaad asn de “andere kant” gaan kijken.

Noord-Albanië kunnen een uitdaging worden, te laag regen en hoog zal t ook niet heel fijn zijn.

Edwin van Riel

Er is geboekt, we kunnen altijd doorrijden en iets nieuws boeken. Idee was wel max 10uur rijden. Zonde van geld voor accommodatie, maar kunnen wel een alternatieve gebied overwegen. Welke concrete gebieden zouden jullie aanraden?

*bericht bewerkt door Jvdh op 10 dec 2023 14:34

Kan @roel beter beantwoorden, mijn eerste idee zou zijn Dolomieten, beter kunstsneeuw dan 3 dagennjn de regen. Idem qua reistijd, dan maar wat er overheen, beter dan 2 dagen in de z…K zitten straks. Maar goed, da’s een persoonlijke mening. Heb een hekel aan stoeltjesliften in de regen

Edwin van Riel

@Jvdh ik zou ook doorrijden naar Italië, bv. de Dolomieten. In de Noord-Alpen heb je de komende 3 dagen weinig te zoeken. Zelfs in Italië zal het niet helemaal droog blijven, maar in ieder geval beter.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

We kunnen evt een dagje schuiven en dan wordt het idee skiën op dinsdag tm donderdag in Ischgl. Is dat realistisch gezien het weer? Lijkt woensdag toch wel weer redelijk te zijn/worden?
Dank voor jullie reacties zover!

Ik zou alsnog doorrijden naar Italië. Donderdag zal best een prima dag worden in Ischgl maar de dagen ervoor lijken mij nog altijd te bar en boos. Zelfs als er liften open zijn, is het zicht al heel snel slecht in een skigebied als Ischgl dat voornamelijk boven de boomgrens ligt.

In theorie zou je je wellicht prima kunnen vermaken met de dalafdalingen tussen de bomen door als de funitel en/of 3S open blijven, maar dan zul je op woensdag waarschijnlijk alsnog door de regen skiën.

Voor concrete gebieden: Ik heb me vorig jaar in tussen kerst en nieuwjaar goed vermaakt voor 3 dagen op de Kronplatz. Is ook het minst ver rijden van alle Dolomieten gebieden. Maar elk ander Dolomieten gebied zal ongetwijfeld erg mooi zijn.

*bericht bewerkt door Jesper op 10 dec 2023 16:32

Gang is alles

wij rijden donderdag naar Ischgl. Het weer ziet er dan al wat ‘rustiger’ uit.

Als er veel wind is in Ischgl gooien ze heel snel de liften dicht. Wat denken jullie van Ischgl als bestemming? Vrijdag - Maandag zijn onze piste dagen :-)

*bericht bewerkt door sandernogwat op 10 dec 2023 18:22

Noord-Albanië

evr66 op 10 dec 2023 14:08

Dat is wel een eind rijden vanuit Ischgl en er ligt ook niet zo veel sneeuw. 😉

Annoying skiers since 2003

Noord-Albanië

evr66 op 10 dec 2023 14:08

Dat is wel een eind rijden vanuit Ischgl en er ligt ook niet zo veel sneeuw. 😉

sterko op 10 dec 2023 21:58

Ik zei toch al, kan een uitdaging worden 😂😂. Maar de autocorrectie staat inmiddels uit 😉

Edwin van Riel

Plaats een reactie