Nieuwjaarsdag vroege start actie?

Weet iemand van een skigebied waar er een actie is op nieuwjaarsdag dat je extra vroeg kunt beginnen?
Bijvoorbeeld om 07:00.

Lijkt me echt heerlijk om op 31 december vol gas te skiën, dan vol gas te apres skiën om vervolgens 21 uur naar bed te gaan en dan de volgende dag de pistes voor jezelf te hebben.

Gang is alles

Nou de ervaring leert dat als je op Nieuwjaarsdag als eerste bij de lift staat, je dan sowieso een paar uur langer lege pistes hebt dan op andere dagen. De meesten slapen toch uit…

Nou de ervaring leert dat als je op Nieuwjaarsdag als eerste bij de lift staat, je dan sowieso een paar uur langer lege pistes hebt dan op andere dagen. De meesten slapen toch uit…

Claire op 11 dec 2023 13:49

Eens, maar als ik daar nog een paar uur extra bovenop kan doen is dat natuurlijk mooi meegenomen

*bericht bewerkt door Jesper op 11 dec 2023 13:52

Gang is alles

Kaltenbach opent standaard om 7.30u. Ook prima après-ski daar. Dan de volgende ochtend tot 11u het gebied voor je alleen. Dan is het echt genieten van de brede carvebanen en de sportieve pistes richting Hochfügen.

Ik meen weleens gelezen te hebben op de sites van gebieden dat als er 1 dag in de week eerder word open gedaan dat deze dag vervalt als het op een feestdag valt.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Ik kan me ook niet echt voorstellen dat het liftpersoneel hier op zit te wachten

Ik kan me ook niet echt voorstellen dat het liftpersoneel hier op zit te wachten

Dirk_Simpie op 11 dec 2023 14:40

Fair point

Kaltenbach opent standaard om 7.30u. Ook prima après-ski daar. Dan de volgende ochtend tot 11u het gebied voor je alleen. Dan is het echt genieten van de brede carvebanen en de sportieve pistes richting Hochfügen.

Bennie op 11 dec 2023 13:55

Ah ja, dat is wel lekker. Heb me daar ook wel goed vermaakt afgelopen seizoen

*bericht bewerkt door Jesper op 11 dec 2023 14:46

Gang is alles

Als de zon nog echt niet opgekomen is gaan skiën? En in de bergen is dat nog erger.
En het lift-, piste, restaurantpersoneel ed moet al op 6u30 klaarstaan om alles voor te bereiden in het donker?
Ik zou nog wat langer doorzuipen, slapen en dromen.

*bericht bewerkt door monoskito op 11 dec 2023 20:35

Mooie gedachte. Het zal sowieso tot de middag rustig zijn in de meeste gebieden dus genoeg tijd om je eigen uit te leven. Of de liften nu om 7uur of om 8:30/9uur gaan draaien. Er zijn er zelfs genoeg die op 1 januari gewoon helemaal niet de piste op gaan…
De grootste groep die vroeg is zijn degene die skiles geboekt hebben staan.
@monoskito wat is het probleem als het gebied op 1 januari vroeg open gaat? Want ja, dat hoort erbij als dat je job is en dan kan er beter ene @Jesper voor je neus staan die staat te trappelen om de lift in te gaan dan dat er niemand staat en je voor niks de lift aan zet en zit te lamballen in je hokkie!

LA NORMA😍☃️

Mooie gedachte. Het zal sowieso tot de middag rustig zijn in de meeste gebieden dus genoeg tijd om je eigen uit te leven. Of de liften nu om 7uur of om 8:30/9uur gaan draaien. Er zijn er zelfs genoeg die op 1 januari gewoon helemaal niet de piste op gaan…
De grootste groep die vroeg is zijn degene die skiles geboekt hebben staan.
@monoskito wat is het probleem als het gebied op 1 januari vroeg open gaat? Want ja, dat hoort erbij als dat je job is en dan kan er beter ene @Jesper voor je neus staan die staat te trappelen om de lift in te gaan dan dat er niemand staat en je voor niks de lift aan zet en zit te lamballen in je hokkie!

Piefke op 11 dec 2023 21:37

Leer begrijpend lezen
En nadenken aub.
Het wordt echt erg hier.

Dus ik moet beter leren lezen en nadenken @monoskito maar jij mag zomaar wat in het wildeweg uit je nek lullen…
Gelukkig ben jij de beste reageerder en de beste begrijpend lezer van het forum, hier 2 medailles voor jou!🥇🥇

*bericht bewerkt door Piefke op 12 dec 2023 04:56

LA NORMA😍☃️

Dus ik moet beter leren lezen en nadenken @monoskito maar jij mag zomaar wat in het wildeweg uit je nek lullen…
Gelukkig ben jij de beste reageerder en de beste begrijpend lezer van het forum, hier 2 medailles voor jou!🥇🥇

Piefke op 12 dec 2023 04:55

Begrijpend lezen. Een bank achteruit voor jouw.

Mijn ervaring is dat er op 1 januari geen groeps skilessen worden gegeven. Dus ook die staan niet op de piste.

@piefke je geeft toch geen la norma medailles weg hier he?

Edwin van Riel

Ik heb in Valmorel een paar jaar geleden wel is de eerste lift gepakt om denk 8.30. Zover ik mij herinner was de zon toen net boven de berg uit, eerder starten lijkt me heel erg aan de ligging van het skigebied gebonden.

Eerste twee uur waren wel geniaal, hooguit drie man op de piste.

*bericht bewerkt door Jaco op 12 dec 2023 10:24

Als ik me niet vergis geeft Fischer ieder jaar op nieuwjaarsdag cadeautjes (ski’s) aan degenen die eerst op de piste staan.
Wereldwijd en de plaatsen waar ze staan is “geheim”.

Bla, bla, bla.

Mijn ervaring is dat er op 1 januari geen groeps skilessen worden gegeven. Dus ook die staan niet op de piste.

Suuski op 12 dec 2023 07:36

Huh, in welke skigebieden? Waar ik les gaf (Serfaus) en waar m’n broertje nu lesgeeft (Söll) gingen/gaan de lessen gewoon door op nieuwjaarsdag. Scheelt natuurlijk wel een hoop qua drukte als deze niet doorgaan. > Ik heb in Valmorel een paar jaar geleden wel is de eerste lift gepakt om denk 8.30. Zover ik mij herinner was de zon toen net boven de berg uit, eerder starten lijkt me heel erg aan de ligging van het skigebied gebonden.

Eerste twee uur waren wel geniaal, hooguit drie man op de piste.

Jaco op 12 dec 2023 10:23

Ah ja, ligging zal ongetwijfeld een grote rol spelen. Vandaar dat Hochzillertal er goed mee weg kan komen om zo vroeg te beginnen, daar ligt een groot deel van het gebied op een oost helling.

Als ik me niet vergis geeft Fischer ieder jaar op nieuwjaarsdag cadeautjes (ski’s) aan degenen die eerst op de piste staan.
Wereldwijd en de plaatsen waar ze staan is “geheim”.

bartvwg op 12 dec 2023 10:41

Gevonden ja, maar eens in de gaten houden! https://www.instagram.com/p/CmcK_YaDUpf/

*bericht bewerkt door Jesper op 12 dec 2023 11:25

Gang is alles

Mijn ervaring is dat er op 1 januari geen groeps skilessen worden gegeven. Dus ook die staan niet op de piste.

Suuski op 12 dec 2023 07:36

Heb ik nog nooit meegemaakt. Skilessen gaan altijd door.

Toen onze kinderen nog les hadden gingen wij altijd naar Konigsleiten en daar hadden ze altijd een vrije dag met nieuwjaar. Was het altijd heerlijk rustig 's morgens op de pistes op nieuwsjaardag.

*bericht bewerkt door RvRR op 12 dec 2023 12:03

Als de zon nog echt niet opgekomen is gaan skiën? En in de bergen is dat nog erger.
En het lift-, piste, restaurantpersoneel ed moet al op 6u30 klaarstaan om alles voor te bereiden in het donker?
Ik zou nog wat langer doorzuipen, slapen en dromen.

monoskito op 11 dec 2023 20:35

Stel je voor zeg dat die mensen moeten werken op 1 januari om 6:30… Dat kan écht niet.

Mensen mogen lekker werken met Kerst, oudjaarsavond/nacht (denk aan horeca, taxi enz.) maar 1 januari in de ochtend is dat strikt verboden omdat @monoskito dat moreel fout vindt ofzo?

Om 7 uur is het op Nieuwjaarsdag nog donker :)

Om 7 uur is het op Nieuwjaarsdag nog donker :)

SuusSki op 12 dec 2023 13:18

Dit precies.
Veel virtual reality hier…

Om 7 uur is het op Nieuwjaarsdag nog donker :)

SuusSki op 12 dec 2023 13:18

Stokken wit spuiten, rode tape meenemen en er twee keer bovenaan omheen draaien en vervolgens daarmee skiën.

Geen probleem, ik heb nieuwe goggles gekocht om de duisternis te trotseren

null

*bericht bewerkt door Jesper op 12 dec 2023 16:17

Gang is alles

Plaats een reactie